Gå til innhold

Vi fikk vite i går kveld at vi skal ha en sønn:-O Trenger hjelp?!

Anbefalte innlegg

Vi var på vanlig Ul i går kveld grunnet noe smerter.. Og vi skal visst ha en sønn:D Jeg er i uke 33, og vi trenger desperat hjelp. Vi skulle egentlig ikke vite kjønn.. og har satt opp en del jentenavn.. trenger ikke de nå.. men guttenavn er betraktelig mye verre! Vi trenger et navn som passer til et veldig norsk gårds-etternavn.. Kan ikke være for kunsterisk hvis dere skjønner.

Jeg vil ha et navn som liksom er pent.. men ikke for pinglete på en måte. Vanskelig å forklare. Men navn er viktig. Et pent vanlig guttnavn så det ikke skjærer seg med resten av familien.

Samboer tenker i denne gaten: Anders, Andreas, Ole, Ola... men ingen av oss vil ha disse. Anders kan gå til nød! Men tenker på en gammel mann liksom. Kristoffer, Peder, Lars og Kristian er uaktuelt. hele slekten til samboer har en slags kombinasjon av disse!

Så andre alternativer vi har:

- Per Oscar (samboer og svigerfar har Per først i navnet.. men ikke nødvendig å ha med til neste generasjon.. men kan gå.

- Markus (dette er veldig populært..)

Som dere ser så har vi problemer!

Håper noen kan hjelpe oss. Vi har gått igjennom navnboken flere ganger.. og finner liksom ikke noe.

Fortsetter under...

Tror jeg skjønner hva dere er ute etter, et norskt og stødig guttenavn, sant? Forslag:

Endre

Yngve

Trygve

Evald

Bjørnar

Ingvar

Yngvar

Tarjei

Martinus

Bård

Henning

Vegard

Aslak

Eskild

Johan

Bjørge

Håvard

Martin

Magnus

Sverre

Torkel

Esten

Fredrik

Sindre

Esben

Olav

Håkon

Ådne

Sivert

Sigve

Kjetil

Noen dere likte?

Annonse

Annonse

Tusen takk for mange fine forslag:) Skal lese opp alle for samboer å se hvor mange som blir stemt nord og ned..hehe! Har mange meninger om dette tema han mannen min.. men lite av forslag syntes jeg.. han var flinkere på jentenavn. Falt litt bort fra Markus i dag. Søster'n min leste opp at det har vært på topp 10 listene de siste årene. Blir litt for populært for meg kjenner jeg. Var ikke klart over at det var så populært. Kjenner ingen med det navnet. Liker Per Oscar bedre og bedre. Navnet bare falt ned i hodet mitt på tur hjem fra sykehuset i går. Eirik er også pent, men stebarna mine har en bror som heter det hos sin mor. Skal noter litt her når jeg er mer våken:) Får sette meg ned med dette i morgen:)

Gunnar

Eivind

Thorstein

Vebjørn

Einar

Sigurd (kanskje litt popt?)

Ser at noen har foreslått Vebjørn før, men det er så fint, måtte ta det med. :)

Per Oscar er flott, Oscar er jo litt på moten for tiden (så at du var opptatt av at det ikke skulle være det!) men i kombinasjon med Per blir det et nytt og "eget" navn!

Lykke til!!!

Hva med

Arne/ Arnar

Syver/ Sivert

Øystein/ Øyvind

Martin/ Morten

Kasper

Julius

Henrik/ Henry

Karl/ Carl

Harald

Olav/ Olaves

Anton

Espen

Knut

Hans

Jens

Levi

Konrad

Karsten

Gudbrand

Både Per og Oscar er vel litt "inn", men ikke blandt de met populære. Synes begge er veldig fine.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...