Gå til innhold

Gonal f spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen kan svare meg nå.

Jeg har jo denne gonal f sprøyte pennen og har idag kjøpt 3 stk 900ie.

skal stikke 262,5 i 9 dager.så ul på neste fredag.

Så skal jeg kanskje stikke en dag til. det vet jeg ikke enda. Men da har jeg 112.5 igjen på alle mine 3 sprøytepenner, da må jeg stikke 3 ganger den siste dagen, men det tåler jeg,,,dyre dråper men får man ut resten på sprøytene når det er så lite igjen?

Skrevet

hei...

Kjenner ikke gonal-f så godt...bare brukt en gang...men på puregon er det ganske mye som slump i slutten av hver ampulle...du må bare stikke flere ganger...tror jeg får ut 12 - 140 ie...

Lykke til!

Skrevet

Jeg brukte hver siste lille dråpe på mine sprøyter, og det virka det. Kjør på! Det er jo som du skriver dyre dråper :)

Skrevet

Jeg fikk et godt råd nå inne på et annet forum, at det er 100ie igjen som regel i gonal f sprøytene når man ikke får ut mer. Så jeg kan dra det ut med en engangssprøyte . Da har jeg masse igjen, det er bra..og penger spart.

Skrevet

Jeg hadde sprøyter med 500ie og da var det 500 man fikk ut av de. Det var noe igjen som ble igjen, men 500 fikk jeg uansett ut. Du kan jo også bruke hver penn helt opp før du begynner på neste. Da må du jo sikkert stikke 2 ganger hver gang du bytter penn da så det spørs jo bare hva du synes er best.

Vet ikke helt om det er meningen at man skal kunne bruke engangssprøyte å trekke ut resten for det står i alle fall i pakningsvedlegget at man ikke skal bruke målestrekene på pennen som indikator for dosering og at man kun må dosere med innstillingsfunksjonen på pennen.

Håper det gikk bra med stikkingen da! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...