Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #1 Skrevet 2. oktober 2009 jeg både røkte å snuste FØR jeg ble gravid. men når jeg ble gravid så klarte jeg å slutte å røyke, men ikke å snuse. jeg snuste til og med på sykehuse etter jeg fødte!
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #3 Skrevet 2. oktober 2009 Vel, du bør se om du kan klare å motivere deg til å slutte for nikotin er ikke bra for den lille i magen din. Jeg har selv sluttet å røyke fordi jeg er gravid og vet at det er tøft, men du klarer det!
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #4 Skrevet 2. oktober 2009 han er 8 måneder nå å er helt frisk! og jeg snuser enda;) HI
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #5 Skrevet 2. oktober 2009 Snuste ikke, men brukte skrå. Sluttet tvert den dagen testen lyste positiv.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #6 Skrevet 2. oktober 2009 snuste før jeg ble gravid, men idet jeg fikk positiv test gikk snusboksen i bosset. Ble liksom helt feil å snuse mens det lå en baby i magen.. Men amming og snusing da...? Er det "stuerent"?
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #7 Skrevet 2. oktober 2009 snusing er ikke bedre enn røyking, hva syns du om folk som røyker under gravid/amming? Bra ungen din er frisk da.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #8 Skrevet 2. oktober 2009 jeg vet det ikke er bra for barnet i det hele tatt.. men jeg var så dårlig under svangerskapet at det eneste som holdt meg som høvelig oppegående va å snuse. jeg klarte å slutte å røyke. men jeg klarer meg ikke uten snus. jeg blir så sur å grinete. HI
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #9 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg sluttet å snuse etter jeg ble gravid, men etter noen uker (ca 16 uker) begynte jeg å snuse igjen. Nå er jeg ca 20 uker på vei og skal prøve å slutte nok en gang. Huff.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #10 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg skjønner deg godt, HI. Bra du stumpet røyken
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #11 Skrevet 2. oktober 2009 Vet du, det med at "jeg kan ikke slutte å røyke/snuse fordi jeg blir sur" er det dummeste jeg hører! Klart humøret svinger i det nikotinet forlater kroppen og man har abstinenser, men dette er snakk om maks syv dager. Man klarer å styre seg og sinnet, hvis ikke så burde man adressere det problemet FØR man ble gravid! Hilsen eks-røyker
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #12 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg har ikke klart å slutte å snuse. Dvs jeg har klart et par uker, sprekt igjen osv. Men snuser 10 ganger mindre enn før og skal snart klare det.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #13 Skrevet 2. oktober 2009 grunnen til at jeg ikke slutten med snus, var fordi der er sååååååååå GODT å snuse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D
PAVEEL Skrevet 2. oktober 2009 #14 Skrevet 2. oktober 2009 jeg slutta da jeg ble gravid.... i 7. mnded ble jeg forlatt av bf....og da begynte jeg igjen.... ikke bra, har ingen unnskyldning... snuser ennå signerer med nick
CMH Skrevet 2. oktober 2009 #15 Skrevet 2. oktober 2009 Skal og signere med nick. Ja jeg snusa, til den dagen svangerskapskvalmen satte inn og testen lyste positiv. Bare tanken på snus gjorde meg kvalm i starten og etter det hadde jeg ikke samvittighet å snuse. Holdt meg igjennom hele svangerskapet, men begynte å smug snuse da hun var rundt 2-3 mnd gammel, samboeren min fant ut av det og ble sint og deretter var det stopp på det. Knerten min blir 9 mnd, og egentlig savner jeg det ikke :-) Jeg ammet, og hørte at det tar ca 7 timer før nikotin går ut av blodet, og vekk fra melka..
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2009 #16 Skrevet 3. oktober 2009 Nikotinen er ikke ute av kroppen før seks dager etter siste inntak.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2009 #17 Skrevet 3. oktober 2009 Det finnes snus uten nikotin og tobakk. Anbefaler å prøve den og se om det hjelper. Om ikke annet ta annenhver.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2009 #18 Skrevet 3. oktober 2009 Har prøvd det, men det hjelpe ikke. Men jeg er nede i 2-3 snus om dagen nå. Før jeg ble gravid snuste jeg nesten en boks. Men er på ingen måte stolt av meg selv over at jeg ikke har sluttet helt. Har veldig dårlig samvittighet. Men har vært et veldig vanskelig svangerskap dette her av ulike grunner og snusen har på en måte vært trøsten min. Men er klar over at jeg burde skamme meg over at jeg ikke har klart å slutte. Altså jeg skammer meg!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #19 Skrevet 5. oktober 2009 Hva heter snusen uten nikotin da? Det er jo et kjempealternativ for de som ikke klarer å slutte av ulike grunner:-) (og nei, jeg snuser faktisk ikke:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå