Gå til innhold

Tvillingtreff for vordende?

Solsikke (venter nr 3&4)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er opplegget - jeg ser det er mange fra distriktet her inne. Hva med Oslo +/- 30 min. Er det noen tvillingmødre der og arrangeres det treff? Det er sikkert flere "rugere" som blir sykemeldt etterhvert og har litt tid på dagtid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Nå er mine to 17 måneder gamle og sitter "pent" og spiser mat hvor halvparten mates til gulvet.hehe.

Vi var en gjeng tvillingvordene når jeg var gravid, oslo og omegn, det er jo mange som har bil og da er det jo lett å komme seg innover.

Vi traff hverandre for føstegang med store mager på en cafee i oslo januar 2008, så ble det annenhver uke med treff, og senere hver uke.

Vi treffes enda vi,først hadde vi barseltreff med barna, nå treffes vi så ofte vi kan både med og uten barn.

Jeg kan men hånden på hjertet si at jeg har truffet en gjeng fantastiske mennesker jeg håper å kjenne i mange mange år fremover.

Veldig deilig å kjenne andre tvilling gravide/ tvilling mammaer og dele erfaringer,tips,råd osvosv.

så treff på dagdid i rugetiden for meg resulterte i flere gode venner!!!

lykke til på treffene

klem

Skrevet

Hadde vært koselig å treffe andre i samme situasjon ja. jeg bor i nærheten av oslo og har ikke noe problme med å komme innover. Hørte fra en studievenninne som er tvillingmor at det hadde vært kjekt og møte andre i samme situajson for man kan visst bli litt sprø på disse enling mammaene sine problemerstillinger, for som hun sa det var liksom litt langt fra hennes verden. vel hun bor i bygde norge så ikke så mange andre i samme situasjon der.

uannsett jeg henger meg på om noen vil.

Skrevet

Takk for hyggelige erfaringer som du deler + Sailors interesse for treff.

Så fint - da prøver vi å få til et treff i Oslo. I værste fall blir det bare oss - og i bestefall så henger noen flere seg på. :) Jeg bor 30 min fra Oslo - og møter gjerne opp!

Hvis vi setter en dato i begynnelsen av november og finner en kafe sentralt i Oslo, kanskje i nærheten av Frognerparken så det er mulig å bevege seg litt først- så kan vi jo jobbe litt med å rekruttere flere her inne? Er det en ok plan?

Jeg har to venninner som har twins og de sier at det å treffe tvillingmammaer og utveksle erfaringer har vært viktig. Det er noen andre utfordringer enn med ett barn naturlig nok.

Skrevet

Hei,

Jeg bor ca 20 min fra oslo (nordover) og kunne godt tenke meg å treffe andre tvillinggravide. Jeg fikk vite at det er tvillinger i dag, er bare 8 uker på vei. :)

Hvor langt har dere andre kommet i svangerskapet?

Skrevet

Jeg er med på treff:) Blir morsomt å treffe andre i samme situasjon!! Forever- Gratulerer med to i magen:) Jeg er 24 uker på vei.

Skrevet

supert da blir det treff ser det ut til :-) jeg er 22uker på vei.

solsikke er du mer kjent i oslo enn det jeg er? til å finne en kafee?

Skrevet

Hei alle!

Så gøy - hva med tirsdag 20.oktober kl 11:00?

Vi kan møtes ved hovedinngangen til frognerparken, rusle en liten tur og så finne en kafé?

Er det ok? Hvis datoen passer dårlig skal jeg komme med nytt forslag.

Skrevet

hadde vanligvis ikke spillt noen rolle for meg, men akkurat den uka er jeg veldig opptatt med skolen. men dere kan treffes så kan jeg henge meg på neste gang :-) ellers hørtes planen bra ut :-)

Skrevet

Ved Frognerparken er det en kjempekoselig cafè som heter "Kaffepikene". Den ligger tvers ovenfor inngangen til Frognerbadet. Masse god lunsjmat og drikke;). Har kjempelyst til å være med jeg også, men er 31+4 i dag, og har fått påvist svangerskapskløe. Dvs at det er mulig de må ut før:(. Så da tør jeg ikke ta mer enn èn dag av gangen. Men håper dere får et kjempefint treff;)

Skrevet

Ålbings - da sier vi 27.10.09 kl 11:00 ved inngangen til Frognerparken og rusler bort til "kaffe pikene" etterpå - der er det koselig.

Jeg ser at de har en BIMtreff knapp - skal se om jeg får surra meg til å legge tvilling treffet ut der. Jeg båser det i første omgang opp som egen sak her inne i tilfelle flere hiver deg på :)

Skrevet

...og lykke til "Hæppi" - svkløe er litt kjipt - for håpe det stabiliserer seg!

Skrevet

er med på den :-) !!!

Skrevet

Satser på at det går bra, og at medisinene virker på meg;). I så fall møter jeg opp jeg også. Flott tiltak!:)

Skrevet

Hei dere,

Jeg vil også gjerne være med på treffet. Men har et lite problem.. hehe

Jeg er egentlig fra vestlandet, har bare bodd her i ett års tid og må innrømme at jeg aner ikke hvor dere snakker om... Jeg har hørt om det, men det hjelper ikke mye.. :) Er det noen som kanskje kan møte meg på bussterminalen i Oslo, eller noe..? Jeg kommer nok til å måtte ta bussen for jeg tør hvertfall ikke å kjøre bil dit.. Bønder i byn og alt det der... hehe

Skrevet

Vigelandsparken er et annet ord. der hvor alle skulpturene er vet du.

sjekket på trafikanten. du kan ta sporvogn, trikk, nr 12 mot majorstua fra jernbanetorget - foran oslo S går en 10.44 og er der 10.58. sjekk ut trafikanten.no om du vil.

som sagt det tar ca et kvarter men når du nærmer der ser du store jernporter som er inngangen. trikken stopper rett utenfor. du kan jo spørre sjåføren eller noen ombord på de moderne trikkene sier de stoppestedene.

Jeg kommer til å kjøre bil. har kastet opp nok på bussen og eller måtte hoppe av på feil sted for jeg ble så dårlig. så jeg dropper offentlig kommunikasjon til dette svangerskapet er ferdig.

håper det hjalp litt.

Jernbanetorget (foran Oslo S) 10.44

Kongens gate (i Prinsens gate) 10.45

Christiania torv 10.47

Rådhusplassen (trikk) 10.48

Aker brygge (Vestbaneplassen) 10.50

Vikatorvet 10.51

Solli (på Drammensveien) 10.53

Niels Juels gate 10.54

Lille Frogner alle 10.55

Elisenberg (i Frognerveien) 10.56

Frogner plass 10.57

Vigelandsparken 10.58

(Frogner stadion 11.00)

( Majorstuen (i Kirkeveien) 11.02)

om du skulle få problemer med å finne ut av det på trafikanten. no. mao Vigelandsparken /Frognerparken kommer da på venstre side av trikken. og du ser lekeplassen mellom trærne først før det store inngangspartiet kommer.

Skrevet

Forever-Jeg kan godt møte deg nede i sentrum om du vil!

Skrevet

Jeg tror at jeg også slenger meg med - med forbehold om at bekkenløsningen har gitt seg til da :-)

Skrevet

Tusen takk lilleta! Jeg kjenner jeg blir helt svett av å skulle ta buss og trikk og det som måtte være.. hehe

Jeg har aldri tatt en trikk i mitt liv.. :)

Så takk igjen for at du vil det lilleta!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei alle dere heldige vordende!!

Jeg er i samme barsel/venninnegruppe som Pluttiplutt. Og vil bare tipse dere om *Bymuseet* inne i Frognerparken. Det er er stort, hvitt hus som ligger til venstre når du står innafor hovedporten med porten i ryggen. Og ikke forveksle det med den utekafeen som man først kommer til omtrent i samme bygget. Man må gå inn mellom bygningene! Etterhvert som ungene kommer til verden, er dette det beste stedet i byen for treff med vogner. Det er ellers håpløst overalt hvor man kommer..... Men Bymuseet har barnevennlig og vognvennlig lokaliteter. De selger babymat inne i kafeen og stor plass til vogner. Om sommeren er det masse, masse sitteplasser ute.Lykke til alle dobbelt heldige!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...