Gå til innhold

Junibabyer:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt inspirert av andre innlegg:)

Og lurer litt på hvordan andre har det.

Hvor store var de fødsel og hva er de nå?

Hvordan sover de? Både dag og natt.

Hva med amming eller mme? Tenker dere å fullamme lenge eller prøve med litt grøt fra 4 mnd?

Min er født 15. juni.

Var 3590 g og 49 cm ved fødselen.

Nå på 3 mnd (+ ei uke) var han 6080 g og 60 cm..

Min første var 6500 g på 6 ukers, så er en viss forskjell på dde to;)

Han han sovet godt både dag og natt siden han kom til, men siste tiden har han endret seg litt;) Holder oss mye våken på natten og har korte lurer på dagen.

Jeg ønsker å fullamme så lenge jeg klarer fram til 6 mnd, men dersom han "krever" mer så starter jeg så smått med annen mat også fra 4 mnd. Virker som han er litt sulten for tia, så sprøs om han får nok mm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og som vanlig trykker jeg send før jeg har sjekket for tastefeil;) hehe

Skrevet

Hei!

Jenta vår var 2,7kg da hun ble født og 48 cm, ved 3 mnd kontroll veide hun 5,5 kg og 61 cm lang!

Tenker å fullamme så lenge jeg kan, men kanskje gradvis inføre grøt ved 4-5 mnd.. så hun blir vant til det. Når tenker du å begynne?

Hun er fantastisk å legge på dagen og natten. Legger henne klokken 19.00 sover da til 04.00, en pupp, så sover hu til 7-8..

MEN forrige uke krøllet ting seg.. hun ville opp klokken 23.00 og 01.00 osv.. Fortsatte bare med rutinene ga henne mat hvis hun var sulten..men koste ikke med henne på natten.. la henne raskt ned i sengen sin igjen.. Det gikk 4 dager så var hun tilbake i vanlig syklus.. kanskje bare øking?

Skrevet

hehe.. som å lese om min lille. Forrige uke begynte han å tulle med nattesøvnen. Etter vaksinen faktisk.

Legger seg kl 19, og har sovet både til 5 og lenger på natten helt til da. Nå er han våken mange ganger.

Tenker vel jeg starter med smaksprøve på grøt om 2-3 uker.. Tror han trenger litt ekstra i tillegg til det jeg kan gi:) Hatt mange økedager, men likevel er han liksom ikke helt fornøyd til kvelden..

Skrevet

Får håpe litt grøt hjelper! Han kommer nok straks tilbake i fine rutiner igjen..

Sover han på samme rom som dere?

tenkte å legge vesla på eget rom så snart hun blir kvitt litt forkjølelse.. (rommet hennes er rett ved siden av vårt..) Tar meg selv i å gi henne mat med en gang hun våkner rundt fire tiden på natten, uten at hun egentlig har sagt i fra at hun er sulten, hun ligger bare å prater litt.. kanskje hun sovner igjen hvis jeg lar det går litt tid..

Skrevet

Snakket faktisk om det i dag. Vi skal flytte om ca 1 mnd, og da tenkte jeg å legge han på eget rom med en gang. Kanskje like greit..

Pappaen får for lite søvn for tia, siden han skal jobbe på dagene...

Skrevet

Min er født 02. juni.

Var 4150 g og 52 cm ved fødselen.

Nå på 4 mnd den 1/10 var han 7350 g og 66 cm.

Sover 3 lurer på ca 2 timer hver på dagen.

Legges kl 19:30. Kl 22:00 tar jeg han og gir han 200 ml mme, så rett i seng igjen.

Sover til 05:00, får ny bleie, men vil ikke ha mat. Ligger og tuller i senga bortimot 1 time. Sovner og sover videre til 07:00.

Pumper og gir 4 flasker mm pluss 1 flaske mme daglig. Av og til fryser jeg ned en pumpeporsjon og gir mme istedet.

Tenker å begynne med grøt, men hittil har det bare rent ut av munnvikene.

Skrevet

hei hei :)

mitt gull ble født 23. juni så vi har nettopp vært å fått vaksiner. han var 4236g og 51cm da han ble født og 6700g og 62cm på 3 mnds kontrollen.

jeg synes han sover relativt ok. han har som regel 1-2 litt lengre dupper på dagen (2-3 timer) og ellers en halvtime her og der ved behov. vi har nettopp hatt noen økedøgn og litt urolige kvelder i det siste, men jeg tror det har vært pga han har prøvd en ny døgnrytme. nå legger vi han mellom 7-8, han sover da til ca 1 og får pupp og så vil han som regel ha igjen i 4-5 tiden og så i 7-8 tiden. etter andre nattmåltid sovner han som regel i vår seng og sover der til morgen. vi står opp ca i 9 tiden.

jeg leste nettopp litt i "mamma for første gang" og tenkte jeg skulle prøve et tips der om å gi han pupp når vi legger oss - altså ta han opp sovende... kanskje slipper vi da 1-måltidet...?

Jeg tenker å "fullamme" så lenge som mulig, men å kanskje begynne å gi litt smaksprøver ved ca 4 mnd. frukt, grønnsaker og grøt..? det virker som han fremdeles er mett og fornøyd med kun mm, så vi får se når vi innfører et ekstra "måltid".

Skrevet

Hei!

Gutten vår ble født 12. juni og var da 4730 g og 54 cm (stoooor gutt :) ). På 3-månederskontrollen var han 7580 g og 67 cm.

Han har ca. 5 måltider per dag, men har tullet litt med maten i det siste og spist lite - lurer på om det kan være tenner som er på vei opp og klør og irriterer? Han har ikke villet spise pupp, så jeg pumper og gir ham mm på flaske, så da får vi god oversikt over hvor mye han spiser... :)

Angående grøt, ser vi litt an om vi innfører det før 6 måneder eller ikke - siden han er så stor, tenker jeg at melk kanskje ikke holder i lengden?

Han sover vanligvis hele natten (19-20-tiden til 5-tiden), og små lurer på dagtid. Vi har ikke innført noen spesielle soverutiner på dagen ennå - når er det egentlig de begynner med fastere sovetider på dagen, montro?

Skrevet

Hei!

Jeg forsøkte det med å ta han opp og gi han pupp før jeg la meg, og det fungerte lenge bra det:) Antakelig derfor han har vært en rolig kar på natten:)

Men som sagt, for tia har han snudd litt;) hehe.

Håper på bedring snart:)

Skrevet

babysommeren09- ja, vi får prøve det noen kvelder og se hva som skjer da...! virker som det er mye tull med søvn rundt 3-4 mnds alderen...

lykke til :)

Skrevet

jeg lurer også på det der med soverutiner på dagtid... her varierer det veldig i hvert fall!

Skrevet

Første tia sov min lille 3-4 timer i slengen på dagtid.. Mens nå derimot så våkner han etter alt fra ett kvarter til halvannen time. Synes han får for lite søvn på dagen, men er jo smørblid etter de duppene på 15 minutter;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...