sannamin* Skrevet 3. oktober 2009 #1 Skrevet 3. oktober 2009 Har en manuell håndpumpe....Skal jeg bare fortsette å håndpumpe
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 3. oktober 2009 #2 Skrevet 3. oktober 2009 Kan alltids pumpe og gi på flaske. Pumpingen stimulerer til økt produksjon. Hvor gammelt er barnet og hvor lenge sover han? Er det bare i dag eller har du overproduksjon av melk?
sannamin* Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. oktober 2009 han er bare 5 dager:) ganske nyfødt. er vel vanlig at en har spreng de første dagene da.. Så vet ikke om jeg skal begynne med flaske nei..vente å se hvordan dette går..Så den sprengen jeg har nå er sikkert den i starten etter økedøgn og i startfasen?Har dårlig erfaring med amming og brystbetennelse, så jeg er rimelig redd for å få det igjen..Endte med abcess og jeg kuttet ut amming med vår første datter...Håper dette går bedre..Jeg synes ikke jeg takler håndmelkingen så bra. Derfor jeg lurte litt på manuell pumping..men det er sikker ikke bra for mye det heller.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #4 Skrevet 9. oktober 2009 Skjønner at du blir engstelig for å få brystbetennelse igjen. Men dersom du pumper for mye, vil produksjonen stimuleres, så du bør unngå det så langt som mulig. Hvor lenge sover han i strekk? Hvis han sover mer enn 3-4 timer, kan du vekke han for å amme. Ellers ville jeg gjort en innsats for å prøve å få til håndmelkingen. Jeg slet også til å begynne med, men etter hvert fikk jeg dreisen på det og det er veldog lettvindt. Du kan f.eks gå inn på ammehjelpens sider for veiledning. Prøv å håndmelke/pumpe bare litt slik at det verste sprenget gir seg. Normalt vil så sprenget gi seg ila få dager. Lykke til!
MiMa09 Skrevet 9. oktober 2009 #5 Skrevet 9. oktober 2009 Det er jo de første dagene som er verst, sprengen gir seg. Men jeg har hatt det innimellom ellers også fordi jeg har så innmari mye melk. Det jeg har gjort er å pumpe å gi på flaske på kvelden, for da har jeg på langt nær så mye som på dagen, og minien min er skrekkelig sulten rett før leggetid. Det går også an å fryse ned sånn at du har morsmelk å gi hvis du skal bort og pappan elller barnevakt skal mate. Bare sjekk om babyen din vil ha oppigjentint melk før du fyller fryseren, for det er ikke alle som vil. Ellers er det som Anonym sier over her en enkel sak med håndmelking når man først får dreisen på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå