Gå til innhold

sprøytene.. tok dere de med dere? når tok dere den?

Anbefalte innlegg

jeg jobber turnus, inni hodet mitt tenker jeg ta sprøyta om kvelden..ved 22 sprayingen..men da er jeg ofte på senvakt..sånn innimellom i hvertfall.. tenker om jeg ska ta den med mej på jobb :) oppbevarte dere den i romtemp da den var tatt i bruk? har en liten gjeng i kjøleskapet :)

forberedte dere kroppen på noe vis? sånn vivag for best ph i "kjelleren" osv f.eks? hehe.. skjønner jeg har for mye tid til å tenke ;)

Fortsetter under...

Jeg har tatt med sprøyter på jobben, har da bare oppbevart dem i romtempratur til jeg satt dem. Men ikke hatt dem i lys.

Har ikke forberedt kroppen på noe som helst, skulle kanskje gjort det?? Har begynt på folat da =)

Jeg har alltid tatt mine spøryter på kvelden, det er det begge klinikkene mine har gitt beskjed om. Tidspunktet var opp til meg, så jeg har tatt mine ca kl.20. Har jeg vært ute på noe (reise, fest, besøk..) så tar jeg bare med sprøyta.

Hvordan de skal håndteres avhenger av hvilken medisin man bruker. Puregon skal lagres i kjøleskap inntil ampullen tas i bruk, da kan de lagres i romtemperatur (så lenge det er under 25 grader synes jeg å huske). Puregon er også lett å ta med seg.

Menopur kan lagres i romtemperatur, den består jo av tørrstoff og vannløsning og blandes før man tar den. Pga blandingen er det litt mer herk å ta den med, men det går det også.

Nei, jeg gjør ikke noe spesielt egentlig - jeg pleier å prøve å spise sunt, slappe av og stresse litt mindre enn vanlig. Folat har jeg jo spist daglig i 5,5 år.. Ellers kutter jeg ned/ut alkohol og koffein i tiden frem mot uttak/innsetting.

Jeg jobber også turnus og har mått satt noen "skudd" på jobb. Brukte Menopur som oppbevares i romtemperatur - men som tar litt tid å mixe :) Var bare å snike seg unna litt rundt sprøytetiden - som for meg var mellom 21.45 og 22.00 hver kveld. (Jeg har fått beskjed om at det er større slingringsmonn på tidspunkt for spray enn for sprøyter) Men - så har jeg vært veldig åpen om dette så kollegaene visste hva jeg holdt på med når jeg måtte "ta en ekstra tur" inn på laben :)

Lykke til Muffin!

Gjest Bjørnen Collargol

De forrige forsøkene mine drasset jeg rundt på sprøytene over alt. Jeg jobber i tog og har sittet flere vakter inne hos lokfører og blandet og satt sprøyter.

Har prøvd å holde de mest mulig unna ovner osv underveis.

Og jeg mener å huske at man skal sette sprøytene til samme tid, og senest innen 1 time før/etter tidspunktet.

Selv skal jeg sette sprøytene kl 19 hver kveld.

Annonse

ar hun sykeplaieren som sa at jeg ikke behøvde ta til samme tid...hver dag...tok jo midt på dagen i går da jeg var på opplæring...og i dag tok jeg på morgenen...og tenker fortsette med det...og da blir det max et par timers forskjell på meg da jeg starter til ulike tider fra dag til dag og ikke ønsker å ta de med på jobb....

ble usikker jeg nå...

Jeg ble plutselig også veldig i tvil da jeg så at medisinene skulle oppbevares i maxtemp. Ringte Porsgrunn. Hun jeg pratet med der, trodde ikke det var noe problem. Gjelder nok mer langtidsoppbevaring. Men for å være på den sikre siden tar jeg hensyn til det når det gjelder Crinone, som jeg tar nå.

Lykke til alle mann

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...