Ugla er mamma! Skrevet 2. oktober 2009 #1 Skrevet 2. oktober 2009 Er det noen som vet hva det koster å gå på dette? CFC sa at jeg skulle kjøpe det der nede. Antar man bruker det hele første trimester?
snuffe Skrevet 2. oktober 2009 #2 Skrevet 2. oktober 2009 Mener vi betalte 700 dkk for det jeg behøvde fra innsett til uke sju, som var CFCs anbefaling. Valgte å fortsette til uke 12, med en gradvis nedtrapping siste par ukene - siden anbefalingene varierer ifht hvor lenge man bør gå på det. Litt dyrere i Norge enn i Danmark, men ikke hårreisende. Må ha en litt rar resept og forhåndsbestille for å få det her til lands, siden det vanligste progesterontilskuddet her er Crinone.
Ugla er mamma! Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. oktober 2009 Ikke verre.. Dråpe i havet dette da.. ser også at det anbefales nedtrapping. Hvordan doserte du nedtrappingen? Jeg skal ha inseminasjon, antar det blir fra ins da, i og med at du hadde fra innsett? Masse mas på meg nå kjenner jeg Men tusen takk for hjelpen!
snuffe Skrevet 2. oktober 2009 #4 Skrevet 2. oktober 2009 Tok 600 mg daglig, det var seks piller - to morgen, to midt på dagen, to kveld. Trappet ned til en hver gang en uke, så bare morgen og kveld en uke. Vil tro de sier fra ins til deg... jeg tok vel første dagen etter innsett tror jeg, fikk inntrykk av at det ikke var så nøye bare jeg begynte i løpet av noen dager.
luna+gravid Skrevet 3. oktober 2009 #5 Skrevet 3. oktober 2009 Hei Ugla! hVordan går d med deg?Ser du er rakt på banen igjen og tenker framover! Du er knalltøff! Jeg fikk resept på Crinone fra min gynekolog i Norge. 700,-ca for 3 måneder eller no sånt. Det er en gele man setter inn i vagina. Helt uproblematisk og greitt. Lykke til!
bumpi de bump Skrevet 9. oktober 2009 #6 Skrevet 9. oktober 2009 Hei Ugla! Ikke progestan-innlegg dette. Bare lurer på hvordan det går med deg? Har du fått alt ut som skal ut? Og har du en idé om når du kan gå igang igjen? Skjønner på innleggene dine at du er godt igang med planleggingen i alle fall : ) Godt å se det! Det betyr vel at du begynner å få godt med pågangsmot igjen. Jeg begynner på uke 10 i dag, kvalmen kommer og går og jeg er selvsagt bekymret når jeg ikke har kjent kvalmen på en stund. Blir litt småglad hver gang jeg kjenner den, virker betryggende. Håper du har det stadig bedre, Ugla! Og at det snaaaart er din tur til å dra sørover igjen!!
Ugla er mamma! Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 9. oktober 2009 Hyggelig med ikke-progestan meldinger også Joda, det går stadig bedre. Jeg var på ny kontroll igjen på tirsdag, da så det ut som det bare var en liten slimhinne igjen, den ville komme ut med neste mens sa legen. Begynte på jobb igjen onsdag, det var tungt, men dørstokkmila var den verste. Håper på å være klar for tur om 4-6 uker ca. De mener ihvertfall det tar ca 4-6 uker til man får mens etter aborten, så er det å vente på el igjen. Denne gangen blir det pergo, otrivelle og progestan. Fullt kjør. Trenger jo tydeligvis ikke ivf, jeg blir jo gravid. Håper bare den sitter hele veien neste gang. Har du vært på ul du? Nå er det ikke lenge igjen til tolv. Og jeg skjønner det med kvalmen altså. Har troen på at det går bra jeg bumpi. Believe in you!
bumpi de bump Skrevet 9. oktober 2009 #8 Skrevet 9. oktober 2009 Takk! Det er så fint å høre : ) Så bra at det går veien igjen! Og fremover nå så går tiden rasende fort bare vi kommer oss inn i november. Det gjør den alltid før jul, synes jeg. Og kanskje det er ting på gang i god tid før jul!!! Sikkert bra å komme i jobb igjen. Det er noe med å få tankene og hverdagen på plass igjen, tror jeg. Men jeg burde kanskje holde kjeft om hvor bra det er å være i jobb, he-he. Dagdrømmer stadig om sykemelding fordi jeg er trøtt. Men kan ikke sykemelde meg pga begynt i ny jobb. Så nå kommer jeg seint og går tidlig og legger heller inn fem timer-seks timer på lørdagene. Da får jeg NESTEN så mye hvile som jeg behøver. Et liv utenom jobb har jeg nesten ikke for tiden, etter jobb går jeg stort rett hjem for å sove. Men det blir vel bedre det også etterhvert. Skal på duotest i uke ti. Gleder meg til det, skal bli godt å få en ny bekreftelse på at det står til liv der inne : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå