Gå til innhold

Nix, nope... mitt 7 søskenforsøk rett i dass....10 totalt

Anbefalte innlegg

Ja, så kom mensen i dag. Blendahvit grav. test i morges også på rd 13. Var jo så veldig kvalm i går og dagen før, så begynte virkelig å få et håp, men har jo ellers ikke kjent noe særlig. Blitt litt forkjøla også så det var nok bare "vanlig" sykdom som lurte meg litt. Orker ikke være skuffa en gang. Er så vant til dårlige nyheter. Har 4 egg igjen på frys før det er over og ut med ivf for oss. Håper bare de har kapasitet på Riksen så jeg blir ferdig før jul. Vi vil da i gang med adopsjon. Dette er noe dritt. Hvor mange ganger skal en gå igjennom dette liksom? Var mitt 10 innsett totalt. 7 innsett på søsken. Hadde liksom ikke sett for meg at jeg skulle være en av veteranene her inne men sånn har det blitt.

Fortsetter under...

Å, fy søren så mye du har vært igjennom!!!! Jeg føler virkelig med deg! Har du prøvd flere forskjellige klinikker? Jeg holder en knapp på Hausken, selv om det er tungvindt for oss østlendinger å ta turen dit!!!! Men jeg skjønner godt at en gang må en kanskje bare sette strek og lage en plan B...Alt håp er ikke borte ettersom du har flere på frys!!!!!! Det må jo bety at du har god kvalitet på eggene! Jeg har aldri hatt et eneste egg til frys.

Jeg ønsker dt lykke til, uansett hva som skal til for å få et søsken til Edvart!

Nei, har bare vært på Riksen og har forsåvidt full tiltro til de der. Nei vi har bestemt oss for at vi ikke vil over på privat. Som du ser så har vi prøvd så mange forsøk nå at jeg har ikke trua på at andre heller finner noen "mirakelkur" og så har Riksen fått meg gravid faktisk 4 ganger men har da mistet 3. Vi vil heller da investere penger i noe vi vet det garantert kommer et barn ut av, vi har og vært åpne for adopsjon hele tida og gleder meg også til det. Hadde jeg vært yngre så hadde jeg vel muligens vurdert videre privat, men jeg er 38 og vanskeligere å vanskeligere blir det jo da å bli gravid. Jeg lurer jo på om det kan være kromosomfeil på eggene mine som gjør dette, de ser jo alltid så veldig fine ut men det blir ikke noe ut av det. Det var antagelig et mirakel at vi fikk han vi fikk tenker jeg nå. Håper det fortsatt går bra med deg da!

Føler med deg, Søskenhåp for Edvart :-( På en annen side synes jeg det er hyggelig å høre at du har flere på frys, og at dere har planer om å evt. adoptere. Så lys i tunellen er er åkke som. Jeg ruger for 1. gang, og fikk ingen på frys..

Klem fra meg.

Hei . rart at det ikke skal gå altså, , Men søsken får dere til Edvart, adopsjon er jo fantastisk, lykke til med de siste eggene dine, du kunne vel få predisolon og bodfortynnende disse siste gangene synes jeg, riksen trenger vel ikke å være så sære!!! , Hvilken skade ville det gjøre?? Følger med deg og håper de lar deg få det unnagjort før jul. Lykke til

Kjempe trist, er ikke så mye anna å si, sender over en stor trøste klem til deg og krysser alle fingrer på at du får komme igang med dei siste fryse egga dine før jul.

Lykke til, kansje vi slår følge neste gang. Har ikke tatt noe stand punkt enda om vi skal prøve igjen før jul eller ikke.

Annonse

Takk alle sammen. Hei på deg Sinemin... følger deg jo litt fra sidelinja da ;-) Jeg spurte om jeg kunne få blodfortynnende, men dette ville de ikke. Grunnen hun oppga: De ser på fødeavdelingen der at blodfortynnende kan gi blødninger og komplikasjoner i svangerskapet, og også morkakeløsning sa hun som er veldig alvorlig. Var kun til de med gjentatte spontanaborter ganske sent i svangerskapet at de ga dette. Og i den kategorien er ikke jeg. Hos Hausken bla. så virker det som om blodfortynnende er nærmest standard, så rart de har så forskjellige praksiser. Veldig spent på hvordan det går med deg der. Mulig vi skal i gang likt? Det blir vel 14 dager til jeg får satt inn igjen forhåpentligvis.

Hei Søskenhåp for Edvart!

