Gå til innhold

Lurt med Røde hunder vaksine før en setter igang?

Anbefalte innlegg

Barer lurer på om alle her inne har tatt vaksinen mot røde hunder (de som trenger det)??

Ringt litt rundt i Oslo idag og forhørt meg om priser...ligger på fra kr 374 til 470 kr. Hundrelapp i forskjell! Andre som har andre priser i Oslo?

Fortsetter under...

Hei...

JA !!!! definitivt..... vaksiner deg før du blir gravid.... om du skulle bli smittet under graviditeten kan det gi fosterskade.... selv om det er få utbrudd i Norge så er det jo tragisk for dem det skjer med....

Hei. En av blodprøvetestene du må ta før inseminasjon er for å se om du er immun mot røde hunder eller ei. Så test deg i første omgang, er du ikke immun så kan du ta vaksinen. Jeg ble testet og er immun. Det er flere tester du må ha, som bla hivtest, hepatitt, etc. Ta kontakt med klinikken og få tilsendt skjema om hva som må testet.

Da har jeg vært å tatt MMR vaksina idag (mot røde hunder). Har vært å tatt alle tester og blodprøver som må tas, og jeg hadde ikke nok immunitet mot rubella, så da anbefalte de vaksinasjon mot det.

Anbefaler Olafiaklinikken i Oslo, billigere enn de andre jeg sjekket opp..og veldig hurtig ifht tid og bestilling...og hyggelige mennekser:)

HI

Ja så absolutt verdt å være immun mot røde hunder, bare merk at jeg mener å huske man måtte vente i tre mnd etter vaksine før man kunne starte. Med forbehold om at jeg husker rett, sjekk med legen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...