Gå til innhold

Ærlig menig om navnet!

Anbefalte innlegg

Venta ei lita pia om 2-3 uke, men du verden kor det ha vært diskutert om ka ho ska heite....

Ha falt totalt for navnet.... Lucia Anastasia

Men i "familierådet" ble det totalt nedstemt, di meint det va før religiøst..hmm...

hva syns dere om navnet...???

Vet der om noen med navnet, eller kjenner dere noen som heter Lucia?

Utrulig vanskelig detta med å finne navn, når man er flere som ønsker å si noe om den saken!!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140742633-%C3%A6rlig-menig-om-navnet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet bare at skuespiller Andrea Bræin Hovig har en datter som heter Lucia.

Klarer ikke helt å like det; tenker bare på helgenen. Men det må iallfall brukes alene. Anastasia liker jeg absolutt ikke, veldig russisk tsarina og harry på norsk. Synes jeg.

Lucia er tøft! Men ikke med det følge-navnet.

Hvis du absolutt skal ha de to navnene sammen, ville jeg heller ha snudd rekkefølgen.

Men aller helst ville jeg ha funnet et annet navn nr 2.

Synes forøvrig at Lucinda er et fint navn og!

Annonse

Lucia syns jeg er pent :-) Luca (uttales Lu-ka) syns jeg også er fint.

Anastasia liker jeg jeg absolutt ikke, og er enig med irisak; det blir for voldsomt, og det rimer + at begge er a-endelser.

LucIA AnastasIA

Lucia Isabel er jo pent! :o)

Enig med alle over. Lucia er et greit navn. Selv om jeg synes det blir litt mye santa Lucia over det. Men det er helt greit.

Anastasia er ikke pent. Passer på en hest, synes jeg. Het ikke en av de onde stesøstrene til Askepott Anastasia?

Jeg syns det blir heavy... Den verste kombinasjonen jeg har hørt er Margott Anastasia .. Ei mor som ropte på dattera si i byen.. Så din kombinasjon var selvsagt bedre.. men jeg syns det finnes mange andre vakre navn til å bruke til 2 fornavn--- Likevel er det jo dere som bestemmer, elsker dere det-- er det riktig for dere!!

Kjenner ei dame på ca 30 år som heter Lucia som er oppkalt etter sin bestemor Lucia. Første gang jeg hørte det tenkte jeg "Hva.. seriøst!" Men synes det blir finere og finere! :-) Så jeg syns godt dere kan bruke det!! Syns Lucia er fint stående alene...

Anastasia syns jeg er overkill, for pompøst. Ville heller "tatt ned" navnet med et vanligere eller mer norskt navn (kanskje et gammelt norskt navn-kjempemye kult å finne blandt slike navn). Sjekk slektstreet deres!

Pluss at jeg ville unngått LuciA Anastsia, det blir lett uttalt Lucianastasia...

Hva med :

Lucia Ovidia

Lucia Oline

Lucia Louise

Lucia Hermine

Lucia Helmine

Lucia Johanne

Lucia Kristine

Lucia Kristiane

Lucia Emmeli

Lucia Evina

Lucia Nikoline

Lucia Otilie

Lucia Ellinor

Lucia Ellisiv

Lucia Adele

Lucia Gulline

Lucia Elise

Noen du likte?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...