Katsi Skrevet 4. oktober 2009 #1 Skrevet 4. oktober 2009 Stakkars, stakkars lille jenta mi (10mnd)! Pappaen skulle ut og handle og kom inn i stua for å hente handlelisten og før vi fikk sukk for oss hadde hun klart å komme seg ut i gangen og seilte ned 7 trappetrinn. Blødde fra begge fortennene oppe, ellers kunne jeg ikke se noen kuler eller merker. Snakket selvfølgelig med legevakten og de sa at vi skulle vekke henne 2 ganger i natt og ta kontakt dersom hun ble dårlig. Det trengtes ikke for hun sov særdeles urolig og våknet maaaange ganger. Er ganske sikker på at hun har vondt i tennene for hun begynner å gråte når hun biter på ting. Må vel smøre oss med tålmodighet til tannlegen åpner imorgen.
Itsrejk Skrevet 4. oktober 2009 #2 Skrevet 4. oktober 2009 Uffda...så trasig. De er utrolig raske, og det er så alt for fort gjort at sånt skjer. Håper det går fint med tennene hennes!
Indigo 08-10-13 Skrevet 4. oktober 2009 #3 Skrevet 4. oktober 2009 Uff, jeg føler så med deg! De er så utrolig kjapp og uredd i den alderen der! Samme skjedde med lillegutten vår for en mnd siden (var han 9 1/2 mnd). Pappaen spiste i høystolen med lillegutt mens jeg gikk ned underetasjen med trappegrinna åpen. Lillegutt ble satt på gulvet og ville selvfølgelig finne ut hvor mamma var. Jeg hørte dunk dunk og så en skygge i trappa. Så hylskrik. Heldigvis landa han på rygg to trinn nedenfor. Så gikk bra! Men nå sjekker jeg om grinna er lukket nevrotisk ofte:) Heldigvis tåler de små masse. Men hun er nok øm i tennene.. Greit å sjekke ut! Lykke til:)
superdupermamma Skrevet 4. oktober 2009 #4 Skrevet 4. oktober 2009 Uff, SÅ grusomt!! Dette vet jeg alt for godt at det er! Lillegutt ramla ned hele veien en synnsykt bratt og høy trapp når han var 8 mnd. Ble forslått overalt på kroppen, mye på hodet, men ingenting alvorlig og var i fin form igjen i løpet av 5 min, smilte, krabbet rundt og stod mens jeg pratet med 113. Det er nesten et under at det gikk så bra som det gikk. Er veldig nøye med trappegringa egentlig men så den ene gangen den var oppe uten at vi så det, skjedde det. Nå er jeg bare hysterisk og skjekker den mange ganger om dagen. Bebreidet veldig meg selv i lang tid men forstår jo at dette skjer og kan skje enhver. Til og med de aller beste mammaene! OG IKKE GLEM AT DU ER EN KJEMPEGOD MAMMA!!!
lillemirakel!! Skrevet 4. oktober 2009 #5 Skrevet 4. oktober 2009 så hyggelige innlegg:-) så bra å lese at det ER dibere som støtter hverandre her:-) syntes det er så mange som rakker ned på folk som føler seg nede eller har problemer:-) Mini på 9 mnd datt ut av vogna da jeg ikke festa selene ( han sovna i bilen og jeg la han bare over i vogna....) landa på gus med teppet under så han var helt ok uten blåmerker og alt. men likevell..jeg fikk heeeeeeelt noia!!
Katsi Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 5. oktober 2009 Takk for mange oppmuntrende svar;) Idag har vi vært hos tannlegen og ble veldig beroliget. Det kan hende at tennene er slått litt opp men de ville vokse ned igjen. De var ikke løse men de kan jo bli misfarget av et sånt trøkk. Men med tanke på hva som kunne ha skjedd er jeg bare lettet nå. Kommer til å vokte grind og dør med argusøyne fra nå av;)
Plingeting Skrevet 5. oktober 2009 #7 Skrevet 5. oktober 2009 godt å høre at det gikk bra! Akkurat med tenna vet man jo ikke så mye da.. kan bli skade på neste sett med tenner.. men det vet man ikke før de kommer.. har selv en gutt på 2,5 år som har slått fortenne sine helt opp i overkjeven.. altså.. du så bare undersiden av tenna!! Men nå er de på vei ned igjen! Og han har falt ned hele trappa.. fra trapp nr to fra toppen.. og helt ned!!!! Og han har slått øre sitt så vi måtte sy... så.. uhell skjer!! Men vi er gode mødre for det!! Og vesla på 9 mnd har allerede mistet en bit av fortanna si.. maks uheldige vi kan du si!!
Katsi Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 6. oktober 2009 Uff, maks uheldige dere ja! Vi har så langt vært forskånet for de store uhellene, storesøster brakk armen som 7åring, det er det eneste. Får håpe dere har fått deres dose og at det ikke eskalerer med alderen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå