Anonym bruker Skrevet 30. september 2009 #1 Skrevet 30. september 2009 Jeg jobber 60 % stilling i staten. Vi har betalt lunsj som egentlig er på 20 minutter, men alle tar vanligvis 30 minutter lunsj-pause. Jeg har en dag fri i uken, og jobber redusert de andre fire dagene (som blir på 5 timer og ca 50 minutter pr. dag). Noen som vet om jeg skal ha kortere lunsj-pause da, pga 60 stilling?
Artsibelly Skrevet 30. september 2009 #2 Skrevet 30. september 2009 Nå har jeg ikke regnet på stillingsprosenten din ift hvor mye du jobber, men lunsjpausen skal være tatt hensyn til ved utregningen - slik at den fremdeles skal være på 20 min. (eller 30 om alle tar seg 10 min ekstra Jeg jobber selv i privat sektor, så dette svaret er med utgangspunkt i at det her ikke er forskjell på hhv privat og statlig sektor.
-MtG- Skrevet 30. september 2009 #3 Skrevet 30. september 2009 Om du jobber mer enn 5 eller 5,5 timer(er ikke helt sikker)så har du vel krav på 30 minutter lunsj? Hvorforerdet lagt opptil20 min? Trodde det skulle være 20 jeg.
Raych Skrevet 1. oktober 2009 #4 Skrevet 1. oktober 2009 Nei, så lenge du jobber mer enn 5.5 timer per dag har du krav på vanlig lunsjpause. Arbeidsmiljølovens § 10 - 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå