Gå til innhold

Noen barnevognerfaringer

Anbefalte innlegg

Da jeg fikk mitt forrige barn for fire år siden var jeg skråsikker på en ting: Jeg skulle ikke ha en trehjuling - syntes de var så stygge!

Endte opp med en Brio kombivogn i stede, solid, stor, noe uhåndterlig og tung : )

Da junior var et år gammel fikk jeg prøve OTH-vogna til ei venninne, og ble overveldet over hvor mye enklere den var å kjøre og svinge. Hadde prøvd den så vidt i butikken, men forskjellen ble mye større på veien. Så da ble Briovogna solgt (kjøpte den på tilbud, og fikk igjen det samme når jeg solgte den igjen), og OTH-vogn innkjøpt.

OTH-vogna var som sagt mye enklere å kjøre, kunne låse forhjulet for større stabilitet når vi var i terrenget og den var enkel å få med på bussen eller inn i bilen. Men den var også kostbar. Må innrømme at merket også var litt viktig - OTH-vogna var virkelig "in".

Men den var ikke så fantastisk mht kvalitet når jeg tenker på hvor dyr den var. Fikk tilbud nå på rundt 11.000 for ei vogn inkludert babybag, bumperbar, luftpumpe, regntrekk, koppholder etc. Regntrekket fikk hull, bagasjenettet (som var lite) kom stadig bort i fremhjulet hvilket til slutt laget hull og stoffet ble fort solbleket. Ei annen venninne hadde en mye billigere trehjuling fra Jane Slalom (?) og den holdt seg mye finere...

Nå venter vi nummer to, og denne gangen har jeg bestemt meg for å være mer fornuftig. Tenkte først å kjøpe brukt, men fikk tak i ei ny Janevogn til halv pris.

Drømmevogna? Nei, men den finnes heller ikke : ) Enten er det lite bagasjeplass, eller så kan du ikke snu ungen mot deg i sportsdelen, ellr så er den tung, eller den er.... Men er vogna bra nok? Ja, mer enn bra nok : )

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140741906-noen-barnevognerfaringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, ja sånn kan det gå :)

Hadde OTH til førstemann selv og skal uten tvil ha den til andremann! Brukte den godt og lenge, og fikk hverken hull i regntrekket eller i bagasjenettet og stoffet ble heller ikke solbeleket.

Men denne gangen skal jeg supplere med en teutonia mistral :) Har flyttet mer landlig siden sist, og syntes oth er litt for dyr og fin til å gå i gjørme og skog med hver dag... Får jo superfin mistral med mykbag på finn.no for 2500,- !

Så det var mine erfaringer ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...