Gå til innhold

Tips til julegave (fra barna)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vokst opp i ett hjem med mye penger, men jeg ser alikevel ikke tilbake på jula som en tid med masse dyre gaver og kun leker. Som barn har vi alltid gitt gaver til de vokne som vi har laget og lagt sjela vår i. Gleden av å gi noe man har arbeidet med og er stolt av er så mye større ann både å gi kjøpte ting og det å få gave. I den anledning tenkte jeg å gi dere ett tips til gave de små kan lage til foreldre, besteforeldre, naboer ol som tar litt tid men som er en glede å gi bort. (Dette kan fint gjøres med barn fra 1 år og oppover)

Dag 1: Lag trolldeig. Kjevl ut og la barnet trykke ut figurer med kakeformer. Sett i en binders eller lag hull.

Dag 2: Når trolldeigen er ferdig stekt males den. Bruk hobbymaling (vannmaling kan brukes til de minste om en ønsker) og legg kun fram julefargene (gull, sølv, lilla, grønt eller rødt, gjerne bar en eller to farger). La barnet male på figurene. Når de er tørre trer du silkebånd på. Flotte til å henge på juletreet. Du kan avslutte lagingen her eller lage videre, eventuelt bare lage de neste punktene.

Dag 3: Klipp eller riv servietter eller glanspapir og lim på glass. Du kan enten bruke lokk på glasset eller lage en stofflapp som lokk. Fest med strikk eller silkebånd. Ha gjerne trolldeig figurene utenpå glasset som pynt.

Dag 4: Lag julekaker eller julegodter og fyll i glassene. Du kan jo lage andre ting eller gi glasset som det er.

Til jul får ungene en stor ting de trenger eller ønsker seg enten sammen eller hver for seg (to tette gutter). Det være lekestativ, ute traktor (john deer), sykkel, ski osv. Ting de ikke får til vanlig men som de har lyst på/trenger. Små leker får de av venner/tanter/onkler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...