Kreps80 Skrevet 30. september 2009 #1 Skrevet 30. september 2009 Jeg sliter noe sinnsykt med magen, 3-4 døgn mellom hver avføring og veldige magekramper der imellom. Lege sier jeg kan ta alt (hun er strengt tatt en stor idiot så det tar jeg ikke for god fisk) og jordmor anbefaler å prøve med svisker etc først. Nå 9 svisker og 6 vannglass senere er eneste resultat at jeg er enda fullere i magen. Hva gjør man?
2010 Mammaen Skrevet 30. september 2009 #2 Skrevet 30. september 2009 Prøv å bevege deg litt... Det setter ofte fart på sakene. Løp litt i trapper. Biola og tilsvarende er bra. Ellers anbefaler jeg deg en tur på helsekost. Finnes noe som heter loppefrø (har ikke prøvd det selv, men fikk det anbefalt) som skal blandes ut i vann. Det er helt naturlig og ufarlig, og visstnok effektivt. Tror nok jeg ville styrt unna avføringstabletter i det lengste..
-68mamma Skrevet 30. september 2009 #3 Skrevet 30. september 2009 Forsiktig med Dulcolax - skal ikke spises nåre man er gravid (står på pakken også) Du kan ta Lunelax (pulver til å røre ut i vann) det er ufarlig. Jeg har brukt dette hver dag under begge mine svangerskap - vært på do hver dag :-) Og man blir ikke avhengig.
Kreps80 Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 1. oktober 2009 jeg fikk byttet dulcolax på apoteket mot lactulose, som var ufarlig. I går hadde jeg sånne magesmerter at jeg spurte litt rundt og fikk råd om mikro-klyster. Er veldig skeptisk til alt sånt og første gang jeg har prøvd, men de sa det var ufarlig på apoteket også. Den beste måten jeg kan beskrive det på er at det var som å komme fra helvete til himmel. (Jeg hadde så vondt at det gikk ikke å ligge på rygg eller mage, bare kramper og måtte ligge på yogamatte på siden inne på badet...det var som en gang jeg hadde kraftig matforgiftning, var livredd for å miste pga det) Er sikker på at det var bedre enn å slite seg ut i smerter, var helt kjørt igår, idag føler jeg meg bedre =) Nå blir det biola og svisker og linfrø (kanskje skal kjøpe loppefrø også?) for alle penga, dette ønsker jeg aaaldri igjen!
2010 Mammaen Skrevet 1. oktober 2009 #6 Skrevet 1. oktober 2009 Hei igjen : ) Huff, hørtes ut som du var hardt "angrepet" og det er bra at det bokstavlig talt løste seg ;-) Linfrø tror jeg er nesten like bra som loppefrø og mye mye billigere! Jeg har kjøpt linfrø og biola selv i dag, så nå skal jeg ta dette hver dag tenker jeg. Sliter litt med hard mage selv, men ikke i nærheten så ille som deg! Lykke til videre :-) Håper det går bra! PS: Tror det er like greit å finne det som funker allerede nå, for treg mage kan bli vedvarende og det er vanlig med hemorider også i 3. trim.
gullegget Skrevet 1. oktober 2009 #7 Skrevet 1. oktober 2009 Hvis linfrøene skal hjelpe så burde du knuse de først. Jeg drakk noe som het betulac nesten hele forrige svangerskap. Fikk beskjed om at det var ufarlig. Ved forstoppelse er det bra å drikke mye vann! Snakk med lege og jordmor om dette. De har også råd å komme med:) Lykke til!
2010 Mammaen Skrevet 1. oktober 2009 #8 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg har hørt at man ikke skal knuse linfrøene, fordi de skal svelle for å få effekt. Det gjør de visstnok ikke hvis de har blitt knust...
gullegget Skrevet 1. oktober 2009 #9 Skrevet 1. oktober 2009 Mamma bruker yoghurt og knust linfrø daglig for å holde magen i gang, eller så må hele linfrø ligge å svelle i vand før de spises. Men da er de litt ekkle å spise.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå