Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje vi kunne tatt for oss bedtydninga av hver enkelte kort?? Er det noen som er inntrisert i det?? Hva er deres tolkning...???

Jeg kan starte med : To Begere

Dette er kortet som viser to som ser inn i hverandres øyne, er et av de enkleste å tolke. Dette er gjenkjennelsen av kjærlighet, en venn eller en sjelevenn. Det forutsier at du vil møte noen som ’kjenner’ deg, og du vil på samme måte ’kjenne’ igjen denne personen. Det er et veldig Romeo og Julie-kort. Så her er retningen en voksende følelse i deg, mot denne andre personen.

Betyr at du har funnet din sjelevenn,gjenforsning hvis dere har vært separert,borte fra hverandre..

Et lykkelig og fint kort å få,sp hvis hoved spørsmålet er kjærlighet, kan også bety barn hvis den ligger sammen med gravidtets korta,da forsterker den det...

For å forstå betydningen av To Beger holder det å se på bildet (Raider Wait)*. En mann og en kvinne ser hverandre dypt i øynene, klare til å dele begerene (følelsene) sine. Dette er selve bildet på romantisk og seksuell tiltrekning. Man kan formelig kjenne energien som strømmer mellom de to. To Beger viser oss skjønnheten og kraften som skapes når to kommer sammen. Dette er kortet som elskere/forelskede ønsker å se, og faktisk er To Beger på mange måter motstykket til De Elskende i den store arkana

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har prøvd disse tarotkortene, men jeg skjønte ikke mye av de, men spådde rett med de ifølge venninna mi...

Men jeg klare ikke denne selvtolkningen av kortene... Jeg klare ikke å se sammenhengen i alle kortene som legges ut...

Men kunne godt tenkt meg å fått lært det.

:)

Skrevet

Er ikke sa lett å sette seg inn i alt,for det er kompilisert.Men kjempe moro da..Jeg kan prøve å lære deg engang hvis du vil..Men lettere å lære bort når du ser hva jeg gjør.. Holdt på meg tarot i 13 år ,men først de siste 3 åra jeg har blit flinkere til å tolket korta.Du må tørre å stole på deg selv,føl magefølelsen,og tørre å åpne deg..Det ligger helt naturlig for noen,mens andre ikke får det til..Først nå jeg tørr å stole på meg selv,og jeg veit at tarot korta aldri juger..Men det er flere som kan få samme legg,men kanskje har 2 forskjllige tolkninger.. Det er der jeg mener at mann må tørre å stole på seg selv,og bare bruk dine evner..

Jeg har de siste 2 åra plutslig fått opp bilder,føleslser,navn,osv osv..Moro,bremsa først,men så turde jeg å utvikle det..Jeg har masse igjen å lære ,meget spennede ja.Og jo mer energi og tid du bruker på tarot,jo mer sikker og mer for du av tarot..

Den Store - Høye Arkana, den store hemmelighet innehar 22 billedkort som

representerer de sjelelige arketyper, urbilder fra det kollektive ubevisste som

utgjør menneskenes felles underbevissthet, bevissthet og språk.

Den lille Arkana, små kortene fra 1 – 10 kalles den lille hemmelighet, og er 40

kort i de fire elementer, ild, jord, luft og vann, som representerer innflytelsen

av de forskjellige energiformer.

Så det er mange kort,og my å sette srg inn i---

Står litt innfo om tarot på hjemmsiden min,kommer mer innfo snart

http://spaakafen.page.tl

Lykke til videre .....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...