Veldig leit å høre at dere ikke lyktes denne gangen, heller. Jeg er i omtrent samme situasjon som deg, men har 'bare' hatt 7 innsettinger, og har ingen barn fra før. Blir 38 om kort tid. Jeg hadde heller ikke sett for meg at jeg skulle bli veteran her inne. I sommer var jeg drittlei av det hele, og da fant vi også ut at dersom vi skulle ha noen sjanse til å adoptere, så måtte vi få fingeren ut pga min manns alder. Han er faktisk allerede litt i eldste laget, så vi vet ikke om vi kan få godkjenning. Men iallefall, vi hev oss rundt og sendte inn en søknad. Da skjedde det noe rart: Fokuset mitt endret seg totalt! Og jeg var ikke forberedt på det. Plutselig var adopsjonen det eneste som opptok meg. Det var ganske overraskende, for jeg hadde i grunnen vært litt avventende til hele adopsjonstanken. Men sånn er det vel med oss mennesker, vil er utrolig tilpasningsdyktige. Vi endte opp med å ta et siste forsøk nå i uka som gikk, simpelt hen fordi dette ble avtalt før sommeren og fordi kommunen ikke kunne begynne saksbehandlingen med det første. Men jeg har ingen forventninger til forsøket, og kjenner at jeg egentlig bare er utålmodig etter å komme i gang med adopsjonen :-)

Jeg ønsker deg masse lykke til med ditt neste forsøk, og håper selvsagt dere lykkes, men som noen andre sa over her: Det er lys i enden av tunnellen, uansett! Og det er godt å vite :-)

Klem fra meg

Ja, ikke sant! Så er det også det å innse at man bare må kaste inn håndkleet på et tidspunkt - og ja, tida jobber heller ikke for oss som er født i 1971 ;-) Hvilket land er det dere skal adoptere fra evt.? Det blir enten Thailand eller Kina på oss tenker jeg. Lykke til både med ditt siste forsøk og evt.adopsjon. Kanksje vi sees på adopsjonsforumet etter hvert, men der er det også så mye rare innlegg synes jeg....

Hei igjen :-) Det blir Etiopia for vår del. Vi vurderte Thailand, men der er ventetiden så lang nå at vi ikke kunne ha håp om å bli godkjent for dette landet. Kina gikk heller ikke for vår del, for min mann har vært gift før, og vi har bare vært gift i 2,5 år (Kina krever at 2. ekteskapet da må ha vart i 5 år). Så valget sto mellom India og Etiopia, og da valgte vi det siste. Ellers er jeg helt enig med deg - det er da masse rart inne på adopsjonsforumet..? Jeg har bare vært der én gang, men syntes i grunnen ikke det så ut til å være noe for meg.. Men hvis du er der, så har jeg ihvertfall én person jeg kan snakke med :) Men nå satser vi først og fremst på at du lykkes! (Ikke så lett å ha to tanker i hodet samtidig bestandig, selv om vi er kvinner, hehehe). STor klem fra meg

Vi fyller kravene for Kina og det er det vi har tenkt oss hele tida så spørs om det ikke blir det. Tror ikke vi blir godkjente for noen afrikanske land da vi ikke står i statskirken. India har jeg hørt litt forskjellig om så tror neppe det blir det. Vi får jo se etter hvert! Lykke til og klem tilbake.

Så leit :-(

Ja livet er urettferdig. jeg har ikke like mange innsett en dette var min tiende behandling totalt, begynnte med 3 aih og så ble jeg overstimulert. fikk en jente i 2007 og nå to i magen alt med frys. det morsomme( om man kan si det slik) er at de to gangene jeg har blitt gravid har jeg vært syk i rugetida med feber som har gjort at jeg gikk kontinuerlig på paracet for å holde feberen nede, og det har visst vært mirakelkuren for meg for selv om eggene mange a vde andre gangene har virket bedre og alt tipp topp er det likevel det minst optimale som har virket. mitt poeng er: paracet er lett blodfortynnende. om det er det som har gjort utslaget vet jeg ikke men det funket iallefall :-)

Lykke til iallefall!!

Annonse

Hm, det var jo faktisk noe å tenke på. Var jeg ikke klar over. Ja vi får se, muligheten er jo der for at ingen av de 4 jeg har igjen overlever. Har hatt sånn veldig flaks med de andre fryseeggene, alle har klart seg.

