Gå til innhold

Noen som har tatt Gonal- F som kan svare meg litt fort her???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er min 3 dag på sprøyter i dag, men i dag er jeg redd jeg ikke fikk i meg noe som helst.. ( tro det eller ei)

Setter 112,5 IE. Og i går og dagen før har det svidd i det dosen kom inn.. Men i dag kjente jeg ingenting + at jeg ikke kunne se at det minket noe inne i sprøyta heller.. Har dere sett at det minker for hver gang dere setter sprøyta..

Ganske usikker på hva jeg skal gjøre nå :o(

Skrevet

Er det store luftbobler som du ikke har fått ut da?

Mest sannsynlig fikk du det sikkert inn. har tatt gonal-f i flere perioder, og det er veldig forskjelling om jeg kjente sviiingen eller ikke.

event. kan du kanskje regne ut hvor mye du skal ha brukt, og se på merkene på sprøyten og se hvor mye det er igjen.

Skrevet

hehe.. tusen takk for svar.. er bare så innmari redd for å ødelegge noe.. Har venta lenge på den sjansen her ;o)

Prøvd å regna litt på det og det ser ut som om det er igjen så mye som der skal være.. Men skjønner ikke helt de strekene der.. syns ikke de gir noen mening jeg.. Hvordan har du regna på de?? hvis du kan svare meg på det? :o)

Skrevet

Forskjellig om det svidde eller ikke til meg også... og hvis du fikk dratt den ut på riktig dose og du trykket den helt inn så må du jo ha fått det i deg!

Kjenner følelsen, var ganske på tuppa ift å ikke gjøre noe feil jeg også. Har bare vært gjennom sprøyteperioden er gang jeg da, så jeg er vel ikke akkurat noe ekspert men... Har lest at man ikke skal bruke strekene på penna til å måle doser i alle fall. Men jeg tror bunnen på det du presser ned inne i penna skal være på den nederste streken når penna er tom. Hvis du skjønnte hva jeg mente med det da.

Lykke til! :)

Skrevet

Tusen takk for svar... Ja, da må jeg vel bare regne med at jeg har fått i meg det jeg skal da.. Og stresse ned litt.. hehe.. så får jeg vel vite på UL om 1 uke om alt er som det skal.. *krysser fingrene for det*

Jeg gjorde akkurat det samme i dag som i går, så da bør det jo være greit..

Skrevet

Du har sikkert gjort det riktig, bare nerver! :-) Det kan jo hende du får beskjed på UL om at du må øke doser eller fortsette noen dager til før uttak. Jeg hadde UL fredag 25.09, måtte fortsette på Gonal-F i 2 dager til og gikk opp fra 150 til 225 dose. Måtte tilbake på ny UL neste dag for å se at eggposene hadde blitt større. Tok EL sprøyte mandag, uttak onsdag og innsett fredag.

*krysser fingrene for deg*

Skrevet

Hallo ; )

Gjorde du det samme i dag som i går kan du være heilt sikker på att du har fått i deg det du skal.

Det att det svir eller ikke svir avhenger om du treffer ei blodåre eller ikke.

Har satt endel sprøyter de siste året, enkelte ganger er det bare heilt grusomt andre ganger kjenner jeg det ikke.

Du må bare passe på å ikke stikke samme plassen hver gang.

Masse lykke til dette klarer du godt skal du se, det værste som skjer vist du mot allformodning ikke fikk i deg alt i kveld er att du kansje enten må øke dosen noen dager eller att du må ta noen flere sprøyter for att du skal bli moden nok.

Er så flinke att ; )

Skrevet

Tusen tusen takk for alle svar.. Da har jeg roet meg ned å tenker at alt er som det skal :oD

Så nå skal jeg nyte resten av 25 års dagen min :oD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...