Gå til innhold

Augustbabyene, 6 ukers kontrollen :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gikk det med deres søte små da?

Min var i går, noe forsinket siden hun er 7 uker i dag, men HS var syk sist uke. Hun var 4210g og 54 cm når hun ble født, og var i går 5900g og 58,5 cm. HS mente at hun da ville vært 5700g og 58 cm for en uke siden når hun faktisk var 6 uker. Så hun har vokst bra, men begynner også å gå litt mer nedover mot gjennomsnittet der jeg tror hun vil ende til slutt. Guttene mine var 5900g, 5900g og 6020g på sine 6 ukerskontroller (når de var akkurat 6 uker), så da er hun faktisk allerede blitt litt mindre enn de var. Artig :-) To av mine gutter gikk også gradvis nedover mot gjennomsnittet hvor begge ligger nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Var på 6 ukers kontroll i går:)

Lillegull var bare 2545 g og 48 cm og 32 cm rundt hodet når hun kom til, men nå var hun 4530 g og 58 cm lang og 38 cm rundt hodet:))))

Hun har virkelig vokst masse, og helsesøster og lege var overrasket:) Deilig å se at hun vokser og trives!

Skrevet

Hei! Jenta vår måtte på kontroll 1 uke for tidlig, sien HS skulle ha ferie. Da jenta vår kom til verden var hun 3175 g og 48 cm.

Nå var hun 4036 g og 54 cm. Utrolig godt og vite at alt var bra =)

Skrevet

Ja, det er deilig å få bekreftet! :-)

Ser min har vokst lite i lengden i forhold til deres, kun 4 cm, men så var jo hun velig lang når hun var nyfødt da. Har stusset litt over at str 56 passet så godt fortsatt, men nå skjønner jeg jo det bedre, hehe...

Skrevet

gutten vår var 3730 g og 51 cm ved fødsel, og på 6-ukers kontrollen var han 5038 g og 55 cm;-)

og han var frisk og rask og fly forbanna på kontrollen!!

Skrevet

Lillegutt var 4036 g og 52 cm da han var født. Da vi var på kontroll var han 5 uker, 5800 g og 56 cm! :) De vokser sannelig fort.. :)

Skrevet

Oj tror "lillegutten" min er en langemann jeg..hihi:) Han var 53cm og 3955gr da han ble født. Og på 6.ukers kontrollen var han 61cm og 5930gr.

Skrevet

Mintste mann her var 4120 og 54 lang ved fødsel, og er nå 5100 og 58 lang, var 7 uker på kontrollen, så har ikke vokst så mye som jeg sku ønskt :/ str 56 er for kort til han nå, men 62 er alt for vidt, så uansett hva han har på så ser det feil ut :P

Men han er enda mye større enn de 2 andre var på 6 ukers kontrollen :D

Skrevet

Gullet mitt var 4230 og 53 da hun ble født. På kontrollen var hun 5450 og 60 cm. Hun smilte både til lege og helsesøster så mor var stolt, kan du tro. :-)

Skrevet

Hei Alva! ;-)

Min lille prins var 3400 gr. og 51 cm. da han ble født!

På 6 ukers kontrollen var han allerede 5420 gr. og 58 cm.

Altså lagt på seg 2 kilo og vokst 7 cm!

Helsesøster syntes han hadde det godt i matveien ;-)

Synstes at det er godt å se dei vokser og utvikler seg som dei skal gjøre, men litt sårt at dei blir sååå fort store ;-)

Skrevet

Min gutt var 3980g og 50 cm ved fødsel og på 6 ukerskotrollen var han 5390g og 58,5 cm. Han var nesten 7 uker på kontrollen.

Skrevet

Lillegutt veide 3004 gr og var 47 cm lang når han ble født. Og på kontrollen så veide han 5125 gr og var 54,5 cm lang. :) Har gode og runde bollekinn ja! ;)

Skrevet

Niklas var 4015 gram og 52 lang når han ble født.. på 6 ukers kontroll var han 5200 og 56 lang...;)

Skrevet

Hm, ser ut for at lengden hennes er ganske normal, men hun er nok mer bollete enn de fleste av deres babye, hehe... Gode dobbelhaker og valker på lårene ja :-)

Skrevet

Bare vent på vårt svar, Alva! :) Miniskatten skal ikke på kontroll før om ca én og en halv uke, men han er en stor baby allerede! Blir nok en stor og blubbete godklump akkurat som storebror :)

Skrevet

grugleder meg til kontrollen, var 6 uker på søndag og skal på kontroll på onsdag.. *spennende*

Skrevet

da har gutten vår vært på 6 ukers kontroll:)

ved fødselen var han 3260g og 48cm lang.

på kontrollen var han 4930g og 57 cm lang:)

Så han har lagt på seg 1670g og strekt seg 9 cm:) gogutten;)

Skrevet

dette var morro å lese!!! Gleder meg til min kontroll.. Har ikke før til tirsdag og da er hun 7 uker..

Fikk hilse på en gutt på 3300g i dag og han veier betydelig mindre enn tulla mi, så er veldig spent! Hu var jo bare 2595 ved fødsel så hu har litt å ta igjen! :P

Skrevet

Hei :-)

gutten vår var 2950 gr og 47 cm ved fødsel, på 6-ukers kontrollen var han 4130 gr og 54 cm :-)

Skrevet

Da har vi vært på 6 ukers kontrollen. Er vel de siste av augustbarna :)

Småen var 3840g og 50 cm da han ble født, i dag var han 5530g og 59 cm lang! Han har vokst 9 cm på 6 1/2 uke!! Ikke verst! :)

Storebror vokste også kjempefort i starten, men ikke SÅ fort! :)

Skrevet

Han var 3992 gram og 50 cm ved fødsel og på 6-ukerskontrollen var han 5730 gram. De målte ham ikke for de ville ikke strekke i ham men han har blitt ganske mye lenger. HO var 36 cm ved fødsel og nå var den 40 cm.

Skrevet

Lillemor var 3375gr og 48cm når hun kom, og 2 dager før hun var 6 uker var hun 5260gr og 54,5 cm :)

Hun la på seg cq 400gr i uke. Men nå hadde hun bare lagt på seg 400gr på mandagen siden den 24september. Så hun har vel stabilisert seg ellernoie ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...