Gå til innhold

Keisersnitt etter stjernekikker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har fått innvilget keisersnitt ved fødsel nr 2, etter å ha født en stjernekikker første gangen? Min lille kom med ansiktet først, det måtte klippes masse, og jeg slet i mange måneder etter fødselen med vonde muskler og vondt etter klippingen (fortsatt "støl" i underlivet 3 år senere). Hadde også mange ting som ikke funket under fødselen, med rier i 43 timer og ingen pressrier. Var helt i "kjelleren" etter at fødselen var over og kom meg ikke på flere måneder siden minsten begynte å skrike 18 timer etter at han kom og fortsatte med det i 4 måneder (ja, han hadde kolikk).

Vet at neste fødsel kan bli helt annerledes, men jeg orker rett og slett ikke tanke på å føde vaginalt igjen. Men altså, er det noen som har født stjernekikkere første gangen og fått keisersnitt med nr 2 pga dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140751439-keisersnitt-etter-stjernekikker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

tro meg, jeg vet litt om hvordan du har det. :-)

hvis du leser tråden: "ks på riksen (laaaangt) samme som 3 trimester og skravle", så kan du se litt om min fremgangsmåte for å få ks gang nr 2.

hvilket sykehus hører du til og er du gravid igjen nå?

Å lese din fødselshistorie var nesten som å lese min egen... Bortsett fra at jeg ble klippet før jeg revnet hele veien. Kjente meg spesielt godt igjen i det du sa om at du nesten "gikk fra forstanden" da det ikke var noen større åpning etter mange timer med heftige rier.... Huff, dette orker jeg virkelig ikke en gang til! Blir spennende å høre hvordan det går med deg på samtalen din, var det til torsdag? Lykke til:-)

Jeg er bare 5 uker på vei nå, men er fast bestemt på keisersnitt (det har jeg vært helt siden sistemann kom ut). Det er ingenting noen kan si for å forandre på det. Så da er det vel bare å brette opp ermene og gjøre seg klar til kamp. Jeg bor i Oslo området, og har derfor Ahus/Ullevål/Riksen som alternativer til sykehus. Jeg fødte på Ullevål sist, hadde tenkt Ahus denne gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...