Hei igjen Søskenhåp for Edvart,

bare en liten opplysning: Man behøver ikke stå i statskirken for å adoptere fra Etiopia. Hvis dette var tilfellet kunne ikke vi heller adoptert derfra. Det er bare Sør-Afrika som stiller krav knyttet til religion. Etiopia er det landet Adopsjonsforum formidler barn fra som stiller færrest krav til adoptivforeldre - dersom man blir godkjent av norske myndigheter, blir man som regel godkjent av etiopiske myndigheter, også. Landet regnes derfor som et veldig trygt og stabilt land å adoptere fra. Men det er viktig å følge magefølelsen, så hvis dere har bestemt dere for Kina allerede er jo det veldig bra :)

Ble litt nysgjerrig på det du sier om India - kan du gi meg noen stikkord om dette? Kan være greit å vite :)

Det ble nevnt her inne at det er en del inngifte dvs. innavl i India. Kan jo gi seg diverse utslag det. Aner jo ikke hvor sant det er jeg da. Som du sier en må følge magefølelsen her, vi har liksom bestemt oss for asiatisk vi da.... :-) men kan godt hende vi ombestemmer oss etter å ha snakket med adopsjonsbyrået. Er dere fornøyde med adopsjonsforum??

Ja da er vi ca likt igjen , jeg skal sette inn uke 42, stikker 2 sprøyter hver dag nå, blodfortynnende og spiser gonal f bi dronninggele, metformin og

skal bestille babyklister (har vel ikke all verdens tro på det , men må liksom ha det prøvd når jeg ikke har prøvd :)

Er nok en realist, men etter 2 sa og en kjemisk blir jeg litt alternativ kjenner jeg#ler#

Men du har 4 egg igjen, man vet aldri, leste omen som lykkes på sitt 13 frys, så det kan være gullegg hos deg og.

Ringer på mandag og spør om jeg kan komme rett inn igjen om 14 dager. Går jo radig dette med frys heldig vis, spes. når jeg har innsett i naturlig syklus. Håper bare de har kapasitet nå for vet det er sprengt på Riksen nå. Alltid koselig å ta følge med "gamle kjente" da.... selv om vi jo ikke akkurat ønsker å se hverandre igjen og igjen her inne *ler* Ja det gullegget sitter i alle fall langt inne for å si det sånn...

Jeg tror nok at noen av de fire overlever. Mine ble fryst tre og tre for jeg fikk så mange etter overstimulering. hver gang har to overlevd i god behold. nå sist overlevde alle tre så de tok de to beste... er forsovidt glad nå for at de ikke satte inn alle "ler". er bra nok med tvillinger. så tro på at det går. men som tidligere nevt adopsjon er en god prosess og med sikkert resultat om det blir den veien.

lykke til :-)!!!

Uff, dette var kjipt :-(

På den annen side kan jo gullegget fortsatt ligge på frys? Det er vel bare å kjøre på videre, så får dere et sluttresultat, og enten det er det ene eller det andre, så er dere nærmere søskenet til Edvart.

Lykke til!

nei så utrolig trist å høre:(( nå skulle det være din tur.....

men må si jg også at eggene dine må no være gode siden du har fått å frys:) mager trøst sikkert men.....fremdeles hp igjen for deg da:)) håper du blir en av de heldige veteranene her inne;) det tror ejg nok du blir;)

trøsteklem fra

Takk for det tøysekroppen. Ja, jeg synes og at det skulle vært min tur nå.... men verden er vel ikke akkurat rettferdig. Heldig er jeg uansett for jeg har verdens mest fantastiske sønn av et icsi-under! :-) og søsken til han blir det uansett det har vi bestemt oss for.

Kjipt å høre at det ble negativt denne gangen også "Søskenhåp...":( 10 innsettinger er mye ja, skjønner godt at du er lei nå! Ser du skriver på en annen tråd at du er igang igjen snart. Bra Riksen lar deg komme igang så fort, så slipper du ihvertfall ekstra ventetid i tillegg. Håper selvfølgelig du vil lykkes med ett av de eggene du har igjen i fryseren, og at du slipper mer strev for å få søsken til gutten din. Men er godt å ha en plan B også:o) Ønsker deg all mulig lykke til nå og krysser fingrene for at det går rette veien neste gang:o)

Hei SFE!

Vi har litt lik historie...

Har ett barn fra før...Icsi...

Hatt syv søskenforsøk...misstet tre totalt...

Holder på med forsøk nr. 8 nå og hadde ALDRI trodd at jeg skule det...

Enig med en over her...prøv noe annet! Vi prøver Hausken da verken Danmark eller en annen privat klinikk greidde biffen...Hausken fikk meg gravid, men misstet. Dette er det kun Riksen som har klart før....

SÅ...jeg har også veldig tro på Riksen, men har landet på Hausken nå...(Fikk ikke flere forsøk der , men ville gjerne...)

Så får vi se hvor lenge vi orker dette...syntes Jenny J hørtes gal ut etter 10 forsøk...men jammen har jeg hatt 10 runde med hormoner selv straks...ikke ETT egg på frys!

Så....

Vet hvordan du har det....

Lykke til med hva du måtte bestemme dere for :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...