Gå til innhold

Er mennene deres engasjert i prøvingen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

..og da mener jeg ikke i forhold til det å ha sex, men det å teste, treffe el og all ventingen??

Vi prøver på nr 2, og både denne gangen og forrige gang pratet vi mye om det og bestemte oss for å sette i gang med å lage barn. Men det er jeg som har hatt tellingen på hvor lenge vi har prøvd, prøveperioder, mens, el, testing osv.

Nå har vi snart prøvd på nr 2 i ett år, og jeg har kommet dit at jeg skal begynne å teste etter el.. Jeg vet jeg ikke har problemer med å bli gravid, men jeg har laaaang syklus, og rett og slett vært uheldig med å treffe el. Men jeg er litt usikker på om jeg skal involvere mannen i det... Han spør av og til om jeg kjenner noe til el eller mensen, så han engasjerer seg, men jeg er likevel skeptisk til å involvere han i el-testingen... Vil liksom at vi skal unnfange barnet vårt "naturlig" og ikke fordi at det er bra timing å ha sex akkurat da... Og om han kanskje synes det er litt teit at jeg roper ut at "nå har jeg egg-løsning, slipp alt du har og kom igjen!!!"

Bare lurer...

Og så lurer jeg på hvilke el-tester jeg skal kjøpe...? Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er nok mest min greie. Vi vil veldig gjerne ha nummer tre begge to, Tror at for mye involvering av mannen vil virke mot sin hensikt. Har er en mann som er flink til å prate om alt mulig, men han er en likevel en "mann". Han gir beskjed når det blir for mye prat rundt dette. Det trenger litt "modning" om du forstår... Ellers er det jo ikke noe problem. Med to små barn koser man seg litt sjeldnere enn før... men nå, jo oftere sex, jo større sjanse for å bli gravid, en veldig fornøyd mann..,og jeg blir mer fornøyd som en bonus på det hele og!!

(ble forresten nesten prøverør på nr. 1, og da var han veldig engasjert)

Lykke til

Skrevet

Her er vel kanskje ikke mannnen spesiellt ivrig etter og vite slike ting nei. Jeg prøver av og til og engasjere han, og få han til og glede seg når vi har fremgang. Men Jeg trur det hele har blitt litt kjedelig for han. Vi har snart prøvd i 2år med nr 1.. Jeg har aldri før denne pp på pergo funnet eggløsning med tester. Men jeg har liksom prøvd og kjenne meg frem osv. Jeg er av og til redd for at sexen blir bare baby making.. Men jeg trur ikke han tenker sånn. Her i huset er det jeg som har mest lyst enn han, så at jeg sier/spør/ymter frempå og ha sex er ikke det no bombe. hehe...

El- testene på billigetester er helt ok! Og de er ikke minst billige. Jeg har brukt strimmlene. Men digitale eggløsnings testene fra CB er nok sikkert best...

Lykke til

Skrevet

Tror menn flest helst vil slippe å være så innmari "inne" i alle de små detaljene rundt dette.

Min ville iallefall blitt helt overveldet hvis han skulle få info om alt fra slim og sekreter, til eggløsning og tester og IKM og murringer og alt sånt styr .

Det er jo derfor jeg er så glad for at jeg har dere her inne ! :-)

Han er superhappy med sex annenhver dag hver måned, og det holder for ham.

Skrevet

Jeg pröver å ikke prate så mye om testing, symptomer osv til han, da jeg er redd han hadde blitt rimelig lei etterhvert, hvis det skulle gå lang tid.

Jeg tenker også på dette med naturlighet ifh sex. Jeg mister fort lysten på sex selv, hvis jeg merker at det er plikt-sex....

Derfor er jo dette forumet bra å ha! :-)

Skrevet

For vår del er han ikke inne med kunnskapen om hvordan det skjer en gang.. selvfølgelig vet han hvordan man lager barn, men han vet ikke hvilke dager jeg er mest fruktbar og når det er eggløsning å slik:) Han vet bare når jeg har uka:)

Og han har rett og slett ikke noen interesse i å telle dager å slik:) Jeg prøver heller ikke å tenke så mye på men bare å ha sex regelmessig, så sitter det når det sitter:) Sex skal vi ha for å ha sex ikke fordi vi må liksom:)

Jeg merker jo når jeg har eggløsning men sier ikke til han: nå har jeg det kom igjen:)

Er enig med ma <3 3-åring <3 :)

Skrevet

mannen min er den som var mest ivrig på at vi måtte passe på å ha sex annenhver dag,men det var nok mest fordi at da fikk han seg litt oftere enn før:-)

Skrevet

Mannen min er kjempeintr i hvordan alt foregår så vi har snakket masse om el og prøving. Men jeg tror nok ikke jeg kommer til å gå på symptomjakt med ham for jeg vet hvor skuffet man kan bli når det er falsk alarm. Dessuten syns jeg det kan være fint hvis det kommer som en overraskelse :) Så skal jeg heller finne en artig måte å fortelle det på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...