Gå til innhold

!! lillehare & håpefull & onlysleeping !!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei igjen :)

ikke vær engstelig håpefull. dette går så fint. det håper jeg virkelig!! prøv å ikke analysere alt for mye, vet det er lett for meg å si, men husk at jo mer du tenker på dette, øker adrenalinet og det er ikke kjempebra nå. prøv å ligge på sofaen og ikke tenke så mye på det. vet ikke symptomer på graviditet, men det høres jo veldig ut som om du er gravid da :)

jaja, jeg skal forberede meg litt til i morgen.

ps! har du egg på frys?? tror ikke jeg har fått det med meg...

Vi fikk desverre ingen på frys. Prøver å få tak i Porsgrunn for å spørre om endel ting. Har samlet opp litt i det siste, kan du si, som jeg også har spurt om her inne. Skal også spørre om når jeg kan teste. Fikk bare beskjed om å teste CA 14 dgr etter uttak. Hørte akkurat at de tester 14 dgr etter innsett på riksen:-)

hei, var i pors i dag. Tlf deres har vært avslått pga mye å gjøre frem til 12. jeg fikk bewskjed om å forsette på puregon, med ny dose på 175 IE. Skal forsette med orgalutran i tillegg. Ny ul på mandag. Mye greier nå. Sliten nå...

Ikke bekymre deg sånn, er så sikker på at det går så fint! Bare prøv å slappe av litt :) Klem!

Det går seg nok til for deg nå skal du se, lillehare;-)

Er egentlig ikke så bekymret akkurat nå. Fått tilbake håpet. Var ikke borte så lenge, da;-) Skulle gjerne ha pratet m Porsgrunn idag. Hadde vært godt, kjenner jeg nå. Får ta det på mandag..

Men det skal sies at jeg føler meg litt anspent for tiden. Prøver å ikke stresse, og gjør nok heller ikke det så mye. Tror nå at denne anspentheten handlier litt om manko på fysisk aktivitet, for det kjentes godt etter en ordentlig gåtur i går med litt bakker som fikk opp pulsen. Tror jeg kan ha godt av å få leet på meg igjen. Porsgrunn sier jo at det viktigste er å ha det bra, og hvis det er fysisk aktivitet som skal til for meg, får jeg jo følge det. Med måte da, selvfølgelig. Ingen spinning. Turgåing i skog og mark, samt gåmaskinen som tar med seg armer, påfølgende med litt styrke, skal jeg prøve meg på. 3-4 dgr i uken, så merker jeg jo fort hvordan det blir;-)

Annonse

Hei du.. Jeg satte akkurat min 5. sprøyte idag..:) Veldig deilig å være igang igjen! Så spennende med UL imorgen - krysser virkelig fingrene for deg!! Blir vel mest sannsynlig uttak og innsett på den til uka da?! :)

Jeg skal ned på tirsdag, har da tatt 6 sprøyter.. Grugleder meg! Sist holdt det med 8,5 sprøyter... *** Håper det holder denne gangen og!!!

Lykke til på tirs, onlysleeping;-)

Hvordan gikk det idag, lillehare?

Jeg går og venter på testdagen til tors. Nervøs over svaret, som nok også gjør at jeg ikke tester før. Er så nervøs at jeg tom. har tenkt på om jeg skal droppe testingen på tors også. Bare vente og se om mensen dukker opp, liksom. Kall meg gjerne småsprø;-) Men jeg skal teste, altså. Ellers ingen store symptomer utenom ømme bryst. Studerer brystene og lurer på om jeg begynner å bli mørkere rundt brystvortene. Men dette er kanskje tidlig, og kan like gjerne være synsbedrag;-)

Hei og hå!!

Hei igjen, jenter!!

Tar herved tilbake ALT om at jeg nesten ikke har lyst til å teste. Har lyst til å teste NÅ!!!! Var innom apoteket i stad, men det var stengt. Testen var ment til tors, men nå vet jeg sannelig ikke om jeg hadde klart å la være å teste. UUUUææææææ. Herregud så spent jeg er!!! Kan ikke tro at jeg skal være så heldig å ha blitt gravid alt nå. Blir litt pessimist akkurat når jeg tenker på det, men er egentlig optimist sånn generelt gjennom dagene;-)

Så bra du klarer være optimist håpefull :):) Ingenting er bedre enn det!! Blir spennende å se til torsdag altså..

Jeg har vært på UL idag, der var det dårlig stilt.. Ikke noe særlig som hadde skjedd i det hele tatt etter 6 sprøyter, så skal øke dosen fra 75 til 125. Skal tilbake på fredag.. Må vel belage meg på å kjøpe enda en runde med puregon før denne perioden er over.

Vet ikke hva jeg håper mest på, om det er 1-3 egg så vi kjører naturlig nå også, eller at det blir mange egg så de må ta de ut... Hmmm.... Håper hvertfallt det skjer NOE!!

Lillehare??? Spent...

hei og hå! her er jeg igjen etter nok en runde med overtid!!!

Tja, nå skal dere her: Var på ul på fredag og mandag (mandag denne uken) og fikk besjed om at jeg måtte forsette mer, igjen!! samme beskjed som fredag. Så de økte dosen fra 125 til 175 og uttak på fredag og innsett på mandag. skal ta otrivelle i kveld... Hadde forøvrig 5 fine egg på venstre eggstokk, men de mætte bli ca 2-3 mm større. % egg på høyre side også men de var mye mindre. Så jeg ærlig talt ikke hva jeg skal tro. Er overhodet ikke positiv at vi skal klare dette.

Only: Så fint at du er i gang da!!! puregon er dyrt. Totalt har jeg svidd av 9300 kr for dette forsøket. Helt sykt å tenke på...

men lykke til og håper du får flere og større egg neste gang.

Håpefull: Håper dette er din tur og ikke engst deg for mye, det påvirker kroppen din... Tro ikke dette er over for din del...

Ta vare på dere selv da :)

Annonse

hei dere. håpefull: trist du testet negativt, men ikke gi opp ennå. man vet jo aldri :) men det er godt du er så positiv! neste gang sitter den, eller så klarer det selv. du har fått så mye hormoner og kanskje det er det du trengte?? :)

Onlyslleping: hvor er du i prosessen??

Jeg hadde uttak idag, gikk veldig greit, noe ubehagelig men ikke vondt. Hadde mange egg, 13 faktisk og de sa det var veldig bra. Men da spørs det bare hvor mange som klarer å bli befruktet... De skal ringe oss i morgen å fortelle egg status. Men er liksom ikke så optimist, det klaffer for ikke så mange, så hvorfor skal det klaffe for meg??? tenker ikke så mye på dette om dagen, skuffelsen blir så stor og fortrenger det litt kjenner jeg...

Ahhh, jeg synes dette er litt pyton. Vente, vente hel tiden.

God helg da..

Ikke gi opp, håpefull!!! Har du testet mer?

Lillehare - 13 egg??? Oi..:) Så bra!! :) Når var du der igår? Jeg var også der igår..:) Kanksje vi gikk forbi hverandre?! Skal du ha innsett til mandag eller?

Jeg skal også tilbake på mandag, UL.. Var noen som hadde vokst igår, så da får vi se til mandag - om de har vokst mer, og hvor mange det er. Kanskje jeg også må ta ut...

Fortsatt god helg :)

Håpefull: Hvordan går det?? Håper det er godt med deg. Ikke gi opp. Dette skal dere klare!!! Du er en sterk kvinne, og dette klarer du. Forstår det er vanskelig, men en dag sitter den, det er jeg helt sikker på. Har faktisk litt synske aner, så dette kommer til å gå så bra :)

Onlysleeping: Mulig vi gikk forbi hverandre, og hadde så lyst til å bare si et lite hei, men ville ikke med hensyn til mannen mins så er så ultra anonym vedr dette prosjektet. Håper du forstår!!! Vi har som sagt ikke fortalt dette til noen annet enn familien.

Uttak gikk trålende, kjente noen stikk på høyre eggstokk og det var det :) Var skikkelig ruset, tåler jo ikke noenting!!!

Innsett på mandag :)

Er så spent!!!!! Ahhhhh :/

Skjønner du er spent nå!! Det er nærmer seg virkelig..:) Heldiggrisen :D Er jo ikke sikkert vi så hverandre, men vet aldri.. Skal tilbake imorgen jeg også, håper virkelig det har skjedd noe der nede altså. Vet ikke hvor mye mer jeg har råd til på denne lønninga...:P

Vet du hvor mange de kommer til å sette inn imorgen eller? Har du hørt noe om hvor mange som er befruktet og har delt seg?? :) Er så spennende dette her altså!!

Håpefull - gi lyd fra deg.. Håper alt er bra!! :)

Hei dere:-)

Går ganske greit med meg. Har senket skuldrene for øyeblikket ift barneplaner, mens jeg venter på neste runde. Pratet m Porsgrunn på fre, og de ba meg ringe tilbake når jeg får ordentlig blødning, for da kan vi avtale videre ca når ting skal skje. Har blødd svart tykk utflod (beklager ekle detaljer), som lukter jern, siden fre. Ser ut til at den friske blødningen begynner å komme nå. Håper det er såpass at jeg kan ringe P i morgen eller tirs. Dvs at jeg vil starte på ny stimulering om ca 4 uker (neste mens), fra uken. Så uttak og innsett om 6 uker, hvis alt går etter planen. P har viss endel ledig kapasitet ukene rundt uke 49, så det er jo flott at vi slipper å vente pga det, ihvertfall. Ellers vurderer jeg å ta ut en lengre sykem neste gang enn sist. Var litt anspent i tiden etter innsett, selvom jeg prøvde å slappe av. Men er redd jeg kan bli anspent av å ikke ha noe annet å fokusere på. Men om jeg bare ligger og ser på film noen dager, og bare kobler helt ut, kanskje.. Får tenke litt på det;-)

Lykke til i morgen, begge to!! Spennende dag. Litt sårt å komme inn her, for da blir liksom ting så nære igjen, men allikevel godt å komme inn og se at noen tenker på en:-)

Lillehare: hørt noe om befruktningen? Håper du får noen fine på lager, også. Håper dine synske evner slår til for meg på neste runde;-)

Onlysleeping: Håper du får godt nytt på ul i morgen. Men trodde ikke du skulle ha uttak? Bare at du trenger hjelp til el?

Jeg holder kontakten og skal følge dere i prosessen deres, men mulig jeg hopper over en dag i ny og ne. Skal prøve å fokusere på litt andre ting akkurat nå. Det er sikkert for å trøste meg selv, men tenker av og til på at vi faktisk kan adoptere, hvis det ikke klaffer for oss. Er klar over at det er tidlig å tenke sånn ,men gjør det allikevel. Har jo foreløpig ingen på frys heller :-(

Hei,

håpefull, det er ordner seg :) bare tro meg!

de ringte fra P isted, og jeg misforstod litt igår, det var ikke 13 egg, men 12. 11 har delt seg 3-6 ganger og 8 av dem er visst veldig fine. Resten av de 4 må vi se litt mer an.

Så i morgen gjelder det :) Da får jeg ett i livmoren og resten på frys. Håper dette går.

Only: Lykke til i morgen, blir spennende å høre fra deg :)

Dette er dyrt!! Har betalt 10600 kr dette ene forsøket. det er helt sant!!!

god søndag og klem til dere begge :)

...kommer nok også til å ta litt akupunktur i ventetiden. Vet ikke om jeg tør når jeg har satt igang stimulering igjen. Akupunktur må ihvertfall ha noe god effekt på meg, da det er foreløpig det eneste som har hjulpet på spottingene mine. Tror den fikk litt sving på eggstokkene mine, noe som var meningen også;-)

Husker ikke hvem av dere som sa det, men kan det være tilfelle at jeg kan bli lettere gravid nå som jeg har gått på hormoner?

8 fine egg er jo superbra, lillehare!!! Litt misunnelig;-) Regner med (og vil) at jeg må på større dose og / eller annen typer medisin på neste forsøk, for å ihvertfall få bedre modnet egg, og gjerne noen flere også. Blir icsi på oss også, da, siden sædcellene overrasket og ikke gjorde jobben så godt som de trodde..

Så leit at det ikke gikk denne gangen håpefull!! Tenker på deg.. Håper du klarer å legge det litt fra deg i ventetiden mot neste forsøk. Vet at det ikke er lett, har akkurat vært igjennom det.. Men det går..:)

Det høres jo fantastisk ut lillehare, at du fikk så mange fine egg! :) Krysser alt jeg har for at det du får inn fester seg...*** :)

Jeg var på ny UL idag, må kjøpe enda mer purgon gitt, og tilbake på onsdag. Denne gangen har jeg måttet bruke dobbelt så mye som det jeg måtte sist... Men idag var det to poser på venstre side som var på 13 mm. Håper de vokser seg store begge to og slipper gulleggene!! :) Så blir det nok EL - av megselv eller sprøyte nærmere helgen!

Hvor mye koster forresten de ELsprøytene? Slapp jo det sist da den kom av seg selv.. Greit å vite sånn ca hva vi må ut med!

Ja, lillehare.....var det deg jeg så idag da?! ;) Hihi... Lurte litt da jeg satt og leste Dagbladet..:)

Hei dere!!

Håpefull, vil begynne med å svare deg først. Det var jeg som sa at det er lettere å få spire når man har fått hormoner. Det sitter jo i kroppen en stund, så jeg har tro på at hvis ikke dette klaffer vile jeg ta en pausemnd for å kjøre på :)

Only: Må si jeg ikke husker helt. Satt å tenkte på det, men det var så mange forsinkelser og det kom fraktisk 6-7 jenter/damer. Men tanken streifet meg :) Guri malla så rart!! Så faktisk itillegg til de 6-7 damene to par som var somaliske og pakistanske!!! trodde de hadde null terskel på sånt jeg...

Men uansett, ny beskjed idag da. Vi har nå 4 ivf og 2 icsi egg på frysen, resten klarte seg ikke. Men Kanh sa at det embryoet vi fikk var fra icsi og at den så veldig bra ut :) Så jeg smører fitta (sorry språket) med support og så får vi. Klarer liksom ikke å tro at det skal gå, så jeg tenker ikke så mye på det. Kanh sa at 6 av 12 egg er bra så jeg får tro på det. Teste på mandag om 2 uker og hvis det er pos så er det ul 3 uker etter det.... Men tar jeg i Oslo, orker ikke P nå.

Vi skal nok klare dette jenter, det er jeg sikker på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...