CMH Skrevet 2. oktober 2009 #1 Skrevet 2. oktober 2009 Badekar i stellebord eller egen balje? Mini nærmer seg 8,5 mnd nå og er litt for lang for badekaret i stellebordet + at det er stress å vaske og tømme vannet ut av den etter bruk.. Tenker på å investere i en badebalje som kan stå i dusjen mens hun bader!
Lemonia Skrevet 2. oktober 2009 #2 Skrevet 2. oktober 2009 Fra han var nyfødt og fram til ca 8 mnd badet han i babybadekar på gulvet. Ikke noe stress å tømme, den har propp i bunnen så bare lempet den over i badekaret og dro ut proppet så tømte den seg selv etterpå. Ved 8 mnds alder begynte han å like å leke og plaske i badekaret, så da ble det mye søl med et babybadekar på gulvet, da gikk vi over til å bruke det vanlige badekaret. Veldig greit. Han bader en gang i uken så det er ikke noe problem å skulle fylle et stort badekar for en liten tass.
mitt 4.barn har kommet Skrevet 2. oktober 2009 #3 Skrevet 2. oktober 2009 Brukt badebaljen fra IKEA fra fødselen vi. Setter den inn i dusjen, så sitter jeg på kne på gulvet foran dusjen. Fungerer fint! Koster ca 60 kr, så den er veldig billig:-)
Babyønske �� Skrevet 2. oktober 2009 #4 Skrevet 2. oktober 2009 Vi oppholder oss for tiden 2 steder, hjemme og i pendlerleiligheten til mannen min. Hjemme bruker vi fortsatt badebaljen i stellekommoden, litt liten, men det går i grunn greit. Sjelden han ligger strak ut når han bader. I pendlerleiligheten har vi et sammenleggbart stellebord, og der er badekaret større, så det kan han fortsatt bruke uten problem. Er nok ikke lenge til vi må finne en ny løsning hjemme, men jeg er så stiv og støl at jeg ikke vet hvordan jeg skal klare å sitte på gulvet og bade han i en balje der. Får håpe vi snart finner oss et nytt sted å bo i byen der mannen min jobber, for da flytter vi. Kunne tenkt meg bad med badekar da ja. Evt får vi bruke det sammenleggbare stellebordet.
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 2. oktober 2009 #5 Skrevet 2. oktober 2009 bader tassen i baljen fra ikea, han er 2 mnd. venninen min har også dette og ungen der er 14 mnd, så det holder lenge!!!!!!!!
Itsrejk Skrevet 3. oktober 2009 #6 Skrevet 3. oktober 2009 Bruker balje på gulvet, som vi ha gjort hele veien. Småtten er åtte og en halv mnd nå, så han begynner å bli litt stor... Vurderer å sette inn badekar på badet, men leste tips her inne om å putte et plaskebasseng i dusjhjørnet, så det skal prøves ut først.
Ranni Skrevet 3. oktober 2009 #7 Skrevet 3. oktober 2009 Badebaljen fra IKEA til knatten på snart 6 mnd. Håper det holder en stund til, for vi har ikke mulighet til å sette inn badekar dessverre.
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 3. oktober 2009 #8 Skrevet 3. oktober 2009 Vi bader ungen vår i vann vi Haha... Fra spøk til alvor. Vi har også badebaljen fra Ikea. Han er snart 3 mnd nå og baljen har egentlig vært for liten en stund allerede syns jeg. Når han sparker ut med beina slår han hodet i kanten oppe (er en lang liten tass). Men blir kanskje bedre når han kan begynne å sitte i baljen.
Knotten & lille persille Skrevet 3. oktober 2009 #9 Skrevet 3. oktober 2009 Vi har badebaljen oppi badekaret vi. da slipper vi sølet fra sprutingen hennes og hun venner seg til badekaret som hun snart må over i. Har balje fra baby jou(eller noe sånt), den begynner å bli litt liten for vesla som snart runder 6 mnd.
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 3. oktober 2009 #10 Skrevet 3. oktober 2009 Badekaret i stellebordet brukte jeg kun i 3 mnd tror jeg. Mini ble såå lang og stanga i kanten hele veien. Så vi kjøpte en balje på europris og brukte den helt til han var så stødig at han kunne sitte helt flott uten problem, og da endte han opp i badekaret:) Det ELSKER han! Men nå flytter vi snart, så da er det tilbake til baljen vil jeg tro, siden det er knøttlite bad der, og kun dusj.
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 3. oktober 2009 #11 Skrevet 3. oktober 2009 Vi bader vår lille på 7 mnd i badekaret, har gjort det fra hun var ca 3 mnd...hun elsker å bade å er helt vill når hun ser vann så det funker ikke med balje for oss. Da ender vi opp med mer vann på gulvet enn i balja Vi har heller en sånn anti skli matte vi legger i badekaret når hun skal bade så vi slipper kuler i hodet og knektekragebein
Underveis --> Skrevet 3. oktober 2009 #12 Skrevet 3. oktober 2009 Har badebalje fra Rudo som vi setter i stativ oppå badekaret. Veldig fornøyd med baljen siden den har innebygde "sitteinnsatser".
ifie Skrevet 3. oktober 2009 #13 Skrevet 3. oktober 2009 IKEAbaljen er superduper! Da storebror var helt ny, badet han bare én eller to ganger i badekaret i stellekommoden før vi tok i bruk IKEAbaljen. Nå er han en stor toåring og bruker fremdeles baljen. Lillebror bader foreløpig bare i vasken, men vokser nok snart ut av den. Da får han plaske i den flotte baljen han også
Elin snart mamma til 3 Skrevet 3. oktober 2009 #14 Skrevet 3. oktober 2009 vi har brukt tummytub på mini , men nå sitter han så da har det blitt til at vi fyller litt vann i boblebadet og bader der sammen med han
Squirrel79 Skrevet 4. oktober 2009 #15 Skrevet 4. oktober 2009 Vi har et sammenleggbart stellebord med badekar under. Dette brukte vi til mini var ca. 6 måneder. Da kjøpte vi badebaljen fra IKEA. Siden han ikke satt ennå da, så valgte vi å dusje han i stedet, for han stanga hodet hele tiden i baljen når han sparka fra. Nå er han 8 måneder og stor nok til å sitte. Vi veksler mellom IKEA badebaljen og en sånn lekekassesak. For der sitter han veldig fint. Har baljen i dusjen.
Frøken Freken Skrevet 4. oktober 2009 #16 Skrevet 4. oktober 2009 Snuppa er litt over et år - vi har et sete som settes i badekaret (har sugekopper under). Funker veldig bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå