nikitaa90 Skrevet 1. oktober 2009 #1 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg er forkjøla og har nettopp fått vite at jeg har Infeksjonsutløst Astma. Altså trenger bare medisin når jeg er forkjøla. Såpass ille at jeg fikk cosylan.. men sa ingenting til legen om at jeg er gravid.. Astmamedisin skal jeg hente idag.. håpe jeg slipper helt å ta cosylan da.. Det står i pakningsvedlegget at gravide skal kun ta dette i KORTE perioder? hva er korte perioder? og burde jeg egentlig bare holde meg helt unna? står at det KAN på sikt skade fostret... Blir så usikker..
*julybirth* Skrevet 1. oktober 2009 #2 Skrevet 1. oktober 2009 hei, ring å spør legen din, si at du glemte å si du var gravid, eller spør på poteket vel, de skal jo vite litt om medikamentene.. lykke til, og jeg ville ikke tatt noe uten å ha rådført meg først, cosylan er jo hestemedisin, har tatt den selv så vet den er steeeerk!! hehe..go bedring!!!
SusyQ Skrevet 1. oktober 2009 #3 Skrevet 1. oktober 2009 Snakk med legen din event. ring legevakta du. Må nesten veie effekten for deg oppmot mulig risiko for fosterskade (som vanligvis er liten, men noe høyere i 1 tri når fosteret utvikler seg mest) Men som sagt: Tryggest å få en skikkelig vurdering fra legen din :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå