Gå til innhold

Kald på natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå setter høsten inn for fullt og temperaturen har vært deretter de siste dagene.

Har de to siste nettene syntes lillemann har vært så kald, spesielt på hendene. Har tatt han i mi seng og gitt han pupp og da har han blitt varm igjen.

Han sover i pysj og sokker og sparker sjelden av seg dyna. Har kjøpt pose som jeg kan bruke dersom det blir et problem, men den hjelper jo ikke på hendene. Han bruker smokk til vanlig, men når han mister den så putter han hendene i munnen og blir våt, og deretter blir han jo kald...

Er vel ca 17-18 gr på soverommet.

Noen med tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er babyen din? Husker småtten min var veldig kald på hendene de første par månedene. Jeg brukte ullpysj på ham, og noen ganger hadde han body under. Ullfleecesokker hadde jeg både på føttene hans og på hendene hans. Det hjalp. Jeg er fan av pose, og det har han brukt fra han var få uker gammel.

Skrevet

Han er 3,5 mnd. Har jo vært slik hele tiden, men nå er det kaldere i rommet..

Må vel kanskje kjøpe votter til han;) hehe

Skrevet

Lillemann var iskald på hendene i natt. Tror aldri han har vært så kald før, faktisk. Virket varm ellers, men med 15 grader på soverommet tror jeg at jeg må lukke vinduet litt mer. Evt sette opp igjen rullegardinen som jeg rev ned for flerfoldige dager siden ;-)

Om han fortsetter å være så kald er det bare en ting å gjøre: På med votter! Har vurdert lue på ham også nå. Mister jo veldig mye varme der selv om han mer eller mindre ligger under koseteppet sitt.

Skrevet

Husk at de har litt dårlig blodsirkulasjon på hender og føtter også da. Det er vel de færreste babyer som trenger votter og lue innendørs ;)

Skrevet

Gutten min er 6 uker gammel, og jeg beuker et par tøyvotter på han om natta. Han er akkurat som din; sutter på fingrene med en gang han mister smokken, og blir iskald når han blir full av sikkel på hendene. Vi har også ca 18 grader på soverommet. Votter funker kjempefint syns jeg, da er han akkurat passe varm på hendene! :)

Skrevet

Vet de har litt dårligere blodsirkulasjon, men det er ikke det som er problemet her.

Bare redd han skal bli forkjøla av å være kald:(

Kom jo til tidlig på sommeren og har vært ganske varmt til nå..

Skrevet

17-18 grader er visst den beste soveromstemperaturen for små og store.

Vi brukte ikke votter på Trollet i vinter, selv om han var nyfødt (februar), heller ikke lue. Han sover i grobag sovepose, og vi følger anvisningene som følger posen. Ved 18 grader har han en bomullbody + pyjamatopp (også bomull, pga høy fare for eksem), ikke noe mer.

Han har aldri klaget over det, men han er veldig varm av seg i utgangspunktet.

Man blir ikke forkjølet av kulden men av bakterier, så med mindre han er allerede syk, tror jeg ikke du trenger å være bekymret, han sier nok ifra om han er kald. Men det kan hende det er ubehagelig for han å gå fra din varm seng til hans kald seng etter amming?

Skrevet

Antakelig kaldt når jeg legger han tilbake ja;)

Det har jeg funnet en løsning på i dag. Når jeg henter han i mi seng for å gi han mat, så blir et lite pledd og dyna hans med under mi dyne, så er det varmt når han skal tilbake:)

For ordens skyld, det er virus som gir forkjølelse;) Men han er litt tett i nesa og hoster litt allerede.. hehe.

Skrevet

Lillegutt var også kald her om natta, og ikke bare på hendene, men i nakken/øverste del av ryggen også. Det synes jeg ikke var særlig morsomt... Ikke rart han sover urolig begynte jeg å tenke på den dagen...

Så i går ble det ullbody under pysjen, og et hjemmestrikket ullteppe under hele gutten. Dessuten la jeg et fleecepledd sammenrullet som en pølse rundt hodet og sidene igjen. Da var han passe varm, og han sov faktisk hele natta!! Sov faktisk fra 19-06.15, og han som pleier å ha mange oppvåkninger der jeg må putte smokk før han får mat ca 04.

Så er spent på denne natta, han har det samme på seg nå. Er i dette øyeblikket 18 grader på soverommet.

Så når lønna kommer skal det handles inn mer ull ja... Høsten kom litt fort på meg :/

Skrevet

Du har selvsagt helt rett i at det er virus som forårsaker forkjølelser...dette var ikke helt bra svart fra min side. Jeg er forøvrig meget lei av å høre at man skal holde seg varm for å unngå å bli syk (min mor er veldig glad i den, og serverer den til meg jevnlig); så vidt jeg har skjønnt, eneste kausalitet mellom kulde og forkjølelse/influensa er hvis man har for kalde føtter. Og den leste jeg i går. Men, men, liten utblåsning fra min side...

God idé å ta teppe med deg i sengen, det vil sikkert hjelpe. Så vidt jeg husker, er det frarådet med lue innendørs for friske babyer. Jeg er usikker på om det blir behagelig med votter, de blir jo våte og kalde hvis kan sutter på de? Er det av ull vil han svelge ull av all suttingen, her har vi i hvert fall hatt ullteppepause på ca. 2 mndr, til han gikk lei av å spise på alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...