Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 1. oktober 2009 #1 Skrevet 1. oktober 2009 Har blitt alene med 2 barn. ønsker ikke å leie. Så lurer litt sånn ca hva jeg kan betjene i lån i praksis. Har vel rundt 27000 kr utbetalt med alt.
noLadyjustME Skrevet 1. oktober 2009 #2 Skrevet 1. oktober 2009 hei, det kommer vel litt an på hva slags andre faste utgifter du har(evt billån).Hvis du ikke har annet enn huslån, så kan du ut fra mitt syn og en inntekt på 27.000 netto pr mnd klare greit et lån å ca 8000?tenker da at du også skal ha råd til barnehage for 2 stk,strøm,telefon osv.Men det er ikke lett å si uten å vite hva slags utgiter en har
junior&vesl@ Skrevet 1. oktober 2009 #3 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg har 1.1 mill i boliglån (utgjør ca.6000 i renter/avdrag i mnd. med et lån over 20 år). Har ikke flere lån (bil,studie etc). Jeg kunne fått låne mer, men heldigvis fant jeg en bolig til en pris som gjør at jeg kan leve i tillegg til å bo :-) Jeg har omtrent samme inntekt som deg og ca. 14.000,- i faste utgifter alt i alt, + mat,klær, fritid, ferie etc. Lever ikke fett, men klarer oss fint :-) Jeg har 2 barn, 5 og straks 8 år.
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 1. oktober 2009 Nå tenker jeg alt jeg kan ha i lån totalt. Sitter igjen med en gevinst på huset fordi x skal kjøpe meg ut. Så blir nok til at jeg beholder bilen. Og den ligger i hans huslån. Så blir da hvor mye jeg kan låne til en leilighet. Banken har snakket om 1 mill. Men vet ikke hva det utgjør i mnd. Og i borettslag er det ofte husleie også. Har jo bare de faste utgiftene. Strøm, bensin, forsikring, barnehage,tlf. Hvis borettslag ligger jo komm. utg og sånn der. Får ta en tur i banken. men vet du i mnd på ca 1 mill?
Galskapens overhode Skrevet 1. oktober 2009 #5 Skrevet 1. oktober 2009 fant denne kalkulatoren på nettet. Iflg den har vi lånt maks av hva vi kan betjene.. Og det mener banken også.. SÅ tror den er ganske nøyaktig http://www.smartepenger.no/article.php?id=1212
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 1. oktober 2009 Takk for det. det vet jeg litt hva jeg kan se etter. Er veldig glad for nå at jeg har egenkapitalen fra Bsu. Det hjelper på. Og at han må betale meg litt. Kan nok finne meg noe da.
mamman til Anna07_4.mars.2012 Skrevet 1. oktober 2009 #7 Skrevet 1. oktober 2009 jeg har 1.7 mill i lån. hundre av de er bil lån resten boliglån. pluss at det er husleie på nesten 3000kr. men nå har jo jeg kunn et barn da! men lånet utgjør vel ca 6000 kr i mnd!
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 1. oktober 2009 Det var jo lite du betaler på lånet da. Har du avdragsfritt?
mamman til Anna07_4.mars.2012 Skrevet 1. oktober 2009 #9 Skrevet 1. oktober 2009 spør du meg??? nei har ikke avdragsfritt, men nå er jo renta veldig lav...
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 1. oktober 2009 for jeg har nå ett lån sammen med x en på 1,6 mill. Og på det betaler vi rundt 9000 kr mnd. Så bare synes det var lite du betalte.
Gemini77 Skrevet 1. oktober 2009 #11 Skrevet 1. oktober 2009 Det blir jo stor forskjell på hva du betaler i mnd hvis du velger over 30 år vs 20 år.. Så kan ikke sammenligne lån og nedbetaling direkte, uten å vite hvor mange år man har det over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå