Puppen og lillemor Skrevet 3. oktober 2009 #1 Skrevet 3. oktober 2009 Hadde en liten blødning i dag.. friskt blod.. og har spottet litt siden! Var hos legen som sa at det var litt tidlig å si helt sikkert.. kunne være en påbegynt abort, eller det kunne bare være en liten blødning som ikke var farlig i det hele tatt! Legen hadde ikke ul-utstyr, så han fikk ikke sjekket noe.. Noen som har noen erfaring med dette?? Det var også en liten blodklump som jeg så i doen.. kan dette ha vært spiren? Har ikke hatt noe smerter.. Jeg prøver å holde motet oppe.. men jeg må innrømme at jeg forventer det verste..
yrsa Skrevet 3. oktober 2009 #2 Skrevet 3. oktober 2009 Uff, fælt å gå slik å ikke vite. Jeg blør også, har blødd i en uke. Legen sier at er "normalt" men jeg klarer ikke slappe av med det. Er 10+6 uker på vei. Har mistet en gang før.. Kryssser fingrene for oss!
2010 Mammaen Skrevet 3. oktober 2009 #3 Skrevet 3. oktober 2009 Huff så grusomt! Håper virkerlig at det ikke er noe galt med deg. Det sies at det kan være blodansamlinger i livmoren som må ut, og som ikke er noe farlig i det hele tatt. Slimhinnene er også skjøre under en gravidtet og man kan blø lett av den grunn. Siden du ikke har blødd veldig mye er det jo fremdeles håp, og jeg skal krysse fingrene for deg : ) Jeg har ingen erfaring, men hvis du ikke har blødd så mye vil jeg ikke tro at spiren har kommet ut enda. Hold motet oppe, ta det heelt med ro og ta vare på deg selv! Dette fortjener ikke noen. Varm klem
Puppen og lillemor Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. oktober 2009 huff, det var leit å høre.. dette er en virkelig grusom følelse.. men hva kan man gjøre annet enn å krysse fingrene..
Granny Weatherwax Skrevet 3. oktober 2009 #5 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg kan kanskje trøste deg litt. Jeg mistet en gang i uke 7-8, og da var det bare brunt blod som kom ut. Etterhvert ble det friskt rødt, men det var etter en uke med brun spotting. Da jeg mistet selve spiren etter halvannen uke hadde jeg faktisk rier! Ikke like vonde som ved en fødsel, men som menssmerter som kom og gikk med jevne mellomrom. Så gikk jeg på do og kjente noe som kom ut (våget aldri å se på), og etter det var menssmertene borte. Spottet friskt blod i ca 1-2 uker etterpå. Så for meg høres det ikke ut som om du har mistet, muligens bare et blodkar som har gått lekk. Men legg deg likevel ned i dag og ta det helt med ro over helgen.
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 3. oktober 2009 #6 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg kunne fortalt en lang historie om de 3 gangen jeg har mistet. Alle har artet seg forskjellig. Men i stedet for å fortelle min historie så sier jeg: Kom deg til lege med ul!! Synes ikke det er riktig at vi skal gå rundt sånn og ikke vite. En ul så lnagt somd ere har kommet kan jo bekrefte eller avbekrefte en SA. Uff, det er tøft dette. håper virkelig legene deres har rett og at det ikke er noe fare ved blødningene deres. Lykke til og tvi-tvi..
Vesla222 Skrevet 4. oktober 2009 #7 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg har det ganske likt¨nå, tror jeg. Hadde litt friskt blod i utfloden en dag for 3 uker siden, to ganger for 2 uker siden og 3 ganger i forrige uke. Det er veldig lite, knapt synlig, men det føles veldig ille. Skal til svangerskapskontroll i morgen, da er jeg 11+3, så jeg håper indelig at jeg kan få et svar! det er altfor lenge å gå slik i uvisse og stress. Har ringt legen to ganger, men hun ville ikke undersøke meg, da det ikke er noe en kan gjøre om det skulle gå galt, likevel. Men hun understreket at det er ganske vanlig med blødninger, og har også lest at 1/4 som føder barn har hatt blødning(er) under svangerskapet. Forstår godt hva du går gjennom nå.... Jeg krysser fingrene for oss!!
yrsa Skrevet 4. oktober 2009 #8 Skrevet 4. oktober 2009 og der hadde jeg mistet den lille spiren min! ble legevakt og UL i går..og der var det ikke liv lenger .takker pent for meg og trekker meg stille og rolig ut. Lykke til alle dere, pass godt på dere selv!
Bumblebeee Skrevet 5. oktober 2009 #9 Skrevet 5. oktober 2009 Det var veldig leit yrsa Men for å svare HI, jeg har aldri mistet, ikke blødd heller, men jeg kan jo fortelle hva gyn sa til meg forrige gang jeg var gravid. Da var jeg til tidlig ul i uke 7, og han så en blodansamling i livmoren. Spurte om jeg hadde blødd noe. Det hadde jeg ikke. Jeg spurte om jeg kunne forvente en blødning nå, og han sa at det var egentlig 50% sjanse for at blodansamlingen ville forsvinne av seg selv, eller jeg kunne begynne å blø. Det var trolig et blodkar som hadde bristet og blødd inni der, det var ikke uvanlig. Så blødninger i svangerskapet er visst ganske vanlig. Men jeg skjønner godt at du blir redd, jeg hadde blitt tullete av å gå og ikke vite. Kan du ikke få deg en time hos en lege med ul for å få ro i sjelen?
Vesla222 Skrevet 5. oktober 2009 #10 Skrevet 5. oktober 2009 Det var trist, Yrsa.... Jeg var hos legen i dag, og vi hørte fosterets hjertelyd!! For en lettelse.
Puppen og lillemor Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #11 Skrevet 6. oktober 2009 jeg ringte legen igjen..og så at jeg gjerne ville ha en ultralyd for å få svar på om jeg har mistet eller ikke.. også fordi jeg tenker det er greit å vite om alt har kommet ut hvis jeg har mistet.. men det var ikke nødvendig sa damen jeg snakket med.. jeg fikk bare komme på en vanlig kontroll i slutten av uken, også fikk jeg diskutere dette med legen.. Jeg synes det er drøyt at jeg skal gå og ikke vite om jeg er gravid lengre eller ikke i en uke.. så jeg har bestilt ul privat for å finne ut selv!! Så jeg krysser fingrene og håper at alt har gått bra.. Jeg har jo ikke hatt noe vondt.. men det var en blødning (jeg sa i utgangspunktet liten blødning.. men jeg vet ikke helt hva som er liten eller stor blødning), og det var en klump (sorry ekle detaljer) sammen med blodet i do, og jeg har hatt brun utflod siden lørdag.. har også følt meg mindre kvalm.. Uansett.. snart vet jeg sikkert!!
Puppen og lillemor Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #12 Skrevet 7. oktober 2009 f... Jeg hadde begynt å håpe og tro at jeg kanske ikke har hatt en sa/ma likevel.. utfloden hadde liksom stoppet opp, og jeg føler meg kvalm og sliten som vanlig.. Men i dag var det masse mørk brun utflod på papiret igjen.. og jeg leser at man godt kan være kvalm og ha andre symptomer en stund etter en sa/ma fordi det tar litt tid før hormonnivåer etc er tilbake til vanlig.. Så nå sitter jeg her og tenker at jeg garantert kommer til å få dårlige nyheter i morgen på ul..
Trallllle Skrevet 7. oktober 2009 #13 Skrevet 7. oktober 2009 Hei ville bare si at dette svangerskapet har jeg blødd i nærmere 2,5 uker. Var vel frem til uke 9 så stopet det. Jeg har hatt alt fra friskt blod til brunt, og fikk på et tidspunkt ut noen klumper. Men hjertet banket likevel på ul, men de kunne ikke si grunnen til blødningen.. Har ikke hatt noen smerter og ser ut til å gå bra nå.. Sist jeg mistet i MA gikk kvalmen bort med en gang, og jeg fikk kjempe vondt i mage og rygg. Blødde ingenting før jeg oppdaget det 5 uker seinere.. Så stå på ditt så du får ul som du burde ha krav på! Ønsker deg masse lykke til i morra og håper det går bra!
Puppen og lillemor Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #14 Skrevet 8. oktober 2009 da var ul unnagjort og der var det lite foster (altfor lite til å være 10 uker på vei) og ingen hjerteaksjon - konklusjon: MA Så da er det sykehuset neste for behandling.. forhåpentligvis får jeg utskrapning.. orker ik etanken på å skulle ligge hjemme med smerter og vite hva som skjer.. Masse lykke til til dere andre som var i samme situasjon!!! Og tusen takk for god støtte.. forhåpentligvis er jeg tilbake er veldig snart!!
Sololight Skrevet 8. oktober 2009 #15 Skrevet 8. oktober 2009 Så synd:-(( Det er så utrolig trist, uavhengig hvor langt man er kommet i svangerskapet. Jeg fikk samme beskjed på mandag, men skal på ny ultralyd neste uke - pga teoretisk sjanse for at jeg kunne være kommet kortere i svangerskapet enn jeg trodde. Har ingen gravidsymptomer lenger, så jeg har ikke håp. Trist å gå rundt denne uken med noe dødt inni meg...vil bare ha det ut nå:-( Lykke til, håper vi sees snart igjen på 1. trimester. Klem fra meg
Puppen og lillemor Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #16 Skrevet 8. oktober 2009 det er trist ja.. jg hadde liksom begynt å glede meg til 2. trimester.. kunne fortelle folk etc.. nå vil jeg bare bli ferdig med dette og komme meg videre.. håper på utskrapning, for i følge gyn er det større sjanse for at man kommer raskere igang med prøvingen da.. så håper jeg får time til det i morgen.. jeg krysser fingrene for deg sololight!!! jeg vet godt at dn følelsen av å gå rundt og ikke vite er helt j...
Granny Weatherwax Skrevet 8. oktober 2009 #17 Skrevet 8. oktober 2009 Uff, kondolerer... Måtte inn og sjekke i dag for å se hvordan det hadde gått med deg..
fia08 Skrevet 8. oktober 2009 #18 Skrevet 8. oktober 2009 Så leit å høre med dere begge to. Da jeg leste meg nedover innleggene håpet jeg veldig at det skulle bli et annet utfall. Tenkte bare jeg skulle legge inn en liten kommentar til andre som blør og er engstelig og leser dette innlegget. Jeg hadde også endel blødninger i 1. trimester, alle farger og typer. Hadde også sterke smerter ved en anledning. Trodde alt håp var ute gang på gang. To ganger var jeg på UL (alt vel), en gang til privat og en gang fikk jeg kranglet meg til en UL på sykehuset. Grusomt at de ikke tar oss og bekymringen vår alvorlig! -At man faktisk må krangle seg til og for noen - bli avvist på UL! Uansett, det jeg prøver å si er at en blødning ikke trenger å bety slutten. Mange blør uten at det er noe som helst galt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå