Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2009 #1 Skrevet 1. oktober 2009 Vi leier en leilighet, og har akkurat prøvd ut parafinovnen. Det lukter helt forferdelig parafin! Kjente også lukta da husverten skulle gjøre rent inne i den. Jeg er redd for kullosforgiftning og har nå satt opp alle vinduer og dører (brr) mens jeg venter på at flammen skal slukke. Ovnen dunster også av parafin når den ikke er i bruk. Og jeg er gravid og bekymret. Noen som kan hjelpe?
2 prinsesser + liten spire=) Skrevet 1. oktober 2009 #3 Skrevet 1. oktober 2009 vi har parafinovn på hytta, og det vil jo alltid lukte litt av den. (jeg for min del syns det er en god lukt siden den minner om fjellet;)) røyken skal jo gå ut gjennom pipa, så det burde vel vere greit? har ikke hørt at den lukten er farlig iallefall.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2009 #4 Skrevet 1. oktober 2009 Hei, takk for svar. Jeg har hørt at ovnen ikke skal lukte, da er det noe galt med den. Og da kan man risikere utvikling av kullos og bli kullosforgiftet. Jeg blir kvalm og får vondt i hodet, noe jeg leste etterpå at kunne være tidlige tegn på kullosforgiftning. Men kan jo være tilfeldig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå