Gå til innhold

Sopp - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har etterhvert sluttet å amme og gått over til pumping og flaskemating. Jeg hadde så innmari vondt, og siden sugetak var ok, og gutten begynner å nærme seg 2 mnd konkluderte jeg med at amming ikke er for oss...

Nå har jeg pumpet i noen dager, og har ikke vondt i brystvortene lenger. Det har derimot begynt å klø... kan det være sopp jeg har? Smertene jeg hadde når vi ammet stemmer ganske godt med de som blir beskrevet som symptomer på sopp. Jeg har tenkt at det var slitasje/ettervirkninger etter betennelse. Har jeg sopp og tror jeg at jeg kan krysse av på å ha hatt alle de "vanligste ammeproblemene" inkl kramper i brystvortene innen ungen har rukket 8 uker. Amming er ekstremport!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg slet med vår første ( prøver nå med vårt 2.barn ), fikk tilslutt brystbetennelse,soppbet og abcess. Jeg kuttet amming også da jeg var utslitt etter alt styr.

Jeg fikk sopp pga at jeg var så sår på brystvorten blødde og veldig vondt. Jeg la sånne skjell over og det gjorde at det ble fuktig og dermed inngangsport til bakterier. Fikk en brennende og stikkende smerte. Mye vondere enn brystbet. Men er usikker på om det er sopp du har. Hvis du har det må du få salve og barnet må ha en sopp mikstur. alle ammeinnlegg, sengeklær og bh`er som er brukt må vaskes på 60grader. Mye styr.. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...