magica og lille tryll ♡ Skrevet 2. oktober 2009 #1 Skrevet 2. oktober 2009 I prosessen med å få snuppa til å sovne i egen seng, og finne søvnen selv så tenkte jeg å starte med vugge-avvenning. For to uker siden måtte hun bæres og bysses i søvn, har hatt KISS, så var mye skriking en stund. Men er bra nå, så nå sovner hun i vogna mens jeg vugger, eller kjører over dørterskelen ;oP Skjønner jo prinsippet med å vugge mindre og mindre, men hvis jeg gjør det så kaver hun seg bare opp og begynner å hyyyle. Blir da fort overtrøtt og umulig. Hun er nå straks før tre mnd. Tips?
Ranni Skrevet 2. oktober 2009 #2 Skrevet 2. oktober 2009 Kanksje ikke det svaret du vil ha, men hva med å vente litt? Kanskje hun ikke er helt klar for det ennå? Lillegutt ble også bysset i søvn, men etter hvert ble det lettere og lettere å bysse mindre og mindre og nå sovner han oftest i egen seng. Merket det veldig godt på dagtid at han kunne sovne selv om vogna ikke hoppet og danset (det måtte den i begynnelsen) og så aksepterte han mindre bevegelse om kvelden også.
magica og lille tryll ♡ Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. oktober 2009 Hehe... nei egentlig det svaret jeg håpet på ) Vil jo helst at det skal gå seg til selv, men har liksom ikke hatt helt troa på det... Hjelper litt å høre om andre som har fått det til uten traumatiske "skrikekurer" el. Kanskje jeg venter å ser litt da... ;o)
Underveis --> Skrevet 2. oktober 2009 #4 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg ville faktisk også ventet litt. Lillemann klarte jeg å venne av rimelig greit. Tror han hadde et par urolige kvelder, men jeg klarte å unngå de store krisene ved egentlig bare å være der, putte smokk og holde hånden nede i vogga. Han var derimot minst en måned eldre enn din. Det var vel først etter 2-3 mnd at han begynte å roe seg ned og ikke gråte så ofte. Han har ligge _mye_ i bæresjal, for å si det slik, og vogga var en velsignelse! Det var først da han begynte å vokse ut av vogga at jeg vente av vuggingen så overgangen til sprinkelseng skulle gå lettere. Begynte å bruke den for en knapp måned siden. Lillemann har akkurat blitt 6 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå