Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille bader ca. 3 ganger i uka. Er det for mye? Hun liker det så godt, spesielt når hun får være med i dusjen. Har ikke noe problemer med tørr hud eller noe, så jeg har rett og slett ikke tenkt på om vi bader henne for ofte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun koser seg og ikke har problemer med tørr hud er ikke tre ganger for mye. Selv hadde jeg aldri orket tre bad i uken og synes heller ikke det er nødvendig for en baby som tross alt ikke blir skitten (strategiske områder vaskes jo daglig). Vi har badet gutten vår en gang i uken siden han ble født.

Skrevet

VI bader annenhver dag vi. Er jo ikke nødvendig å bade hver dag nei, for de blir jo ikke akkurat svett og skitne. Og man vasker jo nedentlig når man skifter bleie og ansikt, hender osv morgen og kveld og ellers når det trengs :)

Skrevet

Vi bader som regel annenhver dag. Mest pga at han gulper så mye.

Skrevet

Vi hadde tenkt å bade hver 3-4 dag, men gullet vårt kom jo ut med den manken på hodet. Så etter 2-3 dager er jo håret hans ordentlig fett. (Så fett at hans mor kunne lage hanekam på han, måtte jo ta et bilde) ;) Han er 11 dager gammel.

Skrevet

Vi bader ca annenhver dag. Skulle gjerne gjort det hver dag, for han koser seg enormt... Bader med kun litt olje i vannet.

Er så deilig når man ser han vet hva som skal skje. Etter et godt bad er det litt kos på stellebordet, litt pupp, en sang eller to og rett i seng:) trøtt og fornøyd:)

Skrevet

Her bader vi ca 2 ganger i uka. Førstemann badet vi hver dag nesten fordi hun gulpet og hadde sprutbrekninger, gikk fint med huden hennes men vi var nøye med å smøre henne og bruke litt olje i vannet et par ganger i uka. Greit å følge med litt om man bader de mye:)

Skrevet

her bader/dusjer alle sammen hver dag!

jeg synes det er nødvendig, ikke bare fordi barna er skittne, men for det er en veldig fin rutine for oss! bruker alltid såpe. men vi bruker barnesåper av den milde typen.

Skrevet

Fra nyfødt alder bada vi ca en gang i uka, så har vi gradvis økt på til nå å bade annahver dag. Mest for kosens skyld, for hun blir jo ikke skitten. Har ikke problemer med tørr hud og bruker bare litt olje i vannet.

Skrevet

En gang i uka. Han er atopisk og får fort eksem selv om vi har olje i vannet.

Skrevet

Vi bader som regel annehver dag. Noen ganger også hver dag. Kommer litt ann på hvormye tid vi har osv. Alltid på kvelden før vi tar på han pysj osv. Det er jo ikke nødvendig, men han elsker å bade også synes jeg de gulper mye. Og det lukter ikke godt. Har doktor greve badesåpe til babyeroppi annehver dag. Om jeg bader oftere har jeg kun vann.

Skrevet

Vi bader hver dag, men har olje i vannet i tillegg til babysåpe (bruker babyline), og han har ikke vært tørr i i huden i hele tatt (han er 5,5 mnd.). Vi bader på morgenen, men når han blir større tar vi det nok på kvelden. Han elsker å bade:)

Skrevet

gutten min bader en gang i uken, er det mye gulp/bæsj får han gjerne ett ekstra bad ja;) vaskes selvsagt morgen og kveld med klut;)

det er så rart det der med bading, hva som er "rett" osv... på HS fikk jeg beskjed om å bade hver dag, med nr 1 (3 år siden)... noe jeg da selvsagt ikke gjorde pga han slet med tørr hud... og på alle kontrollene fikk vi slik skryt over huden hans (til tross for utviklingen av atopi).. men det at han badet så lite spillte jo selvsagt mye inn på huden hans... sa det aldri til helsesøsteren pga hun er litt spesiell... gammeldags og veldig "det jeg sier er rett"... ser når at lillegutten også er veldig tørr, spesielt på bena... har også fått ett rødt område i nakken som er knustørt:( så går vel samme veien med han også... men får jeg den samme beskjeden denne gangen ang bading sier jeg nok at det er uaktuelt her hjemme;)

det jeg vil frem til er at uansett hva det gjelder, bading eller andre ting, så er det vi som kjenner barna våre og vet hva som er best for de;) må ikke alltid høre på fagpersonellet, men ta noe med en klype salt;)

Skrevet

jeg har hørt at det er påvist at barn som bader mye får dårligere immunforsvar en barn som bader litt mer sjeldent,

syns det holder med og bade 2-3 ganger i uken. vasker jo både morgen og kveld og etter måltidene...

Skrevet

Her er badet en del av kveldsrutinen så her bades det hver kveld. Hun har badet (eller dusjet hvis vi har vært på steder det ikke er balje eller badekar) hver eneste kveld siden hun ble født. Hun er 9 mnd nå.

Hun sovnet under det første badet sitt på sykehuset så siden hun liker det så godt og ikke har problemer med huden av noe slag så har vi gjort det til et koselig kveldsrituale.

De trenger ikke bade mer enn 1-3 ganger i uka hvis man tenker på hygienen.

Skrevet

Vi badet 1-2 ganger i uken når han var liten. Nå som han spiser fast føde har vi økt til annen hver dag for å være sikker på å få bort alt griseri fra ansikt og nakken, og jeg sysler med tanken på å bade hver dag, for han pleier å søle tran og jeg er ikke glad i "eau de troskelever" lukten dagen derpå.

Skrevet

Vi bader ca. 1 gang i uken, og vasker ansikt og hender hver morgen. Når han blir eldre (og mere skitten ved å leke rundt omkring), blir det sikkert litt oftere. :)

Som flere har sagt her, tror jeg ikke det er noe fasit-svar på hvor ofte man skal bade babyen. Det kommer vel an på babyens hud, foreldrenes tid, og hvor skitten babyen blir (gulping osv.). :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...