nr 2 har nå gutt og jente !! Skrevet 3. oktober 2009 #1 Skrevet 3. oktober 2009 Hei Har fått beskjed om kort regime. Noen som kan forklare hva det er? Porsgrunn er stedet, og uke 46 skal det skje.. Men hvor tidlig starter jeg med medisin, og er det bare sprøyter? Ikke spray? - og etter innsetting, hva gjøres nå ? Sist gang, da vi var superheldige på første forsøk, gikk jeg på spray i flere uker.... sprøyter... og vag. krem i etterkant. Venter på svar på blodprøver.. Lurer litt på når jeg får reseptene i posten.... Har hatt et negativt fryseforsøk for litt sia. Takker for svar, om noen vet noe om kort regime. Lykke til alle sammen :-)
AinaW Skrevet 4. oktober 2009 #2 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg gikk på kort regime nå som akkurat slo ut i positiv test, og gikk også på kortregime en gang før som ble avbrutt uten befruktning. Det varierer kanskje littegrann hvrodan det gjøres, men når jeg hadde det begynte jeg på sprøyter dag 2 i mens, ingen spray! Gikk på sprøyter i 8-10 dager, var på ul 2 ganger i løpet av sprøytinga. 7. dag begynte jeg med bremsesprøyte i tillegg (jeg var på kortregime pga kraftig overstimulering 2 ganger), og den tok jeg i tillegg til den vanlige sprøyta i 4 dager. Første gangen var dette noe annerledes men noenlunde likt. 10-11 dager etter oppstart på sprøyter tok jeg eggløsningsprøyte, og to dager etter var det uttak på morgenen. (Altså eggl.sprøyte på onsdag kveld, uttak fredag morgen). Så fikk jeg beskjed om befruktning dagen etter, og 3. dagen etter uttak satte jeg tilbake et egg. Uttaksdagen begynte jeg med crinone gel som jeg satte i 15 dager. Jeg vet ikke når du får resepter, for jeg hadde ganske bra med resepter fra før. Og så fikk jeg beskjed om å si ifra noen dager før jeg forventet mens slik at de visste når jeg begynte på dag 2. (Men jeg sa ifra en stund tidligere for sikkerhetsskyld). Og så ga jeg beskjed igjen når jeg hadde begynt med sprøyter at jeg var i gang. Håper dette hjalp og at det ikke var for forvirrende. Og husk at det kan hende det ikke gjøres helt likt, men regnes med det er noe i samme gate.
Astra71 - tvillingmor Skrevet 4. oktober 2009 #3 Skrevet 4. oktober 2009 Redegjørelsen fra AinaW over her er veldig grundig, så ingen grunn til å tilføye så mye. Jeg kan imidlertid nevne at jeg startet opp med sprøyte på mensdag 3. Den 7. dagen var jeg på ultralyd, og 4 dager etter var det uttak. Jeg var altså bare på ultralyd én gang, og fortsatte med sprøytene som normalt et par dager etter dette. Jeg har hatt fem forsøk med langt regime og de tre siste med kort, og jeg må si at kort regime langt er å foretrekke fremfor langt! Da slipper man å gå på medisiner i ukesvis (bare det er jo ganske 'sykeliggjørende'), og man slipper bivirkningene sprayen gjerne gir. Du vil nok oppleve dette som positivt! Lykke til
hope2 Skrevet 4. oktober 2009 #4 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg også hadde kort regime, denne foregikk slik: Syklusdag 2- oppstart med klexane (blodfortynnende) puregon (fsh-stimulerende) skulle gå på dette fram til første ultralyd Syklusdag 6- oppstart med orgalutran Ultralyd dag 7- øke dosen med puregon fra 150 til 250iE, fortsette med klexane og orgalutran Ny ultralyd dag 12- slutte med puregon og orgalutran, fortsette med klexane, sette ovitrelle (eggløsningssprøyte) på kvelden Uttak dag 14- begynne med cyclogest og fortsette med klexane Innsett dag 16, 1 egg- forsette med cyclogest morgen og kveld til test dag, og klexane i 5 uker til. Så nå håper jeg det ene egget satt som ett skudd, hehe, 10 dager til testdagen:-S
lillehare Skrevet 4. oktober 2009 #5 Skrevet 4. oktober 2009 hei hope 2! det var mange dager!!! ahhh, håper ikke det blir sånn her.... tok 1. sprøyte idag, men tenk om jeg skal holde på i 16 dager!! hvordan holdt du ut?? mye å holde styr på kan jeg tenke meg..
hope2 Skrevet 4. oktober 2009 #6 Skrevet 4. oktober 2009 Synes egentlig det gikk kjempe fort jeg, har hatt så mye å henge fingrene i, er nok tiden fram til testdagen som kommer til å gå super sakt:-S Men nå er jeg drit lei av å sette sprøyter... Den klexane er vond, godt emblakremen er blitt reseptfri:-D Ja måtte ringe en del ganger bare for å høre at jeg gjorde alt riktig. Er ikke alle som holder på så lenge, du får trøste deg med det;-) Eggposene mine var ikke store nok, derfor jeg måtte gå så lenge.
Mazza** Skrevet 4. oktober 2009 #7 Skrevet 4. oktober 2009 Her begynte jeg med puregon på dag 2 , +orgalutran fra dag 6 , ul på dag 7 uttak på dag 11 og innsett dag 13.....fikk ut 17 egg jeg da...
lillehare Skrevet 4. oktober 2009 #8 Skrevet 4. oktober 2009 hope2: hvilken krem er reseptfri?? vet vi har snakket om kremer for slimhinner, er det den du mener?? håper på svar skal du igang med ny runde, eller hvordan var det?? husker ikke helt i farta.. hvor mange egg fikk du ut?
hope2 Skrevet 4. oktober 2009 #9 Skrevet 4. oktober 2009 Lillehare: Emblakremen er en bedøvende krem som du setter minimun 1 time før du skal sette sprøyten, da kjenner du ikke stikket. Jeg har hatt den på i 2 timer, for sikkerhets skyld, hehe... Jeg er ruger jeg nå:-) er vel på dag 2 eller 3. Går på cyclogest, den er med på å gjøre slimhinnen fruktbar... men det var vel klexane vi snakket om, den blodfortynnende... tror jeg. Jeg fikk ut 5 egg, 3 gikk til grunne, 1 var delingsfeil på og 1 som var av bra kvalitet som de satt inn. Hvor langt er du kommet i prosessen nå da?? Alt bra ellers??
hope2 Skrevet 4. oktober 2009 #10 Skrevet 4. oktober 2009 Mazza*: 17 egg wow, var mange.. Fikk bare ut 5 jeg.. Fikk du noen på frys og?? Kan tenke meg du var ganske øm etterpå...
lillehare Skrevet 4. oktober 2009 #11 Skrevet 4. oktober 2009 hei, det stemmer, blodfortynnende greier var det, men trodde det gikk på slimhinnen og jeg. jeg tok min første sprøyte idag har faktisk merket at jeg er litt øm samt noen stikk, men ikke noe mer enn det. er så spent jeg da, klarer liksom ikke tenke noe annet enn at det skal gå bra... vet ikke om fikser annet. spennende å være ruger da vet ikke så mye ennå, tar en fase av gangen foreløpig. men var det slik at det var deg som hadde "biologiske utfordringer"? husker ikke helt...
hope2 Skrevet 4. oktober 2009 #12 Skrevet 4. oktober 2009 joda da, den virke på den og, med at det blir større blodgjennomstrømning, og da mer "næring". merket ikke så veldig mye når jeg gikk på sprøytene, annet enn humørsvigninger. Nå merker jeg mer, jeg tåler ingenting, blir hissig lett og tar til tårene, har vondt i korsryggen og stikkninger i nederste del av magen og ikke minst oppblåst, føler jeg har en ballong i magen.. blir spennande dette her... når skal du på ultralyd??
nr 2 har nå gutt og jente !! Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #13 Skrevet 5. oktober 2009 takk for svar alle sammen :-) Er ikke særlig glad i sprøyter her jeg. Bra tips med den bedøvelseskremen, eller hva d nå heter ... Spent på hvordan dette blir. Litt redd for overstimulering når man skal ta høy dose på kort tid. Jaja, kommer tilbake til dere når det nærmer seg litt mer. Lykke lykke til alle hormonelle sprøytestikkende rugende jenter med kommende småspirer i magen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå