Gå til innhold

!! lillehare & håpefull & onlysleeping !!

Anbefalte innlegg

Godt å høre at det ser så positivt ut lillehare! :) Utrolig spennende 2 uker du går i møte nå.. Men er nok lurt som du sier, å ikke tenke for mye på det. I den grad det går..:)

Jeg ble sendt hjem fra jobb idag... Egentlig veldig takknemlig for det! Hun så nok på meg at jeg er sliten.. Igår tok jeg meg fri, men ellers har jeg vært på jobb de dagene jeg har fartet til Porsgrunn, og kjenner at det tar på.. Merker også at jeg er mye mer hormonell denne runden, enn forrige. Håper det er positivt! Er kjempespent på imorgen.. Håper jeg får resept på ELsprøyte da!

Spør igjen jeg, noen av dere som husker hva den koster? :D

Fortsetter under...

Er usikker på hvor mye el-sprøyta koster, for jeg kjøpte den sammen m alle de andre medisinene. Du kan slå det opp i felleskatalogen. Jeg kan evt prøve å sjekke det ut siden. Prøver å få skrevet mer senere idag. Rekker ikke nå. Måtte bare innom og "kålla leget" :-)

Hei igjen, jenter.

Du får ruge godt nå da, og så flott at dere fikk noen på lager også da, lillehare. 5 på lager, da eller? Er det vanlig at de tar ca 50/50 med ivf og icsi? Lurer siden det blir icsi på oss også, neste gang.

Only: Lykke til på onsdag, da. Ift. Pregnyl, så er det 3 stk i pakken, men man trenger bare en. Noen apotek (bl.a. Downtown i Porsgrunn) deler denne, slik at man bare trenger å kjøpe en. Jeg kjøpte i Porsgrunn og betalte 67 kr for denne. Så det er jo bare barnemat ift det andre. Håper jeg finner et apotek her hjemme som også deler opp. Er jo unødvendig å måtte kjøpe mer enn en trenger.

Tusen takk for hjelpen :D Det var litt betryggende! Drar nok nedom DownTown imorgen - har gjort det de to siste gangen fordi de ikke har på lager her jeg bor.

Kjenner jeg grugeleder meg til imorgen. Håper begge har vokst seg store og fine så vi får en dobbel EL mot helgen..:) ***

Men orker nesten ikke håpe på noe, er så utrolig sliten om dagen! Håper ikke det har altfor stor innvirkning... Tar det med ro og slapper av så fort jeg får mulighet da! :)

Hei girls :)

EL sprøyta koster ca 350 kr. den er billigsta av alt det jeg hadde. Jeg hadde otrivelle. Håper du har noen skikkelig gode egg, heller få men av eksklusiv kvalitet :) heller kvalitet enn kvantitet. usk at jeg ble stimuler med sprøyter i 1010-11 dager og derav mange egg. Hadde litt flaks fordi de visste seg å være fine i tillegg.

Håpefull: Tror ikke det er rutine og dele 50/50 ivf og icsi. Hos oss ble det slik fordi mannen mannen har tatt masse vitaminer en stund nå og det ga tydeligvis utslag på prøven hans. Den var så og si gjennomsnittelig til tross for at den ene sædlederen er pottetett og den andre litt tett. Han var dødsfornøyd.... Smilte stort. Han ble litt kvalm av lukt, lyder inne på behandlingsrommet. Jeg syntes innsett var verre enn uttak og da fleipa mannen min og Kanh med at det er verre å få det ut enn å få det inn. Litt galgenhumor trengs oppi denne prosessen.

Men nå er jeg på rugedag 2 og så får vi se :) Har vært kjempeøm i brystene helt siden jeg startet på brystene og nå skyldes det vel crinonen. Har hatt litt vondt i korsryggen idag også, men hvis jeg ikke husker feil så hadde du også det håpefull?

Klem til dere begge :)

Only: blir sengekos på deg til helgen, da;-) Håper du klarer å senke skuldrene og slappe av framover, og hold håpet oppe!!!!

Lillehare: hvilke vitaminer har mannen din gått på? Hvor lenge har han gått på dem, og hvem var det som anbefalte dem? Kanskje jeg setter sambo også på en slik kur. Jeg hadde også ømme bryst (er visst vanlig når man går på Crinone), og følte meg til tider litt sliten / øm i korsryggen. En kollega av meg, som er gravid, fikk kommentaren at "det er lettere å få den inn enn ut". Er jo ikke akkurat tilfelle for oss som vanker her inne;-) Ha en fin rugetid!! Lykke til. Hvordan ser hverdagene dine ut framover? Jeg går og tenker på hvordan jeg skal legge opp dagene neste runde..

Nytt uttak og innsett på meg i uke 48, hvis alt går etter planen. Skal denne gangen gå på Menopur 300 IE. 225 IE sist gang.

Annonse

God kveld girls.. Hvordan farer livet med dere idag?

Ja...jeg var i Pors igjen igår da. Var dessverre bare en av posene som hadde vokst noe særlig. Den var på 15 mm igår, og skal jo helst opp til en 17-18. Derfor tok jeg puregon igår - full dose og 100IE idag. Og imorgen skal Otrivellen settes! Men i hele dag har jeg hatt verking og stikking i venstre side, hvor jeg skal ha en EL, så er litt usikker på om den kom av seg selv idag.. Ringte Pors da, og de sa at jeg bare kunne sette Otrivelle imorgen allikevel, for ikke vet vi jo sikkert om den har vært og det skulle ikke gjøre noe forskjell om den har vært.

Så nå er det jobbing for fullt i noen dager fremover!!! ***

Kos deg og lykke til, only ;-) Vi har ikke hatt sex siden vi måtte unngå det fra sprøytedag 8, da jeg gikk på stimulering. Siste dagene har jeg bare blødd en masse, men gir seg nå, så da får vi ta igjen det tapte som gikk, og kommer (siden jeg skal igang med ny stimulering om noen uker) ;-D

Hvordan går det med rugingen, lillehare?

Jeg har fått sprøyter, kanyler, resept mm i posten idag. Skal ta en tlf til Porsgrunn i morgen, for det er noen småting jeg lurer på. Nå skal jeg bruke litt av tiden framover på å sjekke ut hvilke apotek som har medisinene, evt. hvor kang tid de bruker på å bestille.

Ha en fin kveld!!

Hei jenter!

Håpefull: Mannen min gikk på tranpiller, sink, selen og bvitamin. Hver dag i 3 mnd. Ikke trent kondisjon noe spesielt, bare vekter. Ikke noe alkohold de siste 6 ukene før uttaket. Laben sa at det var tydelig forskjell på prøvene :)

Only: Lykke til med sprøyter og diverse da, meget spennende dette :) Gi lyd fra deg i morgen!

Eller er jeg vel på rd 4 idag, vil jeg tro... forsatt sinnsyk øm rundt magen og spesielt på venstre side. Føler at jeg går meg konstant hold!! øm i brystene. Det har ikke kommet en skvett med blod, ikke etter innsette heller. Vet ikke om det betyr noe da...

Bestill medisiner på Ullevål og Jernbaentorget om du bor i Oslo. Der har de lager...

Klem og lykke til begge to :)

PS! Når begynner det å "skje" noe der nede? Skal jeg legge merke til noe spesielt unntatt mens forsvinning??

Hei hei..:) Her går det fint! Satte ELsprøyta igår kveld, men ikke merket noe enda.. Stakk skikkelig i venstre side både en runde på torsdag og en på fredag. Så vet ikke jeg, kanskje den har vært - kanskje ikke. Eller så kommer den vel ikveld/natt!

Det er kjedelig å vente... Men er jo det livet vårt består av igrunn! Vi har jo litt å jobbe med så lenge da...:) Prøver å ha sex hver dag.. Litt spent på om vi får det til idag, for jeg skal på jentekveld. Men skal vel klare å få til en runde selv om han sover når jeg kommer hjem...hihi!!

Ha en fortsatt trivelig helg begge to! :)

God formiddag, damer ;-)

Er ikke like mye her inne for tiden som jeg har vært tidligere. Er ganske rolig akkurat nå, i påvente av ny runde. Håper denne roen kan holde seg også når jeg er igang med den. Blir jo litt krunglete når man blir stresset fordi man er redd for å bli stresset;-) Hadde man bare klart å skru av tankene i perioder, ville mye vært gjort.

Har vært i kontakt med Porsgrunn. De har satt opp uke 48 til meg, for uttak og innsett. Jeg har gitt de beskjed om at det faktisk kan bli uke 49, for jeg venter egentlig ikke mensen før i uke 47. Mulig jeg kan få den i slutten av 46, men tror ikke det. Så da her jeg ihvertfall gitt beskjed. De måtte visst sette meg opp på den tidligste uken det kunne bli, og heller skyve på tiden. Har bestemt meg for å ikke bekymre meg for dette. Det får de ordne opp i.

Lurer på om jeg skal sette sambo på en vitaminkur i ventetiden.

Blir ellers en slitsom tid framover, med julebord, hvor jeg må finne på unnskyldninger for hvorfor jeg er helt avhold (har nok begynt på stimulering da). Sambo må moderere seg etterhvert. Måtte ikke være helt avhold, iflg Porsgrunn.

Når skal du teste nå da, only?

Hvordan føler du deg nå, lillehare?

Tenker mye på dere. Spennende tid :-D

OUCH....var visst ikke EL de forrige dagene... Den kom inatt!! Våknet av de smertene i venstre side!! Går helt skeivt idag vettu..;)

Men da vet vi det! Og kjørte på så fort jeg skjønte hva det var i morges..;) + at vi hadde på fredag kveld.. Håper vi treffer! Og skal holde på til tirsdag fikk jeg anbefalt. -hver dag.. Litt usikker på om vi skal ikveld igjen, eller vente til imorgen...?!?

Så da blir det testing mandag 9.(?).. :S Hjelp...

Godt å høre at du klarer å slappe av litt håpefull! Det var jeg veldig dårlig på i pausemnd... Og det var fryltelig slitsomt! Men klarte å senke skuldrene så fort jeg var igang igjen da..:)

Kjenner på meg at det er oss 3 sin tur snart nå! :D ***

Annonse

Hei!

Føler v ifår skikkelig kontra beskjeder hele veien... Vi fikk beskjed om å ikke ha samleie pga fare for flerlinger etter otrivelle (el sprøyte). Vi fikk også beskjed om å holde ossunna alkohol i den grad det lot seg gjøre...

men men, orker ikke tankevirksomhet på dette. Jeg ruger og ruger, og det kommer daglig hvit guffe. Den er hvit og veldig flytende. Håper dette er normalt... sorry detaljer..

Håpfull, husker du sånn ca hvilken dag du begynte å blø på??

only: kos deg masse sex da og lykke til :)

Lillehare - vi har jo blitt fulgt opp fordi vi skal prøve den naturlige måten. Derfor vet vi at det er trygt å ha sex. Hadde det vært fler enn to eggposer måtte vi tatt dem ut. Men det ble jo bare en, så... Tok meg forresten et glass vin på lørdag og. Tror ikke det er det som avgjør om det klaffer nå eller ei..:)

Aner ikke jeg, i forhold til den hvite guffen. Men det er nok mange andre kloke damer her som kan hjelpe deg med deg! :)

Ha en strålende mandag begge to! :)

Hei, hei.

Lillehare: jeg hadde nok småblødninger en dag i ny og ne, som begynte noen dager etter insett. Mener det må ha vært småblødninger, ihvertfall. Den kom ut sammen med det du opplever som den hvite guffa, som forresten er hjelpestoffene som kommer ut igjen. Det som da kom ut sammen med den hos meg, var noe som liknet litt sånn mørkebrun størknet skorpe (beklager detaljene). Var en stund usikker på om dette kunne være blod, men da det kom mer av det, sånn rett før den friske blødningen kom ved mensen, skjønte jeg at det var blod. Ordenlig ekkelt. Tykk mørkebrun masse (gammelt blod), som luktet jern. Beklager igjen så mye for detaljene, men kan jo være greit for deg å vite;-) Jeg fikk ordentlig mens 17 dgr etter innsett.

Only: kjenner meg ikke igjen med ømme brystvorter. Jeg tok ikke Otrivelle, men Pregnyl.

Lykke til videre begge to. Jeg har forøvrig bestemt meg for å ta litt akupunktur. Har skrevet et eget innlegg om dette. Håper dere orker å lese det;-)

Hei dere to :)

Øømme brysvorter vet jeg alt om, bortsett fra at hos meg er det helepuppen som er øm. slik er det hver mnd. idag er det rd 8 og ikke noe blødning, bare hvit guffe. kjøpte tester idag, fristet veldig å ta det, men skal skåne meg selv fra skuffelsen. har frem til igår vært ekstrem øm i brystene, i dag er det helt normalt igjen. kjente litt stikk i siden og det er det. tror ikke dette har klaffet for oss. klarer ikke håpe mer.

6 dager igjen... ahhh, lei og frustrert..

Hold ut, lillehare. Fyll dagene med noe hyggelig og avslappende. Hvordan er jobbsituasjonen din nå da? Vet jo at du har jobbet på spreng til tider ;-) Så flott at du ikke har noen blødning, da. Ikke at det hadde trengt å vært noe farlig, men er jo deilig å slippe den bekymringen. Optimismen min har begynt å vokse igjen mot neste forøk, selvom det svinger litt også, da. Håper jeg kan overføre positive tanker til deg også. Hvorfor skal det ikke kunne klaffe for deg denne gangen, da? :-D Litt stikkinger og ømheter her og der trenger ikke bety at det er noe galt. Hormonene herjer med kroppen din. Husk det!!!

Vært hos legen idag pga urinveisinfeksjon. Har holdt den i sjakk med tranebær noen dager, men kuttet de ut og lot den komme. Er jo som Porsgrunn sa: greit å bli ferdig med den før nest forsøk. Snakket da også m legen om en sykemelding noen flere dager ved neste forsøk, og det blir ikke noe problem.

Ellers skal jeg til akupunktør i morgen. Prøver å rekke etpar runder der før el. Akkurat nå har jeg litt troen på det;-)

hei.

nå har jeg svineinfuensa. ikke påvist, men fastlegen sier at jeg har fått alt som hører med denne dritten. hun skal sende sykemelding til meg i postn. idag kom det litt størknet blod. snakket med pors og de sa at det kunne være gamle rester etteruttak og innsett. ahhh, tror ikke jeg gidder å teste en gang. ser litt mørkt ut alt sammen nå (tilværelsen altså). lei av å ta crinone nå.

uff, nå depper jeg fælt, men måtte få det ut bare...

takk for at dere leser dette skvipet... :(

Nei, uff, så kjedelig lillehare... Men hva vil det si? Det kan jo likevel godt hende du er gravid?! Gjør det noe? Hvor lenge er det vanlig å ha den?

Så kjipt, å måtte ta stilling til dette i tillegg... Kjenner jeg er litt nervøs selv!

Håper det ordner seg for deg, og at det går over kjapt og det er en liten spire som klorer seg fast inni der..:) Når er det testetid?

Stor, stor bli-bra-fort-klem til deg!

Lillehare: skjønner godt at du er frustrert. Tøft å gå og vente på resultatet av innsettet. Når man i tillegg får mer eller mindre blødning, og i tillegg svineinfluensaen, skjønner jeg at du mister motet litt. Men husk at blødningen ikke betyr at du ikke er gravid. Det kan være alt fra festeblødning til blod etter at du kan ha fått rift av crinonestangen. Småblødning er forøvrig oppført som noe som kan forekomme, som følge av crinonen. God bedring;-)

Only: hvordan går det m deg, da. Venter helt til den 9. med å teste?

Jeg har vært hos akupunktør idag og i går. Har gitt eggstokkene mine et spark bak;-) Kjenner det har skjedd noe m dem. Litt murring. Skal ha el rundt ukesskifte, så nå blir det ikke noe mer stimulering av dem i denne runden. Skal ikke gjøre det etter el siden man da kan ha blitt gravid. Skal tilbake til henne allikevel en gang i ventetiden til mensen. Skal sette noen nåler som kan hjelpe meg til å være i "balanse". Dette er først og fremst for å holde spottingene unna. Håper det gir like gode resultater som før.

Ha en fin kveld!!

hei damer.

ahh, dette er ikke mye gøy. 39 i feber, personalet mitt er utslitte og brygger selv, 70% av barna i barnehagen er borte. helt tragisk. må være hjemme hele neste uke sannsynligvis, og ikke nok med det, skal jo gifte meg på lørdag neste uke...

har blitt informert om at influensaen varer ca 1 uke, så satser jeg alle kort på at sambo ikke får denne hersens grisesyken.

jobben ringer ofte fordi de lurer på ting, har liksom ikke hjerte til å ikke hjelp dem heller.

håpefull: det er meget spennende å høre om aku som driver med :) har hørt mye positivt om dette :) det høres ut som du er ved godt mot, og det er ikke bedre utgangspunkt enn det :)

only: kos deg med ventingen, den er utfordrende og tærer på tålmodigheten. Lykke til da :)

Klem fra lille gris :)

Det høres veldig slitsomt ut lillehare.. Hvordan er formen din nå da? Håper du begynner å bli bedre!

Har du klart å holde deg unna testingen da?? :) Har du noen følelse?

Jeg er nå 6 dpo.. Hadde litt verking/vondt/stikking i nedre del av magen igår og inatt.. Kjenner det bittelitt i dag og, men idag minner det mer om menssmerter. Håper det kan være festesmerter, men tror det ikke.. Tror bare kroppen min blir helt utslitt av EL, jeg har altså vondt i så mange dager..:( Vet ikke om det er så sunt for meg å ha EL rett og slett!

Du da, håpefull.. Kjenner du noe til aku? Når er det du skal ha EL sånn ca?

Ønsker dere begge en fortsatt deilig helg! :) Jeg skal bake kake og lage kort til dåp imorgen. Min lille niese skal døpes og jeg er fadder..:) Det blir kos!

hei, det er ikke så bra her. merk er ikke noen ting jeg. skulle ha mens idag hvis jeg skal beregne fra sist gang "på dagen". ikke noe antydning til mens iallefall. er litt hormonell da, gråter lett og bare sipper og sutrt. ingen tegn til spire heller.. har ikke testet. har lovet min tilkommende dette så da får jeg belage meg på å vente til mandag. men tror faktisk at jeg ikke gidder å teste i det hele tatt. alt håp er borte av en eller annen grunn.. god helg ja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...