Gå til innhold

Nikita ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om dette navnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt ok egentlig :-) Ikke noe jeg selv kunne valgt, men det er jo ikke stygt :o)

Skrevet

Jente eller gutt? veldig russisk uansett.

Skrevet

Nikita er uten tvil et jentenavn :-)

Skrevet

Nikita Sergejevitsj Khrusjtsjov (russisk Никита Сергеевич Хрущёв; født 5. apriljul./ 17. april 1894greg., død 11. september 1971) var en sovjetisk politiker.

Khrusjtsjov var en fremstående politisk kommissær i Den røde armé under andre verdenskrig, mest merkbart under slaget om Stalingrad.

Khrusjtjov var førstesekretær i Sovjetunionens kommunistiske parti (SUKP) i perioden 1953–1964 og ministerpresident fra 1958 til 1964.

(Wikipedia)

Skrevet

Nikita er egentlig et gresk guttenavn, ja... Kommer av det greske guttenavnet Niketas som betyr seier/uovervinnelig. Så har det vel kanskje blitt misforstått i Vesten og blitt brukt som jentenavn. Uansett så synes jeg vel ikke så mye om det...

Skrevet

Nei, det er det ikke . Den mest kjente - Nikita Krutsjov var mann.

Skrevet

Jeg syns ikke det er noe fint.

Bertenavn, og noe søsteren min alltid kalte Barbiene sine når vi var små.

Æsj.

Skrevet

Leser du tråden her, ser du at du bør styre unna dette navnet.

For norske ører kan det høres ut som et jentenavn, men alle som kan litt historie og er litt oppegående tenker jo med en gang på Khrusjtsjov.

Skrevet

Hvis du vil ha et russisk jentenavn er Natasja et alternativ :-)

Skrevet

Pluss at man har jo frisørkjeden Nikita...

Jeg ville styrt unna dette navnet!

Skrevet

Jeg forbinder navnet Nikita med et hundenavn:Phehe. Mange rundt der hvor jeg bor som har eller hat hatt hund som heter nikita

Skrevet

Wæææh! Både som jentenavn og guttenavn.

Skrevet

Jøss, her var det jammen mye pepper..! Må innrømme at jeg ikke er noe sterk i historie, men mannen som vil ha navnet, leser gjerne bøker om krig og har vel mer peil enn de fleste. Så det var litt rart da.

Den eldste jenta vår heter Emma Nathalie og er faktisk oppkalt etter farmoren som heter Natascha:-)

Skrevet

Ikke noe jeg ville valgt selv men absolutt ikke stygt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...