Gå til innhold

Hva syntes dere om Chloë?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fungerer på engelsk og fransk, fungerer overhodet ikke på norsk.

Skrevet

Enig med gnu. Det viktigste er ikke å være original , men å gi barnet sitt et godt, fint og slitesterkt navn.

Skrevet

Blir nysgjerrig på hvorfor det ikke skulle fungere på norsk, jeg! ;o)

Syns det er fint.

Skrevet

Det er vel åpenbart at det ikke funker på norsk, vi har ikke den siste bokstaven der i det norske alfabetet en gang, vet ikke hvordan jeg skal få skrevet det, og aner ikke hvordan det skal uttales på norsk. Kløe? ;-D

Skrevet

Chloë er kjempefint :-) Er ikke sikker om det funker så bra på norsk..

Skrevet

Synes det fungerer dårlig å bruke bokstaver/tegn som ikke er i vanlig bruk på norsk. Og dere får helt sikkert ti tusen spørsmål om hvordan navnet skal skrives eller uttales.

Skrevet

Tenker på den vakre rollefiguren Chloe i Gode og Onde dager jeg..

Jeg tror det funker på norsk... Nå har jeg tatt en kikk på knaggene i avdene i barnehagen til guttene mine... Så jeg vet hva jeg snakker om! Det finnes MANGE kronglete navn, norske som utenlanske

Skrevet

Syns navnet er veldig fint, men syns ikke det passer så godt i Norge. Det er kjempefint i engelskspråkelige land :)

Skrevet

Fint på engelsk, men kronglete på norsk...

Syns Anaïs er finere og enklere da. Det var du som snakket om det navnet tidligere, ikke sant?

Skrevet

Blandede følelelser, ser jeg... Vi tenker egentlig ikke på Chloë, men en god venninne vurderer navnet. Personlig syntes jeg også at Anaïs er finere..

Skrevet

Det er et nydelig navn på alle andre språk enn norsk.Det blir mere klosett. Kjenner en jente som heter Clitesse. Hun er fransk. Men vil bare kalle seg Tess i Norge.. Det andre kan ligne for mye på noe annet....

Skrevet

Jeg liker det ikke. Hvis du eller pappa'n er fransk eller engelskspråklig, er det mer forståelig.

Skrevet

Uttales det som på den engelske måten, "KLOH-ee"?

Liker det ikke på norsk jeg heller, men pent nok på engelsk. Ellers fungerer Anaïs bedre her i Norge, men tenker litt for mye på anal (sorry!) og is til at jeg kunne likt det personlig.

Skrevet

Jeg syns Chloe er et helt greit navn, og tror det funker fint i norge, men skriv det nå for all del med en vanlig -e, så jenta slipper å ta den forklaringen hele livet!!

Forøvrig tror jeg, i likhet med en som hadde skrevet over meg, at det skal mye til i disse tider for at et navn ikke skal funke på norsk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...