Gå til innhold

spise selv...

Anbefalte innlegg

Skrevet

når begynnte deres barn å spise med skje selv??

min er 12 mnd og blir matet enda,han skjønner liksom ikke helt poenget når han får skjea selv hehe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min begynte vel ikke å ville spise selv før han var 16 mnd eller noe..hehe.. også har jeg ikke pushet så veldig heller. Nå er ham 19 mnd og blir fortsatt matet en del....

Skrevet

Min spiser ikke med skje selv,han får holde den å prøve seg fram...så blir vel snart..han er 17 mnd.

Skrevet

Jenta vår er 19 mndr og har spist med skje selv siden hun var 13-14 mndr. Får ikke lov å mate henne lenger, og det er igrunnen veldig deilig å kunne konsentrere seg mest om sin egen mat under middagen... Ha på "regnfrakk"-smekke OG oppsamlingssmekke utenpå og tolerer MYE grising i starten! Hvis de tar poenget blir det fort bedre! Hvis ikke, er barnet kanskje ikke helt modent for det enda. Vi tok f.eks over og matet henne i starten hvis hun bare lekte, men så lenge hun prøvde å spise fikk hun lov å søle.

Skrevet

Har latt henne prøve litt siden hun var snaut året.

Oppfordrer henne til å prøve ved hvert skjemåltid. Ikke alltid hun vil.

(selv om hun kan spise ganske rent selv, synes det tar for lang tid)

Er nå 1,5 år

"lurer"henne litt ved at vi f.eks. begge spiser yoghurt. Da tar jeg av lokket for henne og gir henne den og skjeen med beskjed om at hun må spise selv til mamma er ferdig med sin. Somler litt med min. Det aksepterer hun, men når jeg er ferdig med min, så vil hun at jeg skal ta over....

Skrevet

Hun var veldig keen på å spise selv ved 12-13 mnd, men så avtok det, og hun ville mates helt frem til 15 mnd, da ville hun prøve selv igjen. Og nå er hun 16 mnd og spiser mer eller mindre helt selv, og treffer stort sett munnen også ;)

Skrevet

hun her begynte i barnehage da hun var 13 mnd, og det gav de ikke de med skje, det klarte de fint selv, og det gjorde de faktisk ;) litt gris, men nå er hun kjempe flink! hun er 20 mnd nå.

men det er jo bare til å ka de få grise litt selv, så klarer de det til slutt! ;)

Skrevet

takk for svar:) da ser jeg at det ikke er noe å stresse med da,ta det som det kommer.. Men litt grising må til da mener nå jeg,det er det de lærer av. men når det går over til leking av maten så går det jo ann å reagere:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...