Anonym bruker Skrevet 30. september 2009 #1 Skrevet 30. september 2009 Hvor lang tid tar det fra man tar teorieksamen, til man får resultatet? Og hvor mye koster det å ta den?
2005&2010 Skrevet 30. september 2009 #2 Skrevet 30. september 2009 Tenker du på teoriprøva? Du får resultatet etter du trykker avslutt prøve på dataen. Her så koster den 310kr
Anonym bruker Skrevet 30. september 2009 #3 Skrevet 30. september 2009 Den gang jeg tok førerkort fikk jeg svaret med en gang og betalte via "kjørepakke". Tror den kostet 300 eller noe..
Anonym bruker Skrevet 30. september 2009 #4 Skrevet 30. september 2009 Ok, takk for svar. Noen som vet sånn ca hvor mange spm man får, og er det lignende spm som de man finner på teoritentamen.no ?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2009 #5 Skrevet 30. september 2009 ......og, jeg kan ikke forstå hvordan jeg skal klare å bestå den prøven? Jeg har lest og lest, jeg er god på å kjøre i følge læreren min, men jeg har tatt prøven på teoritentamen.no minst 15 ganger, og jeg har minst 15 feil hver gang. Hvordan klarte dere å bestå?
♥♀+♂=2010-baby?♥ Skrevet 30. september 2009 #6 Skrevet 30. september 2009 Teoriprøven koster 335,- Prøven består av 45 spørsmål og det er tillatt med maks 7 feil. Oppgavene på teoritentamen.no er den ofisielle tentamenen, og er dermed den som er mest lik mtp utforming av spørsmål. Ved stryk på teoriprøven får du en karantene på 14 dager før du får prøve på nytt, så det lønner seg å være ganske trygg før man prøver seg. Vil anbefale at man kommer godt under 7 feil på teoritentamen.no noen ganger for å være godt nok forberedt. Hvis det er grunner som lese/skrivevansker eller lignende som er årsak til at det er vanskelig er det mulig å søke om å få ta teoriprøven muntlig.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2009 #7 Skrevet 30. september 2009 Men jeg har ingen lese og skrivevansker overhodet Jeg klarer det bare ikke.. sukk..
Gjest Skrevet 30. september 2009 #8 Skrevet 30. september 2009 Til slutt kan du be om å få ta den muntlig, uavhengig av lese og skrivevansker, men da må du ta den et par ganger først. For min del hjalp det veldig godt å terpe og lese hele boka fra perm til perm 2 ganger dagen før prøven. JA, gikk med skylapper kan du si! Men absolutt verdt det. Så om kjørelærern din mener at du er dyktig nok til å kjøre, så bestiller nok han oppkjøring til deg så snart du har bestått. Et par tips til slutt: Studer bildene veldig nøye, det er ikke alle detaljer som er så lette å se. Når jeg tok den var det ihvertfall mange dårlige tegninger. Og bremselengder blir jo regnet ut med at bremselengden øker med kvadratroten av fartsøkningen (eller noe sånn, fikk heldigvis ikke sånne spm på prøven!). LYKKE TIL!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2009 #9 Skrevet 30. september 2009 Kan trøste deg med at du ikke er alene om å få mange feil på disse prøvene. Jeg slet også veldig i begynnelsen, til tross for at jeg hadde lest masse. Jeg har seks års universitetsutdannelse, men teoriprøven synes jeg var vanskelig. Det er ikke selve teorien som er så vanskelig, men måten de tre alternativene er formulert på. Derfor er rådet mitt å ta deg veldig god tid på hvert spørsmål. Les alternativene flere ganger og bruk elimineringsmetoden. Legg merke til alle detaljer. En del av spørsmålene er virkelig lagt opp som "lurespørsmål", så det gjelder å være oppmerksom. Fortsett å ta prøvene på nettet. Du vil gradvis venne deg til måten spørsmålene er formulert på og få færre og færre feil. Jeg brukte lang tid på å forberede meg - både ved å lese og å ta prøver, og jammen var jeg heldig å stå på første forsøk. Det hadde jeg aldri trodd da jeg tok de første prøvene på nettet, for å si det sånn. ;-) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2009 #10 Skrevet 30. september 2009 kjørelæreren sa i dag at han bestiller oppkjøring til meg med en gang jeg har bestått teori... men det ser ut som at det blir veeeldig vanskelig for meg.. men takk for tips!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2009 #11 Skrevet 30. september 2009 Jeg tok prøver på nettet (mange ulike sider) i en-to timer hver dag i to uker før jeg følte meg trygg nok til å ta teorien. Hadde de siste dagene ingen feil på noen av prøvene jeg tok. Fikk likevel 3 feil på teorien. Var enda vanskeligere enn de på teoritentamen. Bruk elimineringsmetoden som en annen her sa. For svarene er veldig like og det er lett å svare feil. Lykke til!
♥♀+♂=2010-baby?♥ Skrevet 30. september 2009 #12 Skrevet 30. september 2009 Det som også kan være til stor hjelp for mange er å få en teoritime med læreren din. Da kan du først ta en tentamen (mange trafikkskoler har oppgaver på papir) og så kan du og læreren gå gjennom prøven sammen. Det vil bli lettere å se hvor problemet ligger, om det er manglende kunnskap eller om det er spørsmålsformuleringen som gjør det vanskelig. Hvis man finner ut dette vil det jo bli lettere å ta tak i det og jobbe med det. Hvis du ikke har deltatt på teorikurs er også det en god hjelp for mange. Om ikke skolen du kjører ved arrangerer et i nærmeste framtid er det ikke noe i veien for å høre om det er andre skoler i nærheten som skal ha. De fleste legger opp et slikt kurs med mange eksempler (flere enn du finner i teoriboka) som ligner på oppgavene på prøven. Som det ble nevnt lenger opp her er det vanligvis også mulig å søke om muntlig uten annen dokumentasjon enn fra en trafikklærer, men det er muligens litt forskjell fra trafikkstasjon til trafikkstasjon på hvor mye/hvilken dokumentasjon de krever. Dette kan nok kjørelæreren din svare på. Men du må bare stå på. Det går bra til slutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå