Gå til innhold

Og hva med knipeøvelser da damer....

Anbefalte innlegg

...er dere flinke? Legen min sier jeg skal knipe 100 ganger pr dag, men etter 10 er jeg lei. Burde vel skjerpe meg etter 4 fødsler slik at jeg ikke ender opp "lekk som en sil" om et par år. Har fått tak i en video som heter CoreWellness, som skal hjelpe med å trene den indre kjernemuskulaturen. Skal prøve å trene med denne 2-3 ganger pr uke. Håper det gir resultater:-)

Fortsetter under...

hm, ikke flink nei.. snakket med legen om det på 6 ukers kontrollen og fikk inntrykk av at siden jeg ikke var plaget med å lekke under svangerskapet eller etter, så var det ikke så nødvendig...? så jeg kniper ikke, og alt fungerer som det skal, tror jeg :)

sikkert litt viktigere å knipe når du har 4 fødsler bak deg, dette var min første :)

Både jordmødre på sykehuset og legen min har presisert hvor viktig det er å ta disse hersens knipeøvelsene..

Og NEI, jeg er ikke flink nok!!! Det er jo bare LITT kjedelig da. Jeg fikk beskjed om å knipe i 15 sek- slappe av i 15 sek, 5 min hver dag!! Synes 100 høres VEL mye ut.. Nei skjerpings her, jeg vil ikke bli en lekk sil. Hahaha..

syns det er litt rart at fagfolk sier forskjellig jeg? Hverken jordmor eller lege har sagt noe om det til det meg.. men det varierer vel litt fra person til person om hvor viktig det er? altså at noen har behov for mange knipeøvelser, mens andre ikke trenger noe særlig? eller er jeg på villspor nå?

Da jeg fikk jenta mi for 4,5 år siden var det "kurs" med fysioterapeut på barsel. Kjeeeeempeviktig å knipe! Jada, man er jo flink i starten, også er det jo hundre andre ting å huske på med baby i hus!

Denne gangen ble det ikke nevnt noe om kniping, men jeg vet jo at det bør gjøres, men er selv lite flink! Og ikke er det noen problemer for meg heller akkurat nå. Men det som er jenter, er jo at man skal forebygge lekkasjer senere. Bekkenbunnen blir jo slappere med årene også (har jeg lest) og dersom vi har trent godt etter fødselen, så hjelper det jo på!

Merker at jeg allerede er igang med knipingen mens jeg skriver...;o)

Jepp, kjempeviktig å forebygge selv om en ikke er plaget. Vi får skjerpe oss alle sammen;-) Så kanskje jeg kan hoppe trampoline sammen med barna neste sommer. Gikk nemlig svært dårlig sist gang jeg prøvde det.... Tror jeg henger opp postit-lapper med påminnelse om knipingen over hele huset jeg.... hehe

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...