Gå til innhold

er dere flinke til å trene nakkemusklene til den lille?

Anbefalte innlegg

Skal jo legge ungen på magen på gulvet, men merker at jeg "glemmer" det...kommer på det typisk når han er trøtt og da er det ingen vits å legge han ned, for da gidder han ikke ;) men er flink å ha han på brystkassa vår da, så løfter hodet godt da...

er spent på 3 mnds kontrollen når det gjelder sånne ting, for mini ER veldig sterk, men bare når han gidder! hehe, stabeis dette her! på 6 ukers var det det samme - feks når legen prøvde å dra han opp og så skal hodet følge etter, så gadd han ikke.. men da legen prøvde en gang til så hang hodet med helt opp og legen utbrøt "se der ja, du kan det jo!" andre som har det sånn?

Fortsetter under...

Blir lett å glemme det, ja. I ukedagene når jeg er hjemme alene med lillebror pleier jeg ha et pledd liggende på gulvet. Da husker jeg på å legge han ned der. Da øver vi en liten stund også snur jeg han. Pleier sette en speil-bok foran han, da er lille sjøldiggeren veldig sterk i nakken og ligger og smiler av seg selv.

Prøv å legg han på mage i sofaen på skrå oppå en pute og la han se på noe foran seg. Utrolig god trening det også.

Eller å la babyen ligge på mage over knærne dine for å se på noe på gulvet. Litt hver dag, så hjelper det godt på!

Gode tips Rima!! =)

jeg og gullet: Ja det er typsik, når snuppa er trøtt kommer mamma på at nei- nakken!! Og da er det jo for seint, heldigvis husker jeg det mer enn jeg glemmer det.

Jeg har også en som "gjør ting i mitt eget tempo".. hehe.. På 2 mnds kontrollen ville helsesøster ha henne til å snu hodet begge veier, men nei du. HUn skulle bare se èn vei, men hvem som snudde hodet i øst og vest da vi kom hjem?! Haha.. De er søte!!

• 2 uker senere...

Hehe typisk det da ;o)

Det med speil foran er slager her også. Ellers er lille tryll veldig fascinert av tvn, så hvis jeg legger henne på magen foran tvn så gidder hun ligge en stund og glo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...