ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 3. oktober 2009 #1 Skrevet 3. oktober 2009 Med 26-30 dagers syklus, når er det da best å ta EL-tester, og hvilke dager i syklusen bör vi ha sex? Er det straks EL-testen er positiv og til den blir negativ, man bör ha sex? Hvor mange dager bör jeg El-teste?
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 3. oktober 2009 #2 Skrevet 3. oktober 2009 Hei igjen. Jeg ville begynt å teste fra dag 9 og hver dag utover. Samtidig ville jeg hatt sex hver 2 -3 hver dag frem til over eggløsning. En er mest fruktbar rett før el. Blir fortere gravid hvis sæden ligger der fra før og venter på egget. Masse lykke til . klem
Musemor med tre søte små Skrevet 3. oktober 2009 #3 Skrevet 3. oktober 2009 Eggløsning er ca 14 dager før mensen. Dvs. ved en 26 dagers syklus har med EL ca på dag 12, og det er greit å begynner å teste et par dager før. Altså du begynner å EL-teste på syklusdag 10. EL-testen er positive fra noen dager før eggløsning frem til egget er sluppet. Etter egget er sluppet lever det i 24-48 timer og kan befruktes da. Sæd-celler lever i opp til 5 døgn. Som en retningslinje, ha sex minst annen hver dag fra litt før eggløsning til litt etter. (orgasme hjelper egget frem til livmoren etter det er befruktet, og hjelpe det og hjelper det til å feste seg.) Lykke til
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. oktober 2009 Takk for svar katta I fölge tipslista, virker det som at jeg skal teste fra dag 10-14. Vet ikke om jeg har forstått det rett. Holder det å handle 7 EL-tester tro? Bör vi ha sex helt fra slutten av TR eller holder det å begynne rundt dag 8 i syklusen ca? Vi er nemlig bortreist begge to frem til dag 8 i syklusen... Denne gangen håper jeg det klaffer for oss Leste tråden din om at du hadde pos. EL-test i flere dager. Kan jo være et positivt tegn også det-siden du hadde det forrige gang du var gravid... Hope so! Ellers er det jo ikke å forakte å ha EL i flere dager heller...
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 3. oktober 2009 #5 Skrevet 3. oktober 2009 Hei, holder fint med å begynne på dag 8. Gyn sier at 3 gng i uka med sex så treffer en alltid. Hvis egget vil bli befruktet da. Masse lykke til. Klem. Ps bør iallefall holde på med sex til over el.når temp har steget er løpet kjørt.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 3. oktober 2009 Takk for svar, begge to =))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå