Gå til innhold

Dette med Avent flaskene.. Returnerer/kaster dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har boholdt mine.. Har brukt Avent i ett år nå og har liksom ikke bytta de ut jeg da:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg sendte alle mine 12 flasker idag. Har brukt dei på storebror på 2,5 år og no på vesla som er 7 mnd. Dei var stripete og eindel slitt etter mykje bruk. Viss bruken av flaskene med BPS 'kan' gi kreft eller hormonforstyrrelser på sikt, så vil eg ikkje ta sjansen på det. Har sjøl hatt ein hormonforstyrrelse, så veit ka det er ja.. (men det var overvekt som gjorde det da...)

Skrevet

har sendt inn mine.. like greit å få nye ;) men kan du sende inn flasker som er mer enn 2 år gamle da? i mailen jeg fikk stod det at jeg kunne sende inn flaskene så sant de ikke var mer enn 2 år..

Skrevet

hva er adressen dere sendte de i retur til? Har sendt mail, men har ikke fått svar.. Trenger jo flasker fort.. :-)

Skrevet

Hæ? Har ikke fått med meg dette, jeg... Vi har ikke brukt flaskene så mye (fullammet), men hvis vi kan få nye ved å returnere de gamle, er jo det strålende. Jeg kommer uansett ikke til å spare BPA-flaskene til nestemann, for å si det sånn, og flasker trenger man alltid.

Skrevet

Er det kun flaskene eller brystpumpen også?

Googlet litt og fant adressen:

Midelfart Sonesson AS

Drammensveien 134

Postboks 144 Skøyen

0212 Oslo

Merk pakken " Retur Avent"

Jeg skal returnere mine i morgen, har nesten ikke brukt de siden jeg full ammer.

Skrevet

Så man kan bare sende inn flaskene til denne adressen og så sender de nye?

Er det kun flasken eller skal man sende med tutten også?

Er det noen som har fått nye etter å ha sendt dem i retur?

Skrevet

det er bare flasken du sender inn. Tutten og den hvite plastringen beholder du da de ikke inneholder BPA.

Legg ved adressen din, så sender de nye. Eventuelt kan du sende en mail for sikkerhets skyld, men jeg tror ikke dette er nødvendig. Eventuelt ta en telefon.

Flaskene sendes visstnok fra England, så jeg belager meg på at dette kan ta litt tid. I mellomtiden bruker jeg VIA begre, og så har jeg 2 sånne ledd mellom slik at jeg kan bruke tuttene. og så har jeg kjøpte en magic kopp, og bruker tuttene på de. Magic kopp er jo fin til senere bruk når ungen skal lære seg å drikke av kopp.

Skrevet

OI hva er dette? er det noe galt med Aventflaskene? Jeg har ikke hørt noe om dette jeg???

Skrevet

Men jeg leste jo at Avent Airflex flaskene var på "sikker-lista"? Er det noen andre Avent-flasker dere har?

Skrevet

Hei,

jeg tror det finnes to typer Airflex-flasker; hvorav kun den ene er PBA-fri. Den uten PBA er honningfarget (ser egentlig ut som gull-farget; utrolig stygt! ;) ), så du ser lett om det er PBA-fri du har eller ikke.

Jeg kjøpte nye flasker på fredag - gutten vår får kun mat fra flaske, så kunne ikke sende inn flaskene og vente på nye... For øvrig var jeg usikker på om noen av flaskene jeg hadde var av den PBA-frie typen, men etter å ha kjøpt de nye flaskene er jeg ikke i tvil; man ser lett forskjell. :)

Skrevet

Ånei! Så dumt, da har jeg også feil flasker..! Så jeg må altså kjøpe den stygge typen for å få lik type flasker da, for jeg har avent flaske-sterilisator også.. Shit, det er kjipt. Men jeg har aldri sett den gull-fargede før, hvor fikk du tak i de? Uff, jeg som var så fornøyd med å ha skaffet en hel haug av disse avent-flaskene for et par uker siden til en billig pris. Jeg kikket først på baby-shop, det kostet de 69 eller 79 kr pr stk! Så var jeg på apoteket, der kostet de 49 pr stk, også var jeg innom Rema 1000 stormarked, der kostet de bare 29 kr! Men da må jeg vel sende inn alle da.. Og ut og kjøpe nye fort! :-( For dette er noe alle må gjøre, det er ikke bare hysteri er det vel..?

Skrevet

det er delte meninger om hvor farlig det er, men jeg har sendt de inn.. og nå venter jeg på nye flasker uten det giftige stoffet - så du trenger ikke kjøpe nye, de erstatter de til deg. men det kan jo ta litt tid da, og du må jo ha flasker i mellomtiden, sikkert.

Skrevet

Jeg kjøpte mine på Apotek1 til 79,90 - disse nye er visst mere holdbare, og derfor dyrere... :( Men hvis du ikke gir all mat på flaske, kan du jo kjøpe ca. to nye flasker og så sende inn de andre? Men hvis du kun bruker flaske sånn som meg, blir det verre. Jeg tenkte dog at jeg kunne sende inn de gamle uansett om jeg har kjøpt nye - om ikke annet får jeg noen ekstra flasker. ;)

Det er mulig det er mest hysteri dette her, men jeg tar ikke sjansen siden gutten min bare er 4 måneder og kun spiser fra flaske. De sa vel en gang at dette med asbest var hysteri også... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...