*SmurfeMamma* Skrevet 4. oktober 2009 #1 Skrevet 4. oktober 2009 nå har hun røytet noe så inni gledens mye de siste 4 ukene, og jeg orker bare ikke mer!!!!!!!! har aldri vært borti værre... prøver å ha henne i gangen, men får så vondt av henne, hun blir jo så lei seg...:( så nå lurer jeg på om jeg kan barbere henne for hår p kroppen, så kan hun få være sammen med oss hele dagen:) hun er jo "kosebamsen" min, og selv om hun sikkert ikke blir så pen, så er hun jo den samme.. kjøper selfølgelig klær så hun ikke skal fryse ute, og bareberer ikke bort alt helt ned.. men myyyyye ned...
Mitzy Skrevet 4. oktober 2009 #2 Skrevet 4. oktober 2009 Åssen rase er det? veit om de som barberer hunden fordi det er varmt ute..men ikke pga håravfall. Har mange hunder selv og mye pels ja. Men har du prøvd sånn børste for og fjerne underull? Jeg har det og nærmest raker av alt løse pelsen. Er det kun nå i røyteperioden eller hele tiden? Kan jo prøve med fiskeolje eller b-vitaminer om du ikke allerede gjør det da.
Julelita Skrevet 4. oktober 2009 #3 Skrevet 4. oktober 2009 Resultatet vil vel variere litt med hvilken rase du har. For enkelte raser vil pelsen vokse annerledes ut dersom den barberes helt ned, noen raser må nappes, andre kan helt fint klippes. Kan du ikke spørre noen som kjenner til rasen din? Har klipperase selv (puddel), og det er utrolig kjekt å kunne klippe ned pelsen nå når magen begynner å bli gedigen. ",)
*SmurfeMamma* Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 4. oktober 2009 det er en cavalier king charles spaniel. vet om flere som klipper disse ned for pelsen blir veldig lang.. men i følge klubben, så skal man ikke klippe disse i det hele tatt... hun har to perioder i året hvor hun røyter, men denne gangen er det værre enn noen gang... og det har vart ii hele 4 uker, heller ikke normalt... blir snart gaaaal av alt håret.. så fort jeg har støvsuget, så rister hun seg og teppet er igjen gult av hår.. jeg børster henne hver dag, felere ganger om dagen, og jeg får ca en hel brødpose med hår hver gang.. men det ser ikke ut til å å hjelpe stort.. jeg har dusjet henne og gjort alt jeg tror skulle hjelpe,men håra faller av likevell....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå