Gjest Skrevet 3. oktober 2009 #1 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg har ei lita tulle på 4 uker som innimellom er litt "skeiv" i kroppen. Hun foretrekker å ligge med hodet mot venstre når hun ligger på ryggen, faktisk på magen også. Har holdt på å snu hodet henes andre veien en stund og det ser ut til å ha hjulpet, altså.. Men når hun ligger med hodet den veien (mot høyre), så svaier liksom føttene fra hoften og ned ut mot venstre ofte! Er så snodig synes jeg.. Men hun er veldig rolig og gråter sjelden, så jeg tror ikke hun har vondt noen plass heller. Men det hender at hun ligger og knør veldig når hun sover, da, hvis det har noe å si, hvis noen vet.. Hun ligger liksom å presser og trykker og svaier ryggen litt, men hun gråter ikke og våkner sjelden av det selv. Noen som vet???
ifie Skrevet 3. oktober 2009 #2 Skrevet 3. oktober 2009 Vi har veldig positiv erfaring med manuellterapeut! Vi var med gutten vår (lå alltid med hodet mot venstre, og "tippet" litt over da han lå på mage) da han var ca 3 mnd (sånn for sikkerhetsskyld), og fikk konstatert KISS. To små (noen få minutter hver) behandlinger og gutten bevegde hodet som ingenting Jeg anbefaler deg å bestille en time for sikkerhetsskyld. Forhåpentligvis er det ingenting, men greit å få det sjekket!
Ranni Skrevet 4. oktober 2009 #3 Skrevet 4. oktober 2009 Signerer ifie, her! Lillegutt hadde noen små symptomer på KISS (favorittside, litt banan og liknende) og vi gikk også til manuellterapeut da han var ca 3 mnd. Fikk konstatert 3 små låsninger (i nakken , ryggen og bekkenet). Nå har han vært til tre korte korte behandlinger og nakken og bekkenet ble helt fint etter den første! Bedre å være på den sikre siden. Oversikt over manualterapeuter finner du på http://www.manuellterapi.no/default.aspx?sid=27
Mamma til BA08 og K10 Skrevet 4. oktober 2009 #4 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg har også kjempegod erfaring med manuellterapeut. Ville absolutt prøvd det før kiropraktor. I tilegg er manuellterapeut gratis! Beskrivelsen din minner veldig om lillemann i starten, bortsett fra at han i tillegg gråt og var utrøstelig store deler av døgnet. Fikk 4 behandlinger for KISS og allerede etter første behandlingen merket vi stor forskjell. Var som å få en ny unge. Les litt på www.kiss-kidd.no og se om du kjenner deg igjen. Ville absolutt ikke ventet med å kontakte manuellterapeut hvis jenta di har så tydelig favorittside og er skeiv i kroppen. Jo tidligere de får behandling, jo bedre. Her finner du liste over manuellterapeuter som behandler barn: http://www.manuellterapi.no/default.aspx?sid=82 (Bor du i Oslo/Akershus- området vil jeg anbefale Bjørn Helgar på Fjellhamar)
Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #5 Skrevet 4. oktober 2009 Takker så mye for svar og henvisninger!!! Skal kontakte manuellterapeut i morgen. Det er uansett bedre å spørre en gang for mye, enn å vente for lenge.
Rødhette <309+<312 Skrevet 4. oktober 2009 #6 Skrevet 4. oktober 2009 jeg var til fysioterapaut med lillegutt for fire uker siden da han hadde en favorittside og likte ikke å snu seg til den andre siden noe særlig, fysioterapauten mykte opp litt og sånt og viste oss noen øvelser vi skulle gjøre for å stimulere han til å bruke begge sider, fikk henvisning fra helsestasjonen. syns ikke det bedret seg noe særlig så ringte til fysioterapauten å bestilte ny time etter to uker, var til hun igjen og jeg luftet tankene mine om at kanskje lillegutt kunne ha KISS, da jeg leste litt på nettet om dette, fysioterapauten var litt usikker og trodde ikke han hadde det siden lillegutt er veldig rolig av seg, skriker ikke så mye (som mange kiss barn gjør) og klarer å snu seg til begge sider, selv om han ikke liker det. men jeg ville sjekke det selvom, så jeg bestilte en time til manuellterapaut og fikk hadde første time forrige uke, det viste seg at han hadde kiss, låsninger i nakken selvom han ikke hadde tydlige symptomer. hans symptomer var: hadde en favorittside, selvom han klarte å snu seg til begge sider, hadde litt overstrekk i nakken når han snudde seg til venste han sov lite på dagtid, mellom 30-45min noen ganger om dagen, (helsesøster mente han ikke trengte mer siden han sover hele natten) han våknet brått fra søvnen på dagtid med hylskriking. han sovnet ikke av seg selv, måtte bysses i søvn, han likte ikke å ligge på gulvet lenge om gangen, verken på magen eller ryggen, han likte best å sitte på fanget eller i vippestolen. vi hadde ammeproblemer, han sugde aldri effektivt på puppen og hadde dårlig sugetak, så vi gikk over til flaske etter 3 uker. disse symptomene var ikke så veldig tydelige for oss, og vi tenkte aldri over at han kunne ha låsninger i nakken, men det viste det seg at han hadde, etter vi var til manuellterapaut har han ikke gulpet i det hele tatt, han gulpet en del før.etter behandling sovner han av seg selv når vi ligger han fra oss i sengen eller vognen.og han sover 1-3 timer noen ganger om dagen. men syns det er veldig synd at vi ikke fikk til ammingen skikkelig, hadde vi funnet ut at han hadde låsninger i nakken tidligere kunne vi fått til ammingen vi også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå