Babykilo Skrevet 3. oktober 2009 #1 Skrevet 3. oktober 2009 Lillegutt på 6 mnd har så tidlig døgnrytme. Han vil helst ha kveldsgrøt i 17-tida, og vi prøver å drøye legging, men oftest sovner han i 18:30 tida. Han våkner en gang for mat om natta, er ofte våken en stund også da (argh!) og våkner for morgen mellom 5 og 6. Da er han våken en times tid før ha vil ha en dupp. Det er så slitsomt, og skulle ønske vi kunne forskyve ting litt. Prøver å få ettermiddagsduppen seint nok, men det er ikke lett å styre noe som helst, syns jeg. Andre med samme problem?
epla Skrevet 4. oktober 2009 #2 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg kjenner meg litt igjen i det du skriver. Etter at vi nattavvente snuppa, har hun våknet tidligere enn før. Hun er stuptrøtt i halv sju-tida om kvelden og sovner som regel til klokka sju. Har prøvd å drøye legginga litt, men det ser ikke ut til å ha noen effekt. Hun våkner like tidlig uansett om hun sovner sju eller åtte om kvelden. Det er vel bare sånn rytmen deres er, tror det er lite man kan gjøre med det. Jeg prøver av og til å legge meg nedpå litt når hun tar den første duppen på morgenen, men det er ikke alltid så lett å sovne godt igjen da... Så det blir som regel tidlig kveld på meg også, for å si det sånn!
flypapir Skrevet 4. oktober 2009 #3 Skrevet 4. oktober 2009 Minsten her er 8mnd gammel og vi sliter med akkurat det samme.... Hender han sover litt lenger dersom han ikke får sove etter kl.14, men da blir det myyye surving og sure miner utover ettermiddagen/kvelden. Ville vært flott om noen hadde en oppskrift på dette
Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #4 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg har ingen oppskrift, men snuppa mi var også slik i 6-8 mnd alder. Natta var senest klokka 18, ikke sjanse til å holde henne våken lenger. Og vi prøvde å endre rytmen, men det ble bare tull. Hun sov oftest lenger da, så var igrunen ikke noe "problem", annet enn at pappan ikke så henne så mye... Nå har hun etterhvert snudd det selv, og er i seng ca 19.30 - og tar morgen mellom 6 og 7. Har ingen oppskrift, men min erfaring var at det ikke nyttet å prøve å snu rytmen hennes. Andre har sikkert andre erafringer:) Prøvd å ta babyen opp i sengen til dere når de våkner så tidlig? Før sovnet alltid vesla om hun fikk sove med oss:) Men ikke nå lenger... Det er en tid for alt:)
flypapir Skrevet 5. oktober 2009 #5 Skrevet 5. oktober 2009 Gla´jenta; Kan ikke svare for de andre her, men minsten har holdt på slik i 6mnd nå. I dag var det morgen kl.4.55.... Han er da lys våken og får ikke til å sove i vår seng. Gleeeder meg tl første duppen her nå
Itsrejk Skrevet 5. oktober 2009 #6 Skrevet 5. oktober 2009 Og jeg som syntes 5.40 var tidlig i dag...hehe... Har ingen løsning jeg heller, men tror det er en temmelig vanlig problemstilling. Vi har nattavvent småtten i helga, og jeg frykter det vil gi litt ekstra tidlige morgener ei stund. Det får så være. Har blitt mye flinkere til å legge meg tidlig selv nå i det siste, så da er det ikke alt for ille - i hvert fall hvis han sover natta gjennom. I natt var det langt fra tilfelle, men nå som jeg drikker kaffe mens småtten leker på gulvet kjennes livet helt greit likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå