Gå til innhold

Brystbetennelse???:(

Lykkelig mamma:o) + en spire

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, men med storesøster var jeg visst ikke veldig langt unna. Da var hele puppen steinhard og øm. Varte i flere dager. Var redd for å miste melka i den andre, for jeg ammet stort sett bare fra vond-puppen for å få tømt den. Jeg går ut fra at jeg bare hadde tette melkeganger og sånn. Fikk løst det opp heldigvis!

Betennelse viser seg ofte ved feber, ømt, rødt og smertefullt bryst. Kan også virke "klumpete".

Anbefaler varme omslag, masser forsiktig og håndmelk alt du klarer å få ut selv. Kan selvsagt bruke pumpe også. Legg så babyen til og la den suge fra den siden det mest vonde ligger. Bruk gjerne tvillingstillingen og la baby suge fra alle kanter. Noen anbefaler å ligge i varmt bad og amme babyen - da kan en trenge noen hjelpende hender kanskje.

Uff, håper du ikke har betennelse og at det løser seg opp fort! La oss høre hvordan det går! God bedring!

prøver så godt jeg kan å gjøre alt for å unngå at det blir "verre", pratet med helsesøster i går å hun sa akkurat det du skriver. Så i dag er det ikke stein hardt, men hele brystet er rødt og det sprenger, så det er ikke noe godt. Men krysser fingrene for at det ikke blir verre, vil så gjerne amme lille gutt:)

Du bør vel komme deg til legen og få antibiotika?!! Du kan blir ganske så dårlig av brystbetennelse nemlig...... Har også hørt at den hjelper ganske så fort og effektivt!! Ikke nødvendig at du skal gå rundt og ha vondt når du kan få noe som hjelper!!

Lykke til å la oss vite hvordan det går med deg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...