Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2009 #1 Skrevet 1. oktober 2009 fått fødeplass på Ullevål, Men Jeg har ikke fått invilget ks enda, men skal i møte der om ca 2 mnd. Men går utifra at det blir innvilget da fastlegen min støtter meg. Men det jeg lurer på er om hvordan det er med barnefar? får han være der/sove der med deg? også lurer jeg på om når man kan være på ullevål sykehus?
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #2 Skrevet 8. oktober 2009 Hvis du skal ha KS blir du innlagt på barselavdelingen. Der kan far IKKE sove. Men han kan jo bestille hotellrom på pasienthotellet. Vet ikke om de har noen restriksjoner på fars tilstedeværelse på dagtid på barsel da. Men det er sikkert mange her inne som vet.
Solsikke (venter nr 3&4) Skrevet 31. oktober 2009 #3 Skrevet 31. oktober 2009 på barsel på ullevål kan far ikke sove - men min erfaring er at der har vært veldig flexible på dagtid med når han kan komme og gå. Man er ofte på tomannsrom så en må jo ta litt hensyn. Om det nå er endringer grunnet svineinfluensaen- skal du ikke se bort i fra. Kan hende de har strammet inn noe. Det beste er å komme seg over på det supre pasienthotellet så fort som mulig, og det har jeg gjort 2 ganger etter max 2 døgn. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #4 Skrevet 6. november 2009 Jeg har kranglet en del med føde/barsel på Ullevål. Når du har hatt et planlagt KS får du IKKE bo på hotellet, selv om du ønsker det. Hvis du har hatt et akuttsnitt derimot har du lov til å bo på hotellet. Veldig urettferdig. Du må være på barsel og mannen kan ikke sove der. Han kan bo på vanlig pasienthotell eller hjemme.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2009 #5 Skrevet 5. desember 2009 Hva??? Jeg har hatt planlagt ks på Ullevål. Du bor alene eller med andre på barsel et eller to døgn. Så blir man flyttet på det herlige sykehotellet der sykepleierne er kjempesøte. De hjelper til med det meste. Og der får mannen din også bo. Ang.innskjerpinger er mannen velkommen også på barsel. Til deg anonym- kanskje var sykehotellet fullt??? JEg kjenner mange med pl.keisersnitt - og jeg har besøkt de på hotellet. Lykke til! Jeg skal ha ks denne gangen også, og gleder meg!
vinden1 Skrevet 7. desember 2009 #6 Skrevet 7. desember 2009 Regner med fødselsangst ikke er god nok grunn til å få ks...? Eller hur? Tror jeg også vil søke plass på ullevål..er de veldig restriktive der?
Solstrålen_ Skrevet 22. desember 2009 #7 Skrevet 22. desember 2009 Jeg skal også søke planlagt KS på Ulleåvl. Jeg søker grunnet medisinske årsaker. Er 18 uker på vei. Skal få legen min til å sende henvendelse dit i dag, slik at jeg kan få en samtale. I hvilken uke har dere andre fått samtale? Jeg bor 1 times kjøring fra Ullevål, og håper far kan få bo på hotellet - og at jeg og den lille også blir flyttet dit etter obligatoriske(e) døgn på barsel.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #8 Skrevet 23. desember 2009 Hvis man får planlagt snitt på Ullevål får mor ikke bo på hotellet i det hele tatt! Bare at du vet det. Det er 3 obligatoriske døgn på barsel og så hjem. Mannen kan bo på hotellet alene.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2011 #9 Skrevet 8. februar 2011 Hei Vinden1! Min svigerinne fikk nylig innvilget og utført planlagt KS pga fødselsangst. Men du må være forberedt på å måtte krangle for å få det gjennom. Ta det med din fastlege og jordmor, og få henvisning til samtale med lege på føden. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå