Tante Gustava Skrevet 30. september 2009 #1 Skrevet 30. september 2009 Har en 5 uker gammel baby som antagelig har trøske på tunga, har hvitt belegg. Jeg kjenner ingen tegn til ubehag eller smerter i brystvortene i forhold til amming. Må det da behandles? Mener å huske at også storebror hadde slikt belegg, vi gjorde ikke noe med det...
Babyønske �� Skrevet 30. september 2009 #2 Skrevet 30. september 2009 Nei, her ble det aldri behandlet. Gutten min virket heller ikke plaget av det og hadde det ganske lenge også. Men legen sa at så lenge det ikke smittet over til meg så trengte det ikke behandling.
StrilenツEndelig.mammaღ Skrevet 30. september 2009 #3 Skrevet 30. september 2009 Gutten min hadde det helt i fra han var noen dager gammel og til han var 2 mnd. Han fikk til tider det veldig ekstremt, og da han viste ubehag med mating fikk vi resept på middel hos legen. Men om det er bare litt og du ikke får det på brystene hadde eg nok bare brukt q-tips og farris på tungen hans.. for det hjelper.. Dette middelet vi brukte hjalp litt, og så ble det verre igjen. Antagelig fordi vi ikkje kokte tuttene hans hele tiden så da smittet han seg selv. Vi hadde et oppholdt med å gi han dette middelet, fordi det var mye pø om pø, og så hadde vi gjort det så lenge og det må gjøres mange ganger for dagen. Vi gjorde det vel ikke på 3 uker eller kanskje lenger, og plutselig så var det vekke.. Så her gikk det bare bort av seg selv, og eg har hørt flere som sier at medisinen ikke tar det, men at det bare plutselig er borte en dag. Men prøv med farris, for det hjelper :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå