mer enn bare mor Skrevet 3. oktober 2009 #1 Skrevet 3. oktober 2009 vært og snoket litt på bleiedebatten, ang hvor mye penger en bruker på å skifte bleier... her skiftes det før hvert måltid, eventuelt rett etter hvis mini er veldig sulten, eller at jeg vet at han kommer til å bæsje rett etter at han har spist.. (hehe, rart hvordan babyen får rutiner på sånne ting ) Om natta skiftes det ikke, og siden han ikke får mat på natt så varierer det om vi skifter bleie før eller rett etter han har spist - avhengig av hvor tung bleia er, samt hvor mange timer det er siden han har spist. Mini har bare 5 flasker per dag, så det vil jo si at vi skifter bleie 5-6 ganger i løpet av en dag. Hadde forestilt meg at det skulle være mer bleieskift, men mini bæsjer som regel bare en gang om dagen (flere ganger om dagen er unntak).
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 3. oktober 2009 #2 Skrevet 3. oktober 2009 tassen er 2 mnd. har ikke peiling på hvor menge bleier det går i løpet av dagen. men blir en del hvertfall
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 3. oktober 2009 #3 Skrevet 3. oktober 2009 I begynnelsen skiftet vi MASSE bleier Da bæsjet han jo flere ganger om dagen. Nå er vel rutinen at vi skifter om morgenen når han står opp, på formiddag før han legges ut for å sove, når han er ferdig med luren og fått mat, en gang litt senere på ettermiddag og på kvelden før han legger seg. Så i alle fall 5 bleier pr dag (minimum). Ellers skiftes det ved behov (hvis bleien er veldig våt) og dersom han bæsjer utenom de "faste" bleieskiftene Skifter ikke på natt.
Nagilimia Skrevet 3. oktober 2009 #4 Skrevet 3. oktober 2009 Skifter 3 ganger. En om morran, en midt på dagen og en på kvelden. Han er 9 mnd. Kjempe ofte i førsten.
Gjest Skrevet 3. oktober 2009 #5 Skrevet 3. oktober 2009 Ved behov og bæsj på babyen på 7 uker, så alt i fra 5-10 bleier i døgnet stort sett (hun har det med å bæsje rett etter jeg har byttet en tissebleie, hehe...). Så bytter vi morgen, midt på dagen, ettermiddag og kveld på guttungen på 2 år, en av disse pleier å sammenfalle med en bæsjebleie, så blir 4 bleier i døgnet på ham.
Lemonia Skrevet 3. oktober 2009 #6 Skrevet 3. oktober 2009 Tre, eller en sjelden gang fire, i løpet av døgnet. Vi skifter om morgenen, midt på dagen og på kvelden. Han er forøvrig 10 mnd. Vi skiftet ikke særlig ofte da han var mindre heller. Kanskje 4-5 på et døgn på det meste?
Cruella De Vil Skrevet 4. oktober 2009 #7 Skrevet 4. oktober 2009 Det blir vel i snitt 5-8 bleier i løpet av dagen: morgen og kveld, samt etter ca. annen hver mating. Og når han har bæsjet, selvfølgelig , det skjer ca. en gang om dagen.
Squirrel79 Skrevet 4. oktober 2009 #8 Skrevet 4. oktober 2009 Mini er 8 måneder, og han får 3-4 skift om dagen. Morgen, dag og kveld, pluss bæsjebleier i tillegg. det varierer veldig om han gjør det en eller fire ganger om dagen for tida.
Mamma til BA08 og K10 Skrevet 4. oktober 2009 #9 Skrevet 4. oktober 2009 Skifter ca 4 ganger i døgnet på lillemann (drøyt 9 mnd), morgen, formiddag, ettermiddag og kveld. Noen ganger flere hvis han bæsjer rett etter skift. De første 2-3 mnd var det mye hyppigere skifting.
Itsrejk Skrevet 4. oktober 2009 #10 Skrevet 4. oktober 2009 Småtten er åtte og en halv mnd, og vi skifter vel sånn ca fem ganger om dagen.
Trollemor75 Skrevet 4. oktober 2009 #11 Skrevet 4. oktober 2009 Hmmm...vi skifter nok en del oftere, men vi bruker tøybleier og gutten er en stortisser på 7,5 mndr. En gang når vi står opp, da er bleien fra natten (da bruker vi papir) full og ikke sjeldent har det oppstått lekkasje. Neste bleie kommer ikke lenge etter, han pleier å ha avføring mens jeg spiser frokost. Deretter hver 2,5 til 3 timer, eller etter avføring (2-3 per dag). Siste tøybleie etter bad rundt 18.30. Tar på papirbleie før siste amming rundt 23.00, når jeg legger meg. Bruker p.t. Pampers Baby Dry. De stinker som bare det, og lekker litt grann mindre enn andre merker, men de lekker for det. Det plager meg ikke å skifte han ofte, bleiene er jo kjøpt og betalt. Jeg vasker hver 3. dag. Og utslett har han ikke fått enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå