JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 30. september 2009 #1 Skrevet 30. september 2009 Jeg var hos BarnasHus i dag å tok med alle Avent flaskene mine.. De hadde hørt om dette, og sa at stoffer er bare farlig om man koker melken i flasken.. Det er jo ikke mangen som gjør det tenker jeg? melken/vannet skal koke i flasken. Da er det farlig... Så de sa at det ikke er vits i å senge dem inn.
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 30. september 2009 #2 Skrevet 30. september 2009 Mener å ha lest at det er slitte flasker og når flaskene blir varme (mener det var 37 grader) at dette stoffet frigis. Og ja, flasker blir jo slitte etterhvert så jeg hadde vel byttet inn mine flasker om jeg brukte det mye.
StrilenツEndelig.mammaღ Skrevet 30. september 2009 #3 Skrevet 30. september 2009 Bpa blir frigitt under sterk varme. Altså, blir det frigitt om du har flasken i oppvaskemaskin og eller koker dem eller steriliserer dem.. Men de påstår det er så liten mengde at det ikke gjør noe, men flere butikker har nå fjernet avent flaskene og avent selv erstatter dine gamle flasker med nye uten bpa. Med alle disse stoffene vi får i oss daglig, så er det jo litt greit å kvitte seg med noen av de når vi er klar over at avent flaskene avgir giftige stoffer. Du kan se testen om dette på nrk sitt web tv, programmet heter FBI. Og der er det en helseminister eller noe som sier at vi ikke bør bruke de mer, fordi man ikke vet helt sikkert om dette er skadelig i det lange løp. Eg har iallfall sendt inn alle aventflaskene mine, tør ikkje gamble på det når eg vet at potensielt så kan det skade gutten min.
Aini Skrevet 30. september 2009 #4 Skrevet 30. september 2009 Hva er BPA?? Og hvorfor er dette farligt?
Gjest Skrevet 1. oktober 2009 #5 Skrevet 1. oktober 2009 Til HI: Jeg tror ikke jeg ville stolt på det de sier på Barnas Hus. Iallefall ikke når Avent er så behjelpelige at de med glede sender nye flasker uten BPA til en om en spør. Da MÅ det jo være noe. Barnas Hus vil nok bare tjene penger på å fortsette å selge disse flaskene. Coop-butikkene her til lands har også bestemt seg for å ta alle flasker og sutter ol. av markedet pga dette stoffet. Jeg trodde også at Mattilsynet og alle andre overdrev da denne saken kom opp, men nå tør jeg ikke annet enn å faktisk høre på dem. Har kjøpt nye flasker, og har sendt inn de gamle Avent-flaskene til Midelfart, så nå skal barnet mitt være trygt
vib83 Skrevet 1. oktober 2009 #6 Skrevet 1. oktober 2009 Får man nye flasker hvis man sender inn sine brukte Aventflasker (med BPA)? Selv uten emballasjen? Hvor sender dere dem?=)
Gjest Skrevet 1. oktober 2009 #7 Skrevet 1. oktober 2009 Ja, jeg fikk beskjed om at jeg bare kunne sende alle flaskene jeg har til dem. Trenger ikke sende korken, tutten eller den hvite ringen, da disse ikke inneholder BPA. Adressen jeg sendte til er: Midelfart Sonesson AS Drammensveien 134, Postboks 144 Skøyen 0212 Oslo Merk pakken med ”retur Avent” og send med din adresse.
Håpefull! Skrevet 1. oktober 2009 #8 Skrevet 1. oktober 2009 Kan man bare sende de inn sånn uten videre???
AE84 Skrevet 1. oktober 2009 #10 Skrevet 1. oktober 2009 ja, enig...seriøst? da må jeg virkelig sende dem inn ;o)
Gjest Skrevet 1. oktober 2009 #11 Skrevet 1. oktober 2009 Må man maile/ringe å avtale først, eller er det bare å sende inn?
Håpefull! Skrevet 2. oktober 2009 #12 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg har ringt med Midelfart Sonesson og spurt ang. retur av Avent flasker og fikk beskjed om at det bare var å sende inn de jeg hadde og de ville sende nye i retur. Skulle kun sende inn selve flasken og legge ved min adr. Adr. jeg fikk beskjed det skal sendes til er: Midelfart Sonesson AS Drammensveien 134 0277 OSLO Forsto det slik at man ikke trengte å ta kontakt på forhånd, men bare sende inn dersom man har flasker man ønsker å bytte. For de som likevel ønsker å ringe er tlf.: 24 11 01 00.
mjk Skrevet 2. oktober 2009 #13 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg sendte inn mine flasker til adressen ovenfor i går. Har vært i kontakt med dem og sa de ville sende bpa frie flasker i retur. Hun anbefalte meg å spare et par flasker hvis jeg er avhengig av dem daglig, og sende de i retur når jeg mottar de nye. Veldig greit, så slipper man å bruke penger på nye flasker...skulle dog bare mangle synes jeg:-)
Stolt alenemor til tre små Skrevet 2. oktober 2009 #14 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg sende mail til Avent, og fikk beskjed om at jeg kunne sende inn flaskedelen av den, de som det stod Avent Philips på.. Men mine flasker står det ikke Philips på i det hele tatt,, Bare "Avent Naturally" og "Made in England".. Er det en av flaskene som inneholder BPA, og kan jeg sende de inn til Avent siden de ikke har Philps merket på seg?
JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #15 Skrevet 2. oktober 2009 i går når vi var på 8 mnds kontrollen. så snakte jeg med HS om dette.. å hu hadde ikke hørt noe om det en gang.. De hadde vist om det, om dette var farlig. Så hun mente jeg slapp å bekymre meg.. men off føler jeg bør sende dem inn likevell... men hvilken mail sender jeg til?
JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #16 Skrevet 2. oktober 2009 men om jeg sender flaskene inn. Hva skal jeg bruke i mellomtiden? hva gjør dere? å hvor lang tid tar det å sende dem inn?
Gjest Skrevet 2. oktober 2009 #17 Skrevet 2. oktober 2009 Det sier jo litt om helsestasjonen da, om de ikke har HØRT om det en gang.. Det har jo vært oppe i media tidligere, så at de går glipp av det, er jo litt for dårlig.. Send en mail du: [email protected] eller send flaskene rett til: Midelfart Sonesson AS Drammensveien 134, Postboks 144 Skøyen 0212 Oslo Merk pakken med ”retur Avent” og send med din adresse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå