håpefull *er mamma* Skrevet 2. oktober 2009 #1 Skrevet 2. oktober 2009 Spent på når jeg kommer til å merke noe. Hvis egget fester seg, da.. Venter og ruger, venter og ruger, venter og ruger.. Bruker man forresten denne rugedagbetegnelsen bare fram til man evt. får påvist graviditet?
mamma_til_en_prins Skrevet 2. oktober 2009 #2 Skrevet 2. oktober 2009 Ja, jeg TROR man bruker rugebetegnelsen bare frem til man tester. Etterpå er man gravid eller ikke, likssom... Jeg fikk beskjed om at jeg var gravid 4+0, den dagen jeg testet positivt. Er nå på 4+2. Rart å skrive det...uvirkelig enda. Skal til lege på mandag for å få det bekreftet, selv om hjemmetesten ikke var til å ta feil av:-) Lykke til som ruger.
håpefull *er mamma* Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. oktober 2009 Lykke til på mandag, mamma_til_en_prins;-) Men det høres jo ut som saken er "biff". Så fantastisk!! 1. forsøk? Da du fikk beskjed om at du var 4+0, må jo det da bety at du var 4 uker på vei, og at fosteret var 2 uker? For fosteret henger vel 2 uker etter mor i tellingen?
mamma_til_en_prins Skrevet 2. oktober 2009 #4 Skrevet 2. oktober 2009 Ja det stemmer. Min 4+0 uke. Fosteret 2+0. Det var ved 1. forsøk ja. Fantastisk hva? Fikk ut 8 egg, 3 ble befruktet, så to er på frys.
håpefull *er mamma* Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. oktober 2009 Blir sååå glad når jeg hører historier fra de som det klaffer for på 1. forøk. Det betyr at det er håp for meg nå også :-) Det varmer i hjertet!!
Tante Brun Skrevet 2. oktober 2009 #6 Skrevet 2. oktober 2009 Å, kjære vene, så spennende!! Det er jo nesten uutholdelig å gå sånn og vente = ) Hvordan var det egentlig, gikk det bra?? Man får krysse alt man har og visualisere at det fester seg! Har hørt det er viktig å visualisere ting man vil få til ; ) Stooor lykke-til-klem fra meg!
håpefull *er mamma* Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 2. oktober 2009 Takk for det, tante brun. Gikk bra. Fikk inn et flott egg, men ingen på frys. Så da håper jeg at dette sitter;-) Hvordan er det med deg?
Tante Brun Skrevet 2. oktober 2009 #8 Skrevet 2. oktober 2009 Enda godt det ble ett fint egg da = ) Man kan jo være skikkelig uheldig også, må se positivt på det = ) Hvor mange egg ble det tatt ut a? Joda, jeg venter og venter. Forventer mens denne helga og ringte inn (som jeg fikk beskjed om) for å høre om det hadde blitt noen avlysninger i uke 42. Det hadde det så klart ikke, så det er bare å smøre seg med tålmodighet! Får være klar til å begynne å stikke neste gang = ) Har gått til osteopat nå for å myke opp magen og bekkenet, siden det er så hardt og stramt der pga sammenvoksninger etter operasjoner, så jeg håper det har hatt no for seg... Skulle hatt mensen i går nemlig, men ikke antydning til den enda og da er det fort gjort og gire seg opp. Må være litt streng og tenke hardt på at vi jo ikke får det til selv, men har lissom trua hver måned alikevel ; ) Gir ikke helt opp vettu! Blir så spennende å se om det går bra med deg altså, kjenner jeg er spent på dine vegne = ) Vær flink og hold deg i ro de to neste ukene nå da, ikke utsett deg for stress og mas og gjør bare hyggelige og rolige ting ; )
håpefull *er mamma* Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #9 Skrevet 2. oktober 2009 Tar livet med ro, så langt, ihvertfall. Ekstra sm-dag idag. Fikk ut 5 egg, men bare ett ble befruktet. Det viser seg at svømmerne, som tilsynelstende har sett SUPRE ut, ikke helt gjør jobben sin. Blir det nytt forsøk, blir det icsi. Så man blir jo endel klokere på veien, noe som kommer tilgode hvis vi ikke lykkes nå. Men selvfølgelig lykkes vi :-D Synd at du ikke kan starte på denne mensen da, tante brun. Tiden går sakte når man venter på slike ting. Kan være veldig greit å fylle dagene med positive ting, sånn at tiden går fortere;